TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Išmetamųjų dujų kare kirto ir prancūzams

2015 12 01 6:00
Aštuonis testo ciklus su „Renault Espace“ (1,6 dCi varikliu) atlikusių Berno gamtos mokslų universiteto tyrėjų teigimu, azoto oksidų emisijos „Euro 6“ standartą kaskart viršijo nuo 13 iki 25 kartų. „Auto Motor und Sport“ nuotraukos

Į skandalą dėl dyzelinių automobilių išmetamų azoto oksidų (NOx) duomenų klastojimo įsivėlęs „Volkswagen“ koncernas turi ir kitų problemų – prieš keletą savaičių VW bosai puse lūpų pripažino, jog daugiau nei 800 tūkst. pastaraisiais metais parduotų automobilių taip pat išmeta į aplinką per daug anglies dioksido (CO2) bei gerokai viršija oficialiai gamintojo deklaruojamas vidutines degalų sąnaudas.

Kaip praneša Vokietijos savaitraštis „Bild am Sonntag“, dėl skandalo spalį atsistatydinęs „Volkswagen“ vadovas Martinas Winterkornas šį pavasarį iš rinkos nusprendė atšaukti naują „Volkswagen Polo TDI BlueMotion“ modelį, kai jį įsigiję vairuotojai kompaniją užvertė skundais dėl gerokai (ne mažiau nei 18 proc.) nuo oficialių besiskiriančių tikrųjų degalų sąnaudų. Tiesa, gamintojas tuomet viešai įvardijo, jog „Volkswagen Polo“ iš visų Europos rinkų yra atšaukiamas dėl per menkos paklausos. Pastebimi ir kai kurių kitų modelių analogiški neatitikimai.

Tyrimą atlikusi aplinkosaugos lobistų grupė ragina iš esmės peržiūrėti naujų automobilių modelio testavimo sistemą Europoje - dabar, anot jų, laboratorijos ir gamintojai pernelyg glaudžiai susiję.

Prancūzai nepripažįsta

Veikiausiai koncernas „Volkswagen Group“ nėra patenkintas, kad dėl ne mažiau nei 9 mlrd. eurų galinčio kainuoti skandalo jis bus vienintelis automobilių pramonės nuodėmių atpirkimo ožys. Vokietijos aplinkosaugos lobistų grupė „Deutsche Umwelthilfe“ (DUH) pranešė, jog Berno (Šveicarija) gamtos mokslų universiteto laboratorijose testuoto naujo „Renault Espace“ krosoverio, turinčio 1,6 litro dCi dyzelinį variklį, azoto oksidų išmetimas viršijo „Euro 6“ standartą iki 25 kartų.

Aplinkosaugos grupės teigimu, „Espace“ šiltu varikliu pagal europinę NEDC metodologiją buvo testuojamas aštuonis kartus – tiek laboratorijoje, tiek ir kelyje – ir visais atvejais išmetamų NOx kiekis smarkiai viršijo „Euro 6“ standarto normas.

„Kaip jau išdėstėme anksčiau, „Renault“ dar kartą patikina, jog „Espace“ atitinka visas normas, kaip ir kiti mūsų automobiliai, – gynėsi „Renault“ korporatyvinių ryšių vadovas Bruno Moreau. – Testavimo procedūros, kurias naudoja Berno universitetas, nevisiškai atitinka europinius standartus. Atliktų testų rezultatai rodo didelius svyravimus, kuriuos įvertinant reikia atlikti papildomų matavimų. Bandysime perprasti šių testų rezultatus. Tačiau, 2015-ųjų rugpjūtį nepriklausomo Vokietijos instituto ADAC atliktu vertinimu, „Espace“ modelis atitinka visus reikalavimus.“

Siūlo keisti sistemą

DUH paviešinta „Espace“ tyrimų ataskaita kelia papildomų raibulių nenurimstančiame dyzelinių automobilių išmetamųjų dujų rodiklių klastojimo skandale. Ši aplinkosaugos lobistų grupė kartu pateikė siūlymą reformuoti europinę naujų automobilių modelio testavimo ir aprobavimo sistemą, nes, pasak DUH, šiandien testus atliekančios laboratorijos yra per daug glaudžiai susijusios su gamintojais.

„Neįtikėtina, kad vadinamieji modernūs dyzeliniai automobiliai, taip teršiantys orą, šiandien važinėja mūsų keliais“, – sakė DUH grupės atstovas Axelis Friedrichas, kuris taip pat yra vienas iš Vašingtone (JAV) įsikūrusios Tarptautinės švaraus transporto tarybos vadovų. Ši grupė vadovavo tyrimui, galiausiai atskleidusiam „Volkswagen“ automobiliuose sumontuotą emisijų rodiklių klastojimo įrangą.

Patvirtino, kaip taisys

Iš skandalo besikapanojanti „Volkswagen Group“ Vokietijos federalinei autotransporto žinybai (KBA) pristatė EA 189 modelio 1,6 ir 2,0 l darbinio tūrio dyzelinių variklių taršos parametrų atitaisymo technines priemones. Kaip skelbiama gamintojo pranešime žiniasklaidai, minėtos korekcinės priemonės pašalina daugelio probleminių automobilių turimus taršos parametrų neatitikimus.

Gamintojo teigimu, pritaikius minėtas technines priemones automobiliai atitiks šiuo metu galiojančius taršos standartus. Tikimasi, kad 1,2 l darbinio tūrio varikliams skirtas problemos sprendimas Vokietijos KBA bus pateiktas patvirtinti vėliau, iki mėnesio pabaigos, ir šiuo atveju užteks tik programinės įrangos atnaujinimo.

Visos koncerno jau pateiktos techninės priemonės buvo kruopščiai išanalizuotos Vokietijos KBA specialistų ir gavo patvirtinimą. Tai reiškia, kad jau tapo aišku, kada ir kaip bus išspręstos daugelio probleminių automobilių bėdos: 1,6 litro darbo tūrio EA 189 varikliuose priešais oro masės jutiklį bus įmontuotas srauto keitiklis (planuojama, kad darbas užtruks ne ilgiau kaip vieną valandą), o 2 litrų darbinio tūrio varikliams bus atnaujinta programinė įranga (užtruks maždaug pusę valandos).

Tinka ne visiems

Gamintojo teigimu, sukurtos problemų sprendimo būdai – gana palankūs klientams ir reikalauja stebėtinai nedidelių apsilankymo servise laiko sąnaudų. Visa tai pasiekta minimaliomis priemonėmis koreguojant variklio konstrukciją ir reguliuojant oro cirkuliaciją variklyje valdančią programinę įrangą.

Nors sukurtas ir jau aprobuotas, šis techninis sprendimas bus dar tobulinamas, kad galiojantys taršos parametrai būtų pasiekiami besąlygiškai visais atvejais ir nedarytų jokios neigiamos įtakos variklio galiai ir degalų sąnaudoms. Tačiau gamintojas pripažino, jog šių tikslų kol kas pavyksta pasiekti ne su visais probleminiais automobilių modeliais.

Naudojantis Vokietijos KBA patvirtintomis techninėmis priemonėmis, šiuo metu kuriamos realios serviso paslaugos, kurios bus pritaikytos visose Europos Sąjungos šalių rinkose. Siekiama, kad jau 2016 metų sausį būtų galima organizuoti atšaukimo kampaniją, per kurią būtų techniškai pakoreguoti pirmieji automobiliai. Vertinant iš šiandienos pozicijų, pagal variklius ir modelius suskirstytos atšaukimo kampanijos turėtų vykti visus 2016-uosius kalendorinius metus.

Ruošiasi ir kiti

Kol automobilis bus servise, „Volkswagen“ įsipareigoja visiems klientams nemokamai pasiūlyti atitinkamus pakaitinius mobilumo sprendimus. Jau nuo spalio pradžios visi „Volkswagen“ klientai turi galimybę pasitikrinti, ar jų automobilis yra probleminis. Tai atlikti galima „Volkswagen“ gamintojo interneto svetainėje, įvedus automobilio VIN kodą.

Visos kitos „Volkswagen“ koncerno markės – „Audi“, SEAT, „Škoda“ ir „Volkswagen“ komercinis transportas – taip pat planuoja probleminių variklių koregavimo priemones, kurios bus atliekamos pagal anksčiau minėtą metodiką.

Be to, iki 2016 metų gruodžio 31 dienos „Volkswagen AG“ susilaiko nuo teisės riboti bet kokias garantines pretenzijas, susijusias su EA 189 varikliuose esančia programine įranga, su sąlyga, kad nėra praleistas šių garantinių pretenzijų teikimo terminas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"