TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ispanijoje nugalėjo "Renault" komandos strategija

2006 05 18 0:00
"Renault" pergale leme tikslus komandos veiksmai.
AFP/Scanpix nuotr.

Šeštadienio kvalifikacinėse lenktynėse abu "Ferrari" komandos lenktynininkai važiavo labai greitai: Felipe Massos automobilio spidometras Barselonos trasoje rodė 318 km/h, o Michaelio Schumacherio greitis buvo 10 km/h didesnis nei šių metų čempionato lyderio Fernando Alonso ("Renault"). Tokį greitį komanda tikėjosi išlaikyti ir per sekmadienio lenktynes.

Tą dieną Ispanijoje kaitino iki 28 laipsnių, o dangos temperatūra Barselonos trasoje pašoko iki 36 laipsnių. Priekinėje eilėje stovėjo kvalifikaciją laimėję "Renault" lenktynininkai Alonso ir Giancarlo Fisichella, jiems už nugaros - neramūs "Ferrari" piestu stovinčiais žirgais papuoštų automobilių vairuotojai. Penktas startavo Kimi Raikkonenas ("McLaren"), šeštas - Rubensas Barichello ("Honda"). Lenktynininkai turėjo įveikti 66 ratus.

Jau pirmo rato pradžioje Raikkonenas atakavo Massą, bet nesėkmingai. Važiuodamas trečiame rate iš trasos išskriejo Tiago Monteiro ("Midland"), bet sukėlęs dulkių debesis vėl grįžo ant tvirtos asfalto dangos.

Lyderiai buvo susikaupę

Keturių lyderių grupė nesiblaškė, kiekvienas stengėsi atitrūkti nuo savo varžovo: Alonso nuo M. Schumacherio skyrė 1,328 sek., pastarąjį nuo Massos - 1,397 sek., o dar po 4 ratų pirmąjį (Alonso) nuo ketvirtojo (Massa) - 9,922 sek.

Tuo metu Takuma Sato ("Super Aguri"), stabdydamas staigiame ir vingiuotame posūkyje, keletą kartų apsisuko su savo automobiliu, bet trasoje išsilaikė. Šie neplanuoti viražai gerokai apgadino padangas, ir lenktynininkas pirmasis pasuko į techninės priežiūros postą. Ten užtruko 8,3 sek. Tačiau ir vėliau Sato buvo galima pastebėti tik ariergarde.

Penkioliktame rate Ralfas Schumacheris ("Toyota") gana skubotai lenkė kolegą iš komandos Jarno Trulli, ir jo automobilis liko be priekinio sparno. Ralfui teko neplanuotai pasukti į techninės priežiūros postą, kur užtruko 8,5 sek., o grįžęs į trasą jau buvo 20-as.

Aštuonioliktas ratas buvo lemtingas Juanui Pablo Montoyai ("McLaren"): ties posūkiu stabdydamas mašiną jis nuslydo į kelkraštį ir tiesiog pasikabino ant aukštoko bordiūro. Mašinos priekis pavojingai išsikišo, ir atrodė, kad į trasą tuoj išvažiuos saugos automobilis. Tačiau organizatoriai nutarė to nedaryti, ir trasos techninė tarnyba bolidą patraukė iš pavojingo posūkio.

Tuo metu į techninio aptarnavimo postą įvažiavo antrasis "Renault" lenktynininkas Fisichella (8,1 sek.). Tuoj po jo techninį komandos postą aplankė antrasis "Ferrari" lenktynininkas Massa (7,8 sek.). Po jų sukdamas 21-ą ratą į techninės priežiūros juostą pasuko lenktynių lyderis Alonso. Grįžęs į trasą jis važiavo antras, paskui M. Schumacherį, dar tik besirengiantį sustoti. Iš 3-iosios vietos į techninės priežiūros punktą nuvažiavo Raikkonenas. Paskui jį trasa važiavo Fisichella, Barichello, Jensonas Buttonas ("Honda"), Massa.

Važiuodamas 23-ią ratą į techninės priežiūros juostą pasuko M.Schumacheris (7,7 sek.). Fisichella tuo metu važiavo antras, bet į trasą grįžęs M.Schumacheris šimtųjų sekundžių tikslumu atsidūrė jo priekyje ir įsitvirtino antrojoje vietoje, paskui Alonso. Pirmaujančiųjų rikiuotė atrodė taip: Alonso, M.Schumacheris, Fisichella, Barichello, Buttonas, Massa. Tuoj į techninės priežiūros juostą nuvažiavo Barichello (7,0 sek.). Nuo pirmaujančio Alonso M.Schumacherį skyrė 10,002 sek., netrukus - 10,357 sek. Nuo jų neatsilikti stengėsi Fisichella, bet padarė vairavimo klaidą ir išskriejo iš trasos. Buksuodamas plačiai pažėrė pakelės aikštelės smėlį, sukėlė dulkių kamuolius ir, praradęs brangaus laiko, vėl grįžo į trasą. Trečiosios vietos niekam neužleido: nuo paskui jį važiavusio Massos buvo atitrūkęs 2,148 sek. Nuo M.Schumacherio Fisichella atsiliko 8,670 sek. Nuo pirmaujančio Alonso M.Schumacheris atsiliko 10,487 sek.

Įpusėjus lenktynėms, 33-ame rate, dėl užpakalinio sparno lūžio iš trasos pasitraukė R.Schumacheris. Prieš jį iš lenktynių jau buvo iškritę Montoya ir Montagny.

"Ferrari" neįvertino savo galimybių

Antroje lenktynių pusėje atstumas tarp pirmaujančių Alonso ir M.Schumacherio lėtai, bet nuosekliai pradėjo didėti: likus 32 ratams juos skyrė 11,601 sek., 29 - 12,687 sek., netrukus - 12,909 sek. Šiuo spurtu Alonso norėjo sukaupti laiko atsargą, kad galėtų apsilankyti techninės priežiūros juostoje ir grįžęs neužleistų lyderio pozicijos. Ši taktika buvo teisinga.

Likus 26 ratams iki lenktynių pabaigos Alonso įvažiavo į techninės priežiūros juostą ir ten užtruko 8,4 sek. Sugrįžo trečias, paskui Fisichellą, kuris 25-ame rate apsilankė techniniame poste (8,2 sek.). Tuo metu priekyje važiavo Schumacheris, Alonso, Raikkonenas, Massa, Buttonas, Barichello, Nickas Heidfeldas.

Pirmaujantį Schumacherį nuo Alonso skyrė 8,774 sek., tačiau Schumacheriui dar reikėjo apsilankyti techninės priežiūros juostoje. Atotrūkis nuo Alonso sumažėjo iki 9,6 sek., ir likus 20 ratų iki finišo Schumacheris įsuko į techninę juostą (7,2 sek.). Ten jis užtruko trumpiau nei Alonso, bet tai jau nepadėjo. Nors M.Schumacheris grįžo į savo antrąją poziciją (važiavo po Alonso), komandinė "Ferrari" strategija buvo pralaimėjusi - galimybių persekioti ir įveikti lenktynių lyderį Alonso jau neliko.

Likus 19 ratų iki finišo laiko intervalas tarp lyderio Alonso ir M. Schumacherio vis didėjo: 19-ame rate 13,116 sek., 17 - 13,313 sek., 14 -14,569 sek., 6 - 17,043 sek., 2 - 17,249 sek.

Taškus pelnę lenktynininkai finišavo tokia tvarka: Alonso, M.Schumacheris, Fisichella, Massa, Raikkonenas, Buttonas, Barichello, Heidfeldas. Ant nugalėtojų pakylos stojo du "Renault" lenktynininkai: Alonso (1) ir Fisichella (3) bei M. Schumacheris (2).

Po Barselonos etapo Ispanijoje taškais pirmauja Alonso - 54, M. Schumacheris - 39, Raikkonenas - 27. Komandų avangarde žengia "Renault" - 78 taškai, "Ferrari" - 59, "McLaren" - 42.

Techninio reglamento 2008 metų projektas

Pasaulinė automobilių sporto taryba (FIA) šį pavasarį priėmė 2008 metų "Formulės-1" reglamento projektą. Pareiškime pabrėžiama, kad 2008 metais bus siekiama sumažinti dalyvavimo lenktynėse savikainą, gerinti lenktynininkų saugumą bei lenktynių patrauklumą. Numatyta, kad 2008 metais bus tik vienas padangų tiekėjas visoms komandoms, baus už variklio keitimą, jei tai bus daroma anksčiau nei po dvejų lenktynių, viena pavarų dėžė turės atlaikyti 4 lenktynes, bus reglamentuotas mašinų bandymų kilometražas, komandoms bus draudžiama turėti atsarginį automobilį.

Diskusijos dėl techninių detalių, susijusių su automobilio konstrukcija, vyks iki š. m. birželio 30 dienos, o dėl visų kitų dalykų - iki čempionato starto.

Paraiškas dalyvauti 2008 metų "Formulėje-1" komandos turėjo pateikti š.m. kovo 24-31 dienomis - tik su tokia sąlyga jos gali dalyvauti 2008 metų čempionato reglamento svarstyme. Pirmosios tokias paraiškas pateikė "McLaren Mercedes", "BMW Sauber", "Honda", "Renault" ir "Toyotos" komandos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"