TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Įsipareigojimais apkarstyta garantija

2010 03 03 0:00
Teoriškai techninę priežiūrą galima atlikti bet kuriame servise, bet gedimo atveju jam gali tekti prisiimti atsakomybę.
LŽ archyvo nuotrauka

Naują automobilį įsigiję vairuotojai džiaugiasi kuo ilgesniu garantiniu laikotarpiu, per kurį pardavėjas žada jį nemokamai remontuoti. Tačiau garantiją išlaikyti gali atsieiti daugiau, negu jos teikiama nauda.

Automobilių gamintojų autorizuotų servisų specialistai pripažįsta, kad garantiniu laikotarpiu nemokami remonto darbai atliekami labai retai. Daugiausia pajamų jie gauna teikdami privalomąją techninę priežiūrą.

Anksčiau naujų automobilių pardavėjai nesidrovėjo pirkimo ir pardavimo sutartyse įrašyti reikalavimą lankytis tik jų servise. Pernai šie užmojai buvo pristabdyti, tačiau techninė priežiūra vis tiek tebėra pagrindinė daugelio autorizuotų remonto įmonių duona.

Ribota laisvė

Praėjusių metų gruodžio pabaigoje Konkurencijos taryba paskelbė nutarimą, kad naujų automobilių gamintojai ir platintojai neturi teisės riboti nepriklausomiems remontininkams galimybių atlikti mašinų priežiūrą jų garantijos laikotarpiu. Iki tol kai kurie pardavėjai automobilių garantinės priežiūros knygelėse įrašydavo tokias sąlygas, pagal kurias pirkėjai dėl mašinos techninės priežiūros garantiniu laikotarpiu turėdavo kreiptis tik į tam tikrus servisus, įgaliotus atlikti konkretaus prekės ženklo automobilio priežiūros ir remonto darbus. Priešingu atveju klientai būtų praradę teisę į neatlygintiną remontą ir kitas nustatytu laikotarpiu teikiamas privilegijas.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovas Vitas Ūsas pažymėjo, kad skundų dėl automobilių garantinės priežiūros tarnyba gauna palyginti nedaug. Jie sudaro apie 3 proc. visų pareiškimų dėl nemaisto prekių ir paslaugų. Pasak pašnekovo, vartotojai dažniausiai skundžiasi dėl ilgų gedimų šalinimo terminų, pasikartojančių nesklandumų.

Konkurencijos tarybos sprendimą neleisti pardavėjams versti klientų lankytis tik jų servisuose V.Ūsas įvertino teigiamai. Dabar vartotojai turi galimybę pasirinkti tą įmonę, kurioje greičiau ir kokybiškiau atliekama automobilių techninė priežiūra. Tačiau jei pardavėjai nepateiks aiškių ir pagrįstų reikalavimų servisams, atliekantiems garantinę priežiūrą ir remontą, jei aiškiai nenustatys jų atsakomybės už netinkamai padarytus darbus, tokiu atveju ginčų gali tik padaugėti. Anot VVTAT atstovo, pardavėjai tikriausiai vis tiek ras būdų, kaip "pririšti" klientą prie savo techninės priežiūros centro, bet vairuotojams ir kitiems servisams atsirado galimybė tam pasipriešinti, jei reikalavimai bus nepagrįsti.

Taupymas problemų sąskaita

Nors Konkurencijos taryba ir priėmė nutarimą, galimybė klientui prižiūrėti automobilį neautorizuotame servise išlieka labiau formali negu reali. Sugedus mašinos varikliui, pavarų dėžei ar kitam svarbiam agregatui, kurį garantiniu laikotarpiu prižiūrėjo neautorizuotos įmonės meistrai, tikėtina, jog visa atsakomybė tektų darbus atlikusiam servisui. Siekiant įrodyti, kad gedimas atsirado dėl kitų priežasčių, tektų paaukoti nemažai laiko ir pastangų.

Automobilių "Hyundai" prekyba, technine priežiūra ir remontu užsiimančios įmonės "Autounija" komercijos direktorė Milda Saržickaitė pasakojo, kad neautorizuoti servisai vengia prižiūrėti mašinas jų garantiniu laikotarpiu, todėl dauguma vairuotojų, atėjus privalomos techninės priežiūros laikui, grįžta į pardavėjo servisą. Apsilankymas jame gali užtrukti nuo 1 iki 7 valandų - tai priklauso nuo automobilio ridos. Darbų valandos kaina svyruoja apie 100 litų, be to, vairuotojui papildomai reikia susimokėti už keičiamus eksploatacinius skysčius, sudilusias detales. Todėl ir tuo atveju, jei automobilis nėra sugedęs, už apsilankymą servise gali tekti pakloti per 1000 litų.

Autorizuotose dirbtuvėse darbų valanda kainuoja keliomis dešimtimis litų daugiau nei didžiuosiuose servisuose, o kai kada - net dvigubai brangiau negu nedidelėse dirbtuvėse. Tačiau pirkėjai susimoka ne tik už automobilio priežiūrą, bet ir už ramybę, kad kam nors sugedus nekils papildomų bėdų ieškant kaltųjų.

Sąlygų subtilybės

Pardavėjai deklaruoja, esą daug ką klientas gali padaryti savarankiškai, be autorizuoto serviso, tačiau yra ne vienas "bet".

Smulkius gedimus, kurie neįtraukti į garantinį sąrašą, mašinos savininkas turi galimybę pašalinti ir pats, tik viską privaloma atlikti taip, kaip nurodė gamintojas.

Pavyzdžiui, klientas gali pakeisti perdegusią lemputę, bet jei dėl jos sudegs žibinto reflektorius, pardavėjas nuostolių nekompensuos. "Jeigu sugenda detalė, atliekama ekspertizė. Tuo užsiimantys meistrai nustato, ar dėl to kaltas brokas, ar klientas, ar tiesiog natūralus nusidėvėjimas", - aiškino M.Saržickaitė.

Kokie ekspertizės rezultatai būna dažnesni, ji negalėjo pasakyti, tačiau užsiminė, kad garantinis remontas atliekamas retai. Pasak M.Saržickaitės, per penkerius įmonės darbo metus nepasitaikė nė vieno variklio gedimo atvejo, kiti stambūs mazgai taip pat neva sutrinka itin retai. Daugiau esą pasitaiko smulkių važiuoklės gedimų, bet dėl jų nekaltas nei vairuotojas, nei gamintojas.

"Pakaba gali būti nors ir auksinė, tačiau Lietuvoje blogi keliai. O jei žmogus kasdien kelis kilometrus važiuoja žvyrkeliu, per kelerius metus, nuriedėjus apie 100 tūkst. kilometrų, tenka keisti guolį ar kitą nedidelę detalę. Jeigu ji nėra mechaniškai pažeista, klientas nekaltas, todėl tokią detalę keičiame mes, nors tai ir nėra gamintojo brokas", - dėstė "Autounijos" komercijos direktorė.

Išsamiai neaiškina

Apsisprendus įsigyti naują automobilį vertėtų pasidomėti ne tik jo garantijos terminu, bet ir nuodugniai išsiklausinėti garantinio laikotarpio sąlygas, kokiems mašinos mazgams gali būti taikomas garantinis remontas. Reikėtų pamąstyti, ar garantija iš tiesų yra reikalinga, nes ilgas jos laikotarpis kartu reiškia ir tai, kad tuo metu automobilį teks prižiūrėti pagal gamintojo reikalavimus ir išleisti tam nemažai pinigų.

Skirtingiems automobilių modeliams techninę priežiūrą būtina atlikti kas 15-30 tūkst. nuvažiuotų kilometrų. Nors mašinos remontas garantiniu laikotarpiu yra nemokamas, už šiuos nuolatinius vizitus reikės susimokėti. Be to, į apsilankymo kainą bus įskaičiuotos ir naujos detalės bei skysčiai.

BMW automobilius platinančios įmonės "Krasta Auto" pardavėjas Tomas Sidaravičius garantijos subtilybes paaiškino pavyzdžiais: "Stabdžių trinkelėms, padangoms ar valytuvų šluotelėms garantija netaikoma. Tačiau stambius agregatus, tokius kaip variklis, generatorius ar pakabos detalės, visą garantinio termino laiką keičiame nemokamai."

Pašnekovas patvirtino, kad automobilį perkantis klientas negauna išsamaus detalių, kurioms taikoma garantija, sąrašo. Jos tiesiog įvardijamos bendru terminu.

Savivalė neleidžiama

Naują automobilį įsigijęs žmogus negali jaustis kaip visavertis jo šeimininkas ne vien dėl privalomos techninės priežiūros. Pavyzdžiui, norint išlaikyti teikiamą garantiją, nevalia savarankiškai montuoti jokios papildomos įrangos ar puošybos elementų. "Jei pašalinės įrangos sumontavimas turės įtakos gedimui, garantija negalios", - teigė T.Sidaravičius.

Serviso meistrų klientai dažniausiai klausia, ar gali į automobilį įmontuoti variklio galią didinančią mikroschemą, tačiau atsakymas būna neigiamas. T.Sidaravičius pabrėžė, kad jei įdėjus tokią mikroschemą garantiniu laikotarpiu suges variklis ar pavarų dėžė, pirkėjas pats turės prisiimti atsakomybę. Tiesa, visiškai garantijos jis nepraras. "Jei dėl tokio patobulinimo sugenda salono vėjelio mechanizmas, tada tikriausiai pakeitimas neturėjo įtakos, remontuosime", - pridūrė jis.

Pašnekovui antrino ir M.Saržinskaitė. "Jeigu klientas nori gręžti automobilyje skyles, bus nutraukta kėbulo garantija. Jei dėl garso įrangos, nesuderintos su mumis, sudegs esama aparatūra, jos taip pat netaisysime garantine tvarka", - vardijo ji.

Garantijos pranašumų skeptikai tvirtina, kad džiaugsmą nauju pirkiniu temdo ne tik įvairūs apribojimai, bet ir nemažos privalomos techninės priežiūros išlaidos. Pasak jų, tam atiduodama suma gerokai viršija retai reikalingo remonto kainą. Tačiau nutraukus garantiją net nedidelės naujo automobilio detalės taisymas ar keitimas gali atsieiti itin brangiai. Taigi pirkėjams belieka rinktis - mokėti arba rizikuoti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"