TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Iš terminalo bus laukiama trigubos grąžos

2013 08 28 6:00
Simbolinę VIT statybų pradžios kapsulę įkasė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas S.Dailydka, premjeras A.Butkevičius, susisiekimo ministras R.Sinkevičius. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Vakar pradėtas statyti Vilniaus intermodalinis terminalas (VIT), kuris laikomas vienu ambicingiausių transporto sistemos projektų Lietuvos istorijoje.

Terminalo statybos vertė – 109,6 mln. litų, iš kurių 85 proc. kompensuos Europos Sąjungos struktūriniai fondai. Skaičiuojama, kad projekto grąža bus triskart didesnė ir sieks daugiau nei 370 mln. litų, įvertinus ir naudą, gautą daugiau krovinių perkėlus vežti ekologiškesnėmis ir ekonomiškesnėmis transporto priemonėmis.

VIT veiks Vilniaus viešajame logistikos centre (VLC), Vaidotų geležinkelio stoties teritorijoje. Jis leis stiprinti tarptautinį Lietuvos transporto sistemos ir logistikos konkurencingumą, papildys šalies biudžetą ir sukurs papildomų darbo vietų.

Antradienį įkasti simbolinės terminalo statybos pradžios kapsulės buvo atvykę Vyriausybės vadovas Algirdas Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas, Vilniaus rajono savivaldybės merė Marija Rekst, projektą įgyvendinančios AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Iš viso susirinko per 100 valdžios, užsienio šalių ambasadų Lietuvoje, taip pat valstybinio ir privataus verslo įmonių atstovų.

VIT „arkliukas“ - terminalo intermodalumas

Pastaraisiais metais ES šalyse vis labiau skatinamas intermodalinis transportas. Tačiau šiuo metų Lietuvoje tik specialistai galėtų paaiškinti, kas tai yra. Intermodalinis transportas suprantamas kaip įvairių krovinių gabenimas keliomis transporto rūšimis jų neperkraunant, o tik perkeliant iš vienos į kitą. Mūsų valstybė turi palankias sąlygas intermodaliniam transportui plėtoti – Klaipėdoje turime jūrų uostą, kuris atveria galimybes plukdyti krovinius laivais, o sausumoje juos patogu gabenti palyginti tankiu geležinkelių tinklu ir puikios kokybės sausumos keliais, o prireikus - ir oro transportu.

„Terminalas, kurio statybą planuojama baigti dar 2014 metais, leis užtikrinti efektyvią integraciją tarp skirtingų transporto rūšių – kelių ir geležinkelių transporto, išnaudojant kiekvienos iš šių transporto rūšių pranašumus – geležinkelių ekonomiškumą energijos išteklių sunaudojimo požiūriu ir kelių transporto greitį bei lankstumą pristatant krovinį galutiniam vartotojui iki durų. Savaime suprantama, kad VIT atsiradimas labai padidins ir šalies transporto sistemos konkurencingumą Europoje“, - vakar kapsulės įkasimo ceremonijoje atkreipė dėmesį ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius S.Dailydka.

Perspektyvoje – šimtai naujų darbo vietų

Gabenant krovinius intermodaliniu transportu jie bus dedami į konteinerius, nuimamus kėbulus ir puspriekabes, kitaip dar vadinamus transporto vienetais – būtent jiems perkelti nuo traukinių platformų į sunkvežimių ar lėktuvų krovinių skyrius bei atgal ir yra reikalingi tokie terminalai, koks bus VIT. Intermodalinio transporto esmė – kuo greičiau nugabenti krovinius į paskirties vietą viename transporto vienete, tačiau jam vežti kombinuoti bent dvi ir daugiau transporto rūšių (geležinkelio, vidaus vandenų, jūrų, oro, kelio). Siekiama krovinius automobilių keliais vežti kuo trumpesniais atstumais, kad labiau sumažėtų ir kelių priežiūros išlaidos, avaringumas, triukšmas bei oro tarša.

Intermodalinis terminalas bus pagrindinė Vilniaus VLC, besikuriančio Vaidotuose, dalis. Logistikos parke ateityje įsikurs privačios kompanijos, užsiimančios ne tik transporto ir logistikos veikla. Jos teiks ir pridėtines maitinimo, apgyvendinimo, degalinių, plovyklų, stovėjimo aikštelių, bankininkystės ir kitas paslaugas. Ypač patogu verslui bus tai, kad Vilniaus VLC įsikurs ir Lietuvos muitinės departamento tarnybos, veiks už krovinių tikrinimą atsakingi Valstybinės veterinarijos ir augalų apsaugos tarnybų padaliniai. Tai leis visą krovinių patikrą, importo, eksporto ir tranzito procedūras atlikti sparčiai ir vienoje vietoje.

Vilniaus miestui bus ypač svarbu tai, kad Vaidotuose atsiras šimtai naujų darbo vietų, leisiančių dar labiau sumažinti socialinę įtampą sostinėje. „Neabejotina, kad tokie centrai kaip VLC svariai prisidės prie Lietuvos ekonomikos pažangos“, - teigė S.Dailydka.

VIT, kuriame bus kraunami ir saugomi įvairiarūšiai transporto vienetai, tokie kaip konteineriai, nuimami kėbulai bei puspriekabės, tinkami įvairiarūšiam krovinių vežimui, nuspręsta statyti prie Vaidotų geležinkelio stoties, nes per ją reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai „Saulė“, „Merkurijus“, „Vikingas“ ir „Šeštokai Express“. Šiuo metu iki teritorijos tiesiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis, kurio kitas etapas – sujungimas su Minsko plentu – bus vykdomas tiesiai per logistikos centro teritoriją. Be to, VIT ir Vilniaus VLC įsikuria strategiškai palankioje vietoje visam Vilniaus regionui aptarnauti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"