TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Išmanusis kompaktas

2016 03 01 6:00
EPA leidžia ankštoje erdvėje automatiniu būdu priparkuoti "Renault Megane" tiesiog milimetrų tikslumu.   Arnoldo Ivanausko nuotrauka

Praėjusią savaitę „Renault“ gamintojas Lietuvoje pristatė naująjį „Renault Megane“. Kompaktiškasis prancūzų automobiliukas vairuotojus turėtų maloniai nustebinti technologijų, būdingų aukštesnės klasės mašinoms, gausa.

Pasak „Renault“ atstovų, toks didelis technologijų rinkinys yra unikalus kompaktinių automobilių segmente. Pirmiausia kalbama apie spalvinį akių lygio ekraną ant priekinio „Renault Megane“ stiklo, prietaisų skydą su konfigūruojamu septynių colių plonu spalvotu tranzistoriaus (TFT) ekranu ir dviem „R-Link 2“ daugialypės terpės planšetės formatais (septynių colių horizontalaus arba 8,7 colio vertikalaus formato), taip pat – „Multi-Sense“ ir „4Control“ sistemas.

Išmanieji pagalbininkai

Vairuotojui padeda ir daugybė pagalbinių sistemų, kurios dar neseniai buvo prieinamos tik aukštesnės klasės automobilių valdytojams. Pavyzdžiui, aktyvioji avarinio stabdymo sistema (AEBS) įsijungia važiuojant 30–140 km/val. greičiu ir įspėja vairuotoją apie susidūrimo su priekyje važiuojančia transporto priemone rizikas. Jei vairuotojas nereaguoja arba reaguoja nepakankamai, automatiškai įjungiami stabdžiai siekiant išvengti susidūrimo.

Įspėjimo apie išvažiavimą iš juostos sistema (LDW) pradeda veikti važiuojant didesniu nei 70 km/val. greičiu ir įspėja vairuotoją, jei automobilis kelyje kerta ištisinę arba punktyrinę baltą liniją. Ši technologija saugo, kad vairuotojas nenuvažiuotų nuo kelio.

Tačiau didžiausią įspūdį daro automatinė automobilio statymo sistema „Easy Park Assist“ (EPA). Per naujojo „Renault Megane“ pristatymą žurnalistams buvo suteikta proga susipažinti su EPA.

Vairas sukiojosi pats

EPA veikia važiuojant iki 30 km/h greičiu. Anksčiau nesusidūrusiems su panašiomis sistemomis be pagalbos iš šalies perprasti ją gali būti sunku. Dėl to bandant sistemą šalia žurnalisto sėdėjo „Lautra Motors“ instruktorius.

EPA išties padeda saugiau parkuotis tarp dviejų automobilių į tokį ankštą tarpą, jog, atrodytų, čia nėra kur ir obuoliui nukristi. „Renault Megane“ sistema automatiniu būdu padeda ir išvažiuoti iš ankštos parkavimo vietos.

Pirmiausia įspėjama, kad pradėjus veikti sistemai reikia pamiršti apie vairą, nes vos jį prilietus automatika nustoja veikti. Antra, prie automobilių, tarp kurių statysi savo „Renault Megane“, privalai privažiuoti mažu atstumu, kad kompiuterio ekrane užsidegtų raidė „P“. Po to įjungi atbulinę pavarą ir posūkio signalą. Jei mašiną parkuoji atbuline eiga – dešinės pusės, jei išvažiuoji – kairės. Likusį darbą už tave atlieka elektronika. Tiesa, parkavimo greitį ir ribas naudodamas stabdžio paminą ir toliau gali reguliuoti.

Įdomu buvo stebėti automatikos sukiojamą vairą. Galbūt taip atrodo ir savarankiškai galinčios važiuoti mašinos, kuriose vairuotojas yra tiktai stebėtojas? Akivaizdu, kad parkuojant mašiną EPA padės išvengti daugelio nereikalingų kontaktų tarp mašinų, kurios avarijos kaltininkui virsta nuostoliais.

Taupumo viliotinis

Naujojo „Renault Megane“ ratus varo penki benzininiai 1,6 l – 2 l varikliai, kurių pajėgumas svyruoja nuo 100 AG iki 205 AG, taip pat – 5 dyzeliai (1,5 l ir 1,6 l darbinio tūrio), turintys nuo 90 AG iki 165 AG.

Galingiausia automobilio versija su benzininiu 2 l ir 205 AG motoru iki 100 km/h gali įsibėgėti vos per 7,1 sekundės ir važiuoti didžiausiu 230 km/h greičiu. Galingiausio 1,6 l ir 165 AG dyzeliu varomo „Renault Megane“ dinaminiai duomenys kuklesni – atitinkamai lygūs 10 sekundžių ir 198 km/h. Užtat ši versija gali pasiekti net 380 Nm sukimo momentą, kas užtikrina komfortabilų važiavimą.

Tačiau labiausiai vairuotojams turėtų patikti „Renault Megane“ taupumas. Dyzelinių jo versijų degalų sąnaudos svyruoja vos nuo 3,3 iki 4 l/100 km, benzininių – nuo 5,3 iki 6 l/100 km.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"