TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Išmanioji „Audi“ revoliucija demonstruota Aukštadvaryje

2015 11 25 6:00
Iš pirmo žvilgsnio naujasis "Audi A4" labiau primena limuziną negu kompaktinės klasės sedaną.  LŽ archyvo nuotrauka

Praėjusią savaitę Lietuvoje pristatytas 3 serijos BMW ir C klasės „Mercedes-Bėnz“ konkurentas A4 sedanas. Žurnalistams buvo suteikta proga išbandyti naująjį automobilį Aukštadvario (Trakų r.) kartodrome.

Nors protarpiais dulksnojo lietus ir trasos su labai staigiais posūkiais danga buvo šlapia, naujasis „Audi A4“ važiavo kaip prikaltas prie kelio. Aišku, fizikos dėsniai galioja ir šiai prestižinei vokiečių markei. Labai staigiuose posūkiuose į juos įvažiavęs per greitai sedanas prarasdavo stabilumą. Bet tik labai trumpam. Žaibiškai pradėjusi veikti elektronika nematoma ranka suvaldydavo „Audi A4“, ir mašina akimirksniu grįždavo į jai numatytą trajektoriją. Nepriekaištingas ir naujojo sedano pakabos veikimas: net dideliu greičiu važiuojant per Aukštadvario trasos bortelius nebuvo jaučiama trasos nelygumų, tarytum pakaba būtų sportinės mašinos ir specialiai parengta bandymams Aukštadvaryje. Tas pat buvo justi ir vėliau, naujuoju sedanu įsukus į žvyrkelį. Nors jame buvo ir gilių duobių, vairuotojui ir keleiviams tai mažai rūpėjo – „Audi A4“ salone kratymo nebuvo justi.

Lengvesnis, taupesnis, galingesnis

Kaip teigiama pranešimuose žiniasklaidai, „visiškai naujos konstrukcijos ratų pakaba užtikrina patogų važiavimą net ir nelygia kelio danga, efektyviai švelnindama kelio nelygumus“. Pakabos svorį, palyginti su ankstesnės laidos „Audi A4“ mechanizmu, vokiečių inžinieriai sugebėjo sumažinti 5–6 kilogramais. Iš viso naujoji mašina, palyginti su pirmtaku, atsikratė 120 kilogramų.

Vokietijos koncernas tvirtina, kad devintos laidos „Audi A4“ sukūręs kaip visiškai naują automobilį, kurio net 90 proc. sedano dalių yra anksčiau niekur nenaudotos. Naujas ir mašinos dizainas. Aukštadvaryje bandymams buvo išrikiuoti tiktai kompaktinės klasės sedanai, bet įspūdis buvo toks, lyg jie priklausytų aukštesnei limuzinų klasei.

Tiesa, kompaktiškam sedanui iki limuzinams būdingo penkių metrų ilgio dar toli. Palyginti su pirmtaku, naujasis „Audi A4“ į ilgį ištįso 25 mm (iki 4,726 m), į plotį – 16 mm (iki 1,842 m), nepakito tik jo aukštis (1,427 m). Naujasis A4 tebėra žemiausias tarp prestižinės kompaktinės klasės sedanų, bet greičio mėgėjai gerai žino, jog sportiškam automobiliui tai yra pranašumas, nes labai pagerina jo dinamiką.

Pasipriešinimo priešpriešiniams oro srautams duomenis leido pagerinti ir grakštesnis, aptakesnis nei pirmtako kėbulas. Devintos laidos „Audi A4“ turi mažiausią aerodinaminį koeficientą (0,23) tarp serijinių „Audi“. Tai, žinoma, pirmiausia justi deginant degalus, kurių benzininiai devintos laidos A4 naudoja itin mažai. Pavyzdžiui, LŽ bandyto 2 l darbinio tūrio ir 190 AG TFSI turbininio agregato deklaruojamosios benzino sąnaudos yra 4,8 l –100 kilometrų. Dyzeliams prilygstančio taupumo, pasak „Audi“ inžinierių, pavyko pasiekti maždaug penktadaliu padidinus motoro degalų suspaudimo laipsnį. Vokiečiai skelbia, kad apie 21 proc. sumažėjo vidutinės septynių naujojo „Audi A4“ variklių degalų sąnaudos ir 25 proc. padidėjo vidutinis jų galingumas.

Rojus išmaniosioms technologijoms

Į naujausią „Audi A4“ įdiegtos pažangiausios automobilių gamyboje šiuo metu naudojamos technologijos. Didžiausia naujiena – iš koncepcinių modelių ir aukščiausios klasės limuzinų perimtas „Audi virtual cockpit“ skaitmeninis rodmenų skydas, „Audi“ MMI borto kompiuterio sąsaja, prie lubų tvirtinamas pagalbinis ekranėlis, daug naujų vairuotojams skirtų „Audi connect“ interneto paslaugų maksimalų junglumą užtikrinanti išmaniojo telefono jungtis, specialus išmaniojo telefono skyrelis su įkrovikliu, prabangi „Bang & Olufsen“ garso sistema su erdvinio garso atkūrimo galimybe.

Pirmą kartą „Audi A4“ pritaikyta ir prieigos prie automobilio be raktelio sistema.

Europoje automobilių atsparumo smūgiams rodiklius nustatančios organizacijos „EuroNCAP“ pripažino devintos laidos A4 vienu saugiausių sedanų ir universalų. Modelis pelnė aukščiausią – 5 žvaigždučių – apdovanojimą.

Papildomai apdovanota ir „Audi Pre Sense Basic“ saugos sistema bei pažangi programa, padedanti išvengti pakartotinio susidūrimo kilus avarijai: prieš smūgį akimirksniu uždaromi „Audi A4“ langai ir stoglangis, įtempiami saugos diržai, o dar po akimirkos automatiškai aktyvuojami stabdžiai neleidžia sedanui tapti nevaldomam.

„Pre Sense City“ stebi kelią automobiliui važiuojant ir prireikus pristabdo arba net visai sustabdo mašiną. Abi saugos programos yra „Audi A4“ bazinės įrangos dalis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"