TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Iš vienos eismo juostos į kitą

Persirikiavimas kupinas pavojų.
LŽ archyvo nuotrauka

Pagrindinis pavojus, kylantis persirikiuojant, - galimybė nepastebėti "mirties zonoje" esančio automobilio ir susidurti su juo

Klasikinis pavyzdys - kai gretima juosta šiek tiek atsilikęs rieda automobilis, kuris per galinio vaizdo veidrodėlį nematomas pirma važiuojančios mašinos vairuotojui. Jį išvysti galima tik pro kairiųjų užpakalinių durelių langą. Bet ar visada persirikiuodami pasižiūrite pro jį?

"Mirties zona"

Beje, visiškai realiai pajusti šį pavojų galima ir neturint antgamtinių gebėjimų. Pakanka išsilavinti tokį įprotį - nuolat žvilgčioti į galinio vaizdo veidrodėlį ir atkreipti dėmesį į automobilius, kurie važiuoja jums iš paskos.

Štai rengiatės persirikiuoti į kitą eismo juostą arba lenkti mašiną. Dar kartą būtinai žvilgtelkite į veidrodėlį. Ką tik matytas "Mercedes" dingo iš akiračio? Aišku, jis galėjo ir anksčiau kur nors pasukti į šoną ar atsilikti, bet jei tas automobilis atsidūrė kaip tik "mirties zonoje"? Tokiu atveju nepatingėkite atsigręžti ir patikrinti situaciją.

Eismo juostos

Mašinos galima nepastebėti ir persirikiuojant per dvi ar tris eismo juostas. Tuomet pavojaus esmę sudaro ne "mirties zona", o tai, kad persirikiuodami tam tikru kampu jūs matote tik situaciją gretimoje juostoje.

Ką galima patarti tokiu atveju? Išskaidykite manevrą į keletą dalių: iš pradžių persirikiuokite į vieną eilę, tada išlyginkite automobilį, kad jis tiesiai važiuotų, paskui įsitikinkite, jog niekam netrukdote, ir vėl persirikiuokite.

Teorija ir praktika

Tiesa, persirikiuojant svarbi dar viena detalė. Kai važiuojate savo eismo juosta, jums reikia laikytis tik saugaus atstumo nuo priekyje riedančio automobilio. Jeigu rengiatės persirikiuoti, privalote atkreipti dėmesį ir į kitus atstumus, nes jų yra tiek, kiek mašinų važiuoja ta pačia ar gretima eismo juosta. Ir kiekvienu atveju būtina garantuoti saugų eismą.

Ir dar: kuo skubiau atliekamas manevras, tuo didesnė tikimybė, kad jis bus sėkmingas. Tačiau manevruoti reikia ir skubiai, ir užtikrintai, o svarbiausia - saugiai. Ir būtina greičiau važiuoti už automobilį, prieš kurį persirikiuojama.

Tai tiesa, bet... Vairuotojas, turintis greičio pranašumą, skubiau ir persirikiuoja, tačiau tas greitis gali suvaidinti esminį vaidmenį, kai netikėtai priekyje važiuojantis automobilis ima ir pristabdo. Juk tuo metu atstumas tarp mašinų būna minimalus, o greičio skirtumas - didelis. Todėl verta neskubėti ir palaukti tinkamesnio momento.

Taigi išvada peršasi savaime: analizuokite viską, kas vyksta kelyje, kad nebūtų netikėtumų, kad keblių avarinių situacijų neatsirastų "iš nieko". Jos turi tapti pamoka ateičiai. Juk jokia, net pati geriausia teorija negali prilygti praktikai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"