TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Išmaniųjų automobilių metai

2016 01 12 6:00
„Volkswagen“ minivenas BUDD-e ketina viršyti viena įkrova įveikiamus simbolinius 500 kilometrų. „Scanpix“ nuotraukos

Daugybę netikėtumų vėl žadančius metus Las Vegase (JAV) pradėjusią buitinės elektronikos parodą CES 2016 nesuklystume pavadinę mašinų elektronikos šou. Mat vis daugiau elektronikos gamintojų koncentruoja savo dėmesį į išmaniesiems automobiliams skirtas technologijas.

Kaip Las Vegase juokavo technologijų entuziastai, tamsiaisiais autonominių (savavaldžių) automobilių laikais – maždaug prieš dvejus metus – inžinieriai ir programuotojai užtrukdavo mėnesių mėnesius, kol bandomųjų savaeigių automobilių kompiuteriuose suprogramuodavo situacijas, su kuriomis šie gali susidurti kelyje. Pasak technologijų kompanijos „Nvidia“ vadovo Jeno-Hsuno Huango, dėl naujausių dirbtinio intelekto technologijų šiandien šie procesai užtrunka vos kelias valandas. Parodoje bendrovė pristatė svarbiausią CES 2016 inovaciją – „Nvidia Drive PX 2“, pirmąjį automobiliams skirtą dirbtinio intelekto superkompiuterį.

Keturi FFZERO1 kiekvienam ratui montuojami elektros varikliai pasiekia 1000 arklio galių.

Avarijų nebebus

Pirmąja gamintoja, kurios automobiliuose žadama išmėginti „Nvidia“ technologiją, taps „Volvo“. Švedijos valdžia neseniai palaimino autonominių mašinų bandymus šalies keliuose. „Nvidia“ kompiuteris šiuo metu geba atlikti 24 trilijonus savaiminio mokymosi operacijų per sekundę. Vaizdo kameromis, lazeriniais ir ultragarso davikliais trimatėje erdvėje aplink automobilį stebima 36 tūkst. erdvės taškų, informacija atnaujinama 8 kartus per sekundę. Moksleivio priešpiečių dėžutės dydžio procesorius surenka, išanalizuoja ir įvertina visą informaciją, kad automobilis be vairuotojo galėtų judėti kelyje bet kokiomis sąlygomis.

„Drive PX 2“ yra kelionės metu veikiantis superkompiuteris, kuris savaeigiams automobiliams padės orientuotis keliuose ir bėgant laikui mokytis naudojant mašininius algoritmus. Skaičiuojamoji „Drive PX 2“ galia – maždaug tokia pat kaip 150-ies „Macbook Pro“, – aiškino kompanijos „Nvidia“ vadovas. J.-H. Huangas siūlo „automobilių interneto“ idėją: kiekviena mašina, kurioje įrengtas „Drive PX 2“, gali perduoti duomenis į valdymo centrą ir padėti kitiems automobiliams, turintiems šį kompiuterį, pagerinti vairavimo patirtį.

„Nvidia“ vadovo rankose – naujiesiems automobiliams skirtas dirbtinio intelekto superkompiuteris.

Autonominių automobilių kūrimas kelia rimtų iššūkių. Nesvarbu, ar mašinų be vairuotojo technologiją pritaikant kaip pagalbinę bus naudojamas įmonės „Tesla“ metodas, ar „Google“, norint automobilį padaryti autonominį reikia labai daug skaičiuojamosios galios.

Beje, „Tesla“, nors oficialiai nedalyvavo CES 2016 parodoje, prakalbo apie dar vieną neįtikimą inovaciją. Jau dabar šios gamintojos diegiamos pusiau automatinės technologijos leistų aikštelėje paliktam automobiliui pačiam atriedėti prie laisvos įkrovos stotelės, tik jos laidas turėtų virsti roboto ranka, kuri pati prijungtų mašiną krauti ir atjungtų.

1000 AG elektromobilis

Neįtikimas elektrinių bolidų galimybes demonstravo JAV įkurta kinų kapitalo kompanija „Faraday Future“. Ji pristatė visiškai elektrinio superautomobilio koncepciją, pavadintą FFZERO1. Bendrovės teigimu, tai tikras šedevras, atskleidžiantis šiuo metu maksimalias automobilių galimybes. Vos prieš 18 mėnesių įkurta „Faraday Future“ jau planuoja, kad už 1 mlrd. JAV dolerių prie Las Vegaso statys gamyklą, o per dvejus metus žada pateikti automobilį, skirtą parduoti.

Itin keisto dizaino vienvietis elektra varomas FFZERO1 turi net 1000 AG, gali važiuoti iki 321 km/val. greičiu, o iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 3 sekundes. Kiekvieną jo ratą suka atskiras variklis. Į šį bolidą bus įdiegta ir autonominio vairavimo funkcija. Pilotui per specialų šalmą galės būti tiekiamas vanduo ir deguonis. Automobilio šonuose esantys du „vėjo tuneliai“, per kuriuos cirkuliuoja oras, mažina pasipriešinimą, taip pat aušina baterijas. Dėmesį atkreipia ir „NSO linija“ – per automobilio priekį einanti LED juosta. Nėra jokių užpakalinio vaizdo veidrodėlių – vaizdas į ekranus salone transliuojamas iš kamerų.

„BMW i8 Spyder“ šoninius veidrodėlius pakeitė vaizdo kameros.

Be veidrodėlių matys plačiau

Apie tai, kad ketina atsisakyti šoninių užpakalinio vaizdo veidrodėlių, pastaruoju metu prabyla vis daugiau gamintojų. Tokią savo sportinio elektromobilio „i8 Spyder“ versiją pateikė ir BMW. Jame šoninio vaizdo veidrodėliai virto kameromis, apimančiomis platesnį matymo kampą, o vaizdas transliuojamas į ekranu tapusį užpakalinio vaizdo veidrodį. Vairuotojui aktualiausia informacija taip pat pateikiama prietaisų skydelio trimačio vaizdo ekrane ir kaip vaizdo projekcija ant stiklo. Tiek vairuotojas, tiek keleivis gali naudotis net 57 cm įstrižainės centrinio pulto ekranu.

Kitame bandomajame BMW i3 automobilyje pademonstruotas vienas sumanaus jame įrengtų kamerų panaudojimo būdų. Tai padeda stebėti automobilį aikštelėje: užfiksavus kitos mašinos smūgį į buferį ar vandalizmo aktą, įjungiamas vaizdo įrašymas ir medžiaga iš karto perduodama į BMW savininko išmanųjį telefoną.

Bavarai taip pat pristatė novatorišką „AirTouch“ funkciją – erdvinį ekranų valdymą gestais. Ekranų jutikliai geba fiksuoti ne tik rankos mostus į kairę ar dešinę, bet ir pirštų judesius imituojant pasirinktų mygtukų spustelėjimą – ekrano liesti nereikia.

Dar daugiau ekranų

„Audi“ nusprendė sveikatos būklės stebėjimo technologijas perkelti į automobilį ir pristatė naują „Fit Driver“ sistemą. Kartu su ant kūno dėvimu prietaisu, pavyzdžiui „Apple Watch“ ar „FitBit“, galinčiu nustatyti žmogaus pulsą ar kūno temperatūrą, automobilio jutikliai, pavyzdžiui, įmontuoti vaire ar saugos dirže, vertina automobilį vairuojančio asmens kvėpavimą ir vairavimo stilių. Taigi automobilis gali nustatyti vairuotojo nervingumo ir nuovargio lygį. Pagal surinktą informaciją transporto priemonė savarankiškai imsis vairuotojo būklės gerinimo veiksmų: masažo, temperatūros ar apšvietimo sureguliavimo automobilio salone.

„Audi“ siekia paruošti išmanią sveikatos būklės nustatymo sistemą, kurią autonominis automobilis galės panaudoti, prireikus skubios medicininės pagalbos, ir iškviesti medikus.

Gamintojas taip pat pristatė „Virtualaus automobilio salono“ galimybes, dalis kurių jau įdiegtos naujame A4 modelyje, bet daugiau galimybių išvysime naujausiame A8 salone – į jį bus prikaišioti bent trys organinių kristalų (OLED) technologijos ekranai.

Naujuose „Audi“ limuzinuose ir miesto visureigiuose artimiausiais metais išvysime „Virtualaus salono“ koncepcijos įgyvendinimą.

Tikslas – 500 kilometrų

„Volkswagen“ emisarai atvežė naujos modulinės platformos (MEB), skirtos elektromobiliams, pagrindu sukurtą koncepcinį elektromobilį BUDD-e. Visais ratais varoma mašina pasižymi 235 kW (317 AG) bendros galios elektriniu pavaros mechanizmu, leidžiančiu viena akumuliatoriaus įkrova nuvažiuoti iki 533 kilometrų. Naujas ridos didinimo etapas bus 500 km viršijantis nuotolis, ir tam savo laboratorijose aktyviai rengiasi daugelis didžiausių automobilių gamintojų.

Kitas eksponatas – elektromobilis „Volkswagen e-Golf Touch“, kuriame įdiegta moderni automobilinių informacinių pramogų sistema. Ją sudaro didesni daugiafunkciai ekranai ir nauja valdymo sąsaja su gestų valdymo funkcija. Daugelis šios sistemos elementų artimiausiais metais bus įrengti serijinės gamybos „Volkswagen“ automobiliuose ir elektromobiliuose.

Kiti didieji gamintojai kur kas daugiau dėmesio skyrė autonominėms automobilio valdymo funkcijoms. „Renault-Nissan“ pranešė, kad iki 2020 metų pristatys bent 20 naujų modelių, turinčių įvairaus lygio savavaldes funkcijas. KIA, bandžiusi pasigirti, jog visiškai autonominį automobilį pagamins iki 2030-ųjų, buvo priversta šiek tiek nurausti – kai kurie konkurentai tai ketina padaryti dar šį dešimtmetį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"