TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Iš Silicio slėnio į Las Vegasą – be vairuotojo

2015 01 05 17:04
Koncepcinis "Audi A7 Sportback" privalės suspėti į sausio 6-ąją prasidedančią Las Vegaso buitinės elektronikos CES 2015 parodą.  Gamintojo nuotrauka

Vokietijos automobilių gamintoja "Audi", bendradarbiaudama su tam pačia "Volkswagen" koncernui priklausančia elektronikos mokslinių tyrimų laboratorija (ERL) ir "Volkswagen" mokslinių tyrimų padaliniu, rengiasi neįprastai ekspedicijai - su koncepciniu automobiliu "Audi A7 Sportback" be vairuotojo tikimasi įveikti maždaug 550 mylių (apie 900 km) kelią nuo Silicio slėnio iki Las Vegaso (JAV), važiuojant viešojo susisiekimo keliais.

Tiesa, iš "Audi" išplatinto pranešimo žiniasklaidai vis dėlto aiškėja, kad vairuotojas koncepciniame automobilyje sėdės. Tačiau tikimasi, kad jam kištis į vairavimo procesą beveik nesikiš. Ta bus vienas kitą keičiantys žurnalistai, fiksuosiantys "Audi A7 Sportback" borto kompiuterio parodymus ir su visuomene pasidalysiantys įspūdžiais iš kelionės.

Ekspedicijos rengėjų sumanymu, ši kelionė turės savitai anonsuoti sausio 6-9 dienomis Las Vegase vyksiančią buitinės elektronikos parodą CES 2015 ir praskleisti paslapties šydą, kuo šioje parodoje stebins elektroninių vairavimo pagalbininkų kūrėjai.

Kelionė prasidės garsiojo Amerikos Silicio slėnio Stenfordo mieste. Ekspedicijai jau parengtas "Audi A7 Sportback" mokslinių tyrimų automobilis, kurį jo konstruktoriai švelniai pavadino „Džeku”. Mašinoje sumontuota šiai diena pati pažangiausia serijinės gamybos vairavimą lengvinanti įranga.

Inžinierių sumanymu, autonominio sistemos turėtų visiškai perimti vairavimo funkcijas ir išlaisvinti vairuotoją nuo prievolės vairuoti automobilį iki jis pasieks 110 km/val. greitį. Skelbiama, kad "Audi A7 Sportback" elektronika galės autonomiškai persirikiuoti, lenkti bei pagal poreikį įsibėgėti ir stabdyti. Prieš atliekant persirikiavimą, automobilio greitis priderinamas prie šalia važiuojančių kitų transporto priemonių greičio. Bet kokie manevrai atliekami tik tuomet, kai centrinis valdymo blokas įvertina eismo sąlygas ir pripažįsta jas saugiomis pasirinktam manevrui atlikti.

Susidūrus su autonominio vairavimo galimybes pranokstančiomis eismo sąlygomis, pavyzdžiui, įvažiavus į miestą, dėl saugumo vairuotojams teks perimti vairą į savo rankas. Tuo metu iškart suveikia daug įspėjamųjų signalų - garsinis signalas, užsižiebia apatinėje priekinio stiklo dalyje sumontuoti LED diodai, parodomi įspėjimai borto kompiuterio ir CSI sistemos ekranuose. Jeigu vairuotojas ignoruoja šį daugybinį įspėjimą ir neperima automobilio valdymo, autonominio vairavimo sistema automatiškai įjungia avarinio įspėjimo žibintus ir imasi priemonių saugiai sustabdyti automobilį. Daugeliu atvejų automobilis tiesiog nuvairuojamas į šalikelę ir ten sustabdomas.

Tikimasi, kad keliautojai autonomiškai valdomu "Audi A7 Sportback" suspės atvykti į CES 2015 atidarymą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"