TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ispanijoje laimėjo "Ferrari", bet lyderis - "McLaren"

2007 05 17 0:00
AFP/Scanpix nuotr.

Taip gali nutikti: iš 4 čempionato etapų laimi du, tampi jų nugalėtoju, o bendroje įskaitoje - dar ne lyderis. Gali nutikti ir kitaip: iš 4 čempionato etapų nelaimi nė vieno, kartą finišuoji 3-ias, 3 kartus - 2-as ir maudaisi lyderio šlovės spinduliuose.

Pastarasis atvejis kaip tik ir nutiko šiemet per "Formulės-1" pasaulio čempionatą. Tokia keistoka situacija susiklostė po 4-ojo etapo Barselonoje. Nelaimėjęs nė vieno etapo čempionato debiutantas Lewisas Hamiltonas pagal surinktų taškų sumą pirmauja šių metų "Formulės-1" lenktynėse. Tačiau tai tik pikantiška detalė automobilių sporto istorijoje, o pačios lenktynės Ispanijoje vyko daug proziškiau.

Po mėnesio pertraukos

Nors "Formulės-1" lenktynėse dalyvaujančių automobilių sekoje nėra automobilio, pažymėto 13 numeriu, Ispanijoje jos vyko 13 mėnesio dieną. Gal dėl to, kad kiekvienas galėtų pateisinti savo nesėkmę, neva kalta 13-oji diena. Tik ji ir galėjo tapti kaltininke, nes lenktynėms pasirengti komandos tikrai turėjo laiko - net 4 savaites. "McLaren" komanda per tą laiką pakeitė automobilio priekinio sparno konstrukciją. Teko girdėti, jog kai kurios konkuruojančios komandos tuo nepatenkintos, atseit sparno viršutinė dalis perdaug elastinga, greitai važiuojant pastebimai deformuojasi, ypač per posūkius. Tai gali kelti pavojų aplinkiniams ir t. t.

Per šeštadienio kvalifikacines lenktynes trečią kartą iš keturių nugalėjo Felipe Massa ("Ferrari"). Gretimas vietas užėmė ir sekmadienio lenktynėms rikiavosi L.Hamiltonas ("McLaren"), Fernando Alonso ("McLaren"), Kimi Raikkonenas ("Ferrari"), Robertas Kubica ("BMW Sauber"), Jarno Trulli ("Toyota"), Nickas Heidfeldas ("BMW Sauber"). Davidas Coulthardas ("Red Bull") startavo 9-as, Giancarlo Fisichella ("Renault") - 10-as. Tik 9-oje eilėje (17-18) atsidūrė Ralfas Schumacheris ("Toyota") ir Alexsanderis Wurzas ("Williams").

Ispanijoje lenktynininkai turėjo įveikti 65 ratus.

Avarijos pirmuose ratuose

Po apšilimo rato automobiliams sustojus prie starto linijos užgeso J.Trulli mašinos variklis. Ekipažai buvo paleisti į antrąjį apšilimo ratą, o J.Trulli mašiną nustūmė į techninės pagalbos juostą, atseit jei pavyks pašalinti gedimą, šis startuos paskutinis.

Po starto - 1,6 km tiesioji. Mašinos čia įsibėgėja iki 280 km/h. Viename pirmųjų posūkių, vos R.Schumacheris pristabdė automobilį, į jo galą trenkėsi A.Wurzo mašina. Nors abi mašinos buvo pažeistos, vis dėlto iki techninės pagalbos juostos nuvažiavo. A.Wurzas iš ten nebegrįžo. Už trasos ribų buvo atsidūręs ir F.Alonso, bet automobilį suvaldė ir į rikiuotę grįžo.

Šiek tiek pakito bendroji lenktynių rikiuotė: F.Alonso - 4-as, R.Kubica - 5-as, N.Rosbergas - 9-as, Rubensas Barrichello - 10-as. Po 4 lenktynių ratų R.Kubicą ir paskui važiavusį N.Heidfeldą skyrė 1,271 sek. "Super Aguri" lenktynininkas Takuma Sato važiavo 13-as. J.Trulliui per raciją buvo pranešta, kad genda degalų tiekimo sistema. Po 7 lenktynių ratų apie gedimo galimybę buvo pranešta ir Markui Weberiui ("Red Bull"), kuris važiavo 15-as ir dėl gedimo lenktynių nebaigė. Heikki Kovalainenas važiavo 8-oje vietoje. Pirmaujančius F.Massą ir L.Hamiltoną tada skyrė 5,6 sek.

Neįveikęs 8 rato iš lenktynių pasitraukė J.Trulli. Sukant kitą ratą dėl mechaninio gedimo sustojo Kimi Raikkoneno mašina. Dar po rato (10) skutais pradėjo skraidyti Scotto Speedo ("Toro Rosso") užpakalinės padangos guma. Šiai mašinai iš lenktynių teko pasitraukti. Tada dėl įvairių gedimų jau nelenktyniavo 6 automobiliai.

Laiko persvarą vis labiau didino pirmaujantis F.Massa. L.Hamiltonas nuo jo atsiliko 7,263 sek. Po 16 nuvažiuotų ratų lenktynininkus skyrė 9,018 sek.

Techninės peripetijos

Po 18 ratų pirmasis į juostą pas technikus pakeisti padangų bei pasipildyti degalų pasuko R.Barrichella ir ten užtruko 8,2 sek. Tuoj po jo šią juostą aplankė ralio lyderis F.Massa - 9,1 sek., F.Alonso - 9,7 sek., D.Coulthardas - 7,3 sek., R.Kubica - 8,4 sek., G.Fisichella 10,3 sek. L.Hamiltonas - 8,5 sek.

Po susidūrimo su R.Barrichella Jensonas Buttonas ("Honda") liko be priekinio sparno. Netrukus jis vėl atsidūrė techninės priežiūros juostoje ir ten prarado 13,0 sek. Pirmaujantį N.Heidfeldą nuo F.Massos tada skyrė 4,647 sek. Tačiau jau iš kito rato N.Heidfeldas pasuko į techninės pagalbos juostą (7,7 sek.). Čia nutiko nenumatytas ekscesas: mašiną mechanikai paleido, ši pajudėjo, bet nuo priekinio rato dar nebuvo nuimtas veržlių prisukimo raktas. Jau prie gretimos komandos mašinų sustojimo vietos nukrito N.Heidfeldo automobilio rato detalė. Lenktynininkas išvažiavo su nepriveržtu ratu. Ar pavyks apsukti ratą ir vėl grįžti pas mechanikus? Kiek bus sugaišta laiko? Pavyko, bet sugaišo dar 6,5 sek.

Lenktynininkai 26-ą ratą skriejo tokia rikiuote: F.Massa, L.Hamiltonas, F.Alonso, R.Kubica, D.Coulthardas, H.Kovalainenas. Pastaruosius skyrė 0,363 sek.

Nuvažiavęs 30 ratų, į techninės pagalbos juostą pasuko H.Kovalainenas - 7,2 sek. Sugrįžęs atsidūrė įkandin N.Rosbergo ir buvo 8-as. Paskui jį važiavo R.Barrichella, G.Fisichella ir T.Sato (10). Likus 32 ratams iki lenktynių pabaigos, N.Rosbergą ir H.Kovalaineną skyrė 10,9 sek., R.Barrichellą ir G.Fisichellą - 0,710 sek. Pirmaujantis F.Massa nuo L.Hamiltono jau buvo atitrūkęs 15,164 sek. Pastarąjį nuo trečiojoje vietoje važiavusio F.Alonso skyrė 13,07 sek.

Likus 27 ratams, R.Schumacheris važiavo 12-as, N.Heidfeldas - 13-as. Juos skyrė 3,420 sek. Likus 26 ratams, nuo lyderio F.Massos antruoju važiavęs L.Hamiltonas atsiliko 17,765 sek.

Likus 24 ratams iki finišo, į techninę juostą pasuko G.Fisichella - 6,7 sek. Dar po rato ten atsidūrė lyderis F.Massa - 8,2 sek. R.Barrichella - 7,4 sek., D.Coulthardas - 7,7 sek.

Po šių būtinų pasitraukimų lenktynių rikiuotė atrodė taip: L.Hamiltonas, F.Massa, F.Alonso, R.Kubica, D.Coulthardas, N.Rosbergas, T.Sato. Pastarasis nebaigęs 19 rato pasuko į techninę juostą. Dar po rato į šią juostą įvairavo N.Heidfeldas ir iš ten nebegrįžo - neatlaikė mašina.

Likus 17 ratų, pirmavo F.Massa, L.Hamiltonas, F.Alonso. Šių vietų jie niekam neužleido iki finišo. Visi trys pakilo ant nugalėtojų pakylos - vienas "Ferrari" ir du "McLaren" lenktynininkai.

Po 4 lenktynių etapų taškais pirmauja "McLaren" komanda. Kitas lenktynių etapas vyks gegužės 27 dieną Monte Karle (Monako).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"