TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Išnykusias "juodąsias dėmes" keičia naujos

2012 04 11 8:32

Itin avaringų kelio ruožų kasmet mažėja, tačiau užkirtus kelią tragedijoms vienoje vietoje, eismo nelaimių pasipila kitur. Labiausiai pažeidžiamos aukos - naktį nepastebimi pėstieji ir savo galimybių neįvertinantys vairuotojai.

Ruožų avaringumas pastaraisiais metais yra vienas pagrindinių kriterijų renkantis, kuriuos iš jų tvarkyti pirmiausia. Patys pavojingiausi ruožai - 500 metrų ilgio kelio vietos, kuriose per ketverius metus nutinka mažiausiai keturi įskaitiniai eismo įvykiai, sužalojama arba žūva žmonių, - vadinami "juodosiomis dėmėmis".

Savižudžių neskaičiuoja

Kelininkai jas bando ištrinti greičiausiai, bet Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas pripažįsta, kad toks elgesys - tik gaisro gesinimas. "Jei kelyje atsirado "juodoji dėmė", vadinasi, toje vietoje ne vienus metus žuvo žmonių. Tai baisu, negalima laukti, kol "dėmės" susidarys, reikia numatyti jas į priekį", - tvirtino N.Abukauskas. Pasak pašnekovo, jau kuriama sistema, pagal kurią bus galima prognozuoti galimų "juodųjų dėmių" susidarymą, tačiau kelininkai nededa daug vilčių išnaikinti jas visas, nes nuolat atsiranda vairuotojų ar pėsčiųjų, kurie patys prisišaukia nelaimę. Tada kelių žemėlapį ir nuspalvina nauji juodi taškai.

Kad ir kiek tragiškų nelaimių būtų nutikę greičio ar taurelės mėgėjams, vis atsiranda vairuotojų, kartojančių svetimas klaidas. VĮ "Automagistralė" direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Rinkevičius tokius lakstūnus nesikuklindamas pavadino savižudžiais. "O kaip dar tuos žmones galima vadinti, jei jie sąmoningai spaudžia akceleratorių iki galo arba sėda prie vairo išgėrę? Tokiems nepadės jokios inžinerinės saugumo priemonės, nes patys nesisaugo", - dėstė M.Rinkevičius.

Jis baisėjosi prisiminęs praėjusią savaitę įvykusią avariją, per kurią žuvo trys žmonės. Tąkart, esant geroms oro sąlygoms, tiesiame ir apšviestame kelyje "Audi" įsirėžė į ta pačia kryptimi važiuojantį vilkiką. "Planuodami, kuriuose ruožuose reikia didinti saugumą, tokių avarijų neskaičiuojame, nes jos nutinka dėl paties vairuotojo sąmoningo poelgio", - aiškino "Automagistralės" direktoriaus pavaduotojas.

Stabdo salelės

"Juodųjų dėmių" Lietuvoje mažėja jau šešerius metus. 2006-aisiais jų buvo 267, o 2007-aisiais - dvidešimčia mažiau. Sparčiausiai avaringi ruožai nyko 2008-2011 metais. 2008-aisiais šalies keliuose buvo 225 "juodosios dėmės", bet kasmet iš žemėlapio buvo ištrinama beveik po 50 taškų, kol 2011-aisiais jų liko tik 87. Šių metų žemėlapyje itin pavojingų ruožų taip pat mažiau, 58, bet kai kurie jų - visiškai nauji.

Daugiausia avaringų vietų likę gana judriuose, per nedideles gyvenvietes einančiuose keliuose tarp Šilutės ir Klaipėdos, tarp Kauno ir Jonavos bei magistralėje "Via Baltica". Artimiausiu metu Lietuvoje planuojama rekonstruoti ne vieną sankryžą ir taip apsaugoti pėsčiuosius.

N.Abukausko žodžiais, labai didelė dalis nelaimių prasideda nuo klasikinės situacijos: moteriškė ėjo melžti karvių, o pro šalį lėkęs vairuotojas jos nepastebėjo. Todėl kelio statiniais siekiama sulėtinti automobilius. Apskaičiuota, kad 50 km/val. greitis yra kritinė riba. Jeigu automobilis važiuoja lėčiau, kliudomas pėsčiasis dar gali atsipirkti sužalojimais, bet jei greitis didesnis, žuvusių pėsčiųjų smarkiai padaugėja. Jei žmogų parbloškia 70 km/val. greičiu važiuojantis automobilis, tikimybė, kad auka liks gyva - vos 5 procentai. Dėl to gyvenvietėse vidury kelio atsiranda vis daugiau saugumo salelių, o žiedai įrengiami net nedidelėse sankryžose.

Pasak N.Abukausko, žiedinė sankryža paprastai išsprendžia ne vieną problemą. "Jei atsiranda žiedas, visi kiti keliai tampa šalutiniai, todėl vairuotojai pristabdo automobilį, atidžiau apsižvalgo ir praleidžia vieni kitus. Taip nesusidaro spūstys, o prie vairo sėdintis žmogus net nepastebi, kad jam tenka sulėtinti greitį", - kalbėjo LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"