TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Įspėja apie krovinių vežimo rinkoje gausėjančias įmantrias apgavystes

2014 12 22 6:00
Sofija Sandra Bisikirska. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Šiuolaikiškas interneto puslapis, skaidrus pasiūlymas, aukščiausios kokybės pažadai – būtent taip daugelis vežėjų ir ekspeditorių reklamuoja savo paslaugas. Bet gražus kiautas gali būti apgaulingas, nes po neretai slepiasi sukčiai, besiverčiantys iš krovinių vežimo ir ekspedijavimo, teigia tarptautinės krovinių biržos Trans.eu specialistai.

Pasak jų, šiandien kelią sukčiams dažnai atveria modernios technologijos. Nereikia daug laiko ir santykinai daug pinigų, kad sukurtum internetinį puslapį. O jį sukūrus galima „apsimesti“ netgi kita, realiai veikiančia, įmone.

Nemalonumai per internetą

Skirtumai nedideli, pavyzdžiui, gali skirtis internetinio adreso ar e.pašto galūnė (pavyzdžiui, „lt.“ vietoj „com“) ar apskritai tiktai viena raidė, o visas kitas vaizdas kompiuteryje atrodyti taip, kaip tos svetainės, kuri priklauso tikrai įmonei. Laiku neatkreipęs dėmesio į smulkmenas užsakovas vėliau gali skaudžiai nusivilti. Nemažai atvejų sumokėjus avansą įmonė „pradingsta“ kartu su svetaine internete. Ir tai - geriausiu atveju. Daug blogiau, jei tariamas „vežėjas“ išnyksta kartu su kroviniu.

Sukčiai patiklius klientus taip pat mausto naudodamiesi padirbtais dokumentais ar suklastotomis rekomendacijomis, vadinamosios internetinės rinkodaros „iš lūpų į lūpas“ triukais, teigia Trans.eu ekspertai.

Apgauna ir po kelis kartus

Panašiai veikia ir nesąžiningi ekspeditoriai. „Įmonės užsakovės neretai būna apgaunamos, nes paviršutiniškai tikrina ekspedijavimo įmones. Nesąžiningi užsakovai pasinaudoja didele konkurencija rinkoje ir vežėjų budrumo stoka. Jų sukčiavimo būdai tampa vis įmantresni“, - teigia Trans.eu Išorinės komunikacijos jaunesnioji vadybininkė Sandra Sofija Bisikirska.

Ji išskiria tris nesąžiningų ekspeditorių apgavysčių būdus. Pagal pirmąjį jų, apgauti gali realiai veikianti ekspedijavimo įmonė. „Pateikusi užsakymą vežėjui ji net nemano su juo atsiskaityti. Ekspeditorius ima avansą, užsako vežimą, o su kontrahentu neatsiskaito. Pasinaudodama tuo, kad atsiskaitymo laikotarpis ilgas, ekspedijavimo įmonė užsako dar vieną krovinio vežimą, po to nutraukia veiklą ir dingsta be pėdsako“, - dėsto S.S.Bisikirska.

Krovinius sukčiai pirmiausia išvilioja iš patiklių,atsipalaidavusių jų savininkų. / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Panašiai, kaip ir sukčiaujantys krovinių vežėjai, netikri ekspeditoriai vėlgi gali apsimesti tikrais. Labai dažnai – kartu sukurdami suklastotą internetinę svetainę, kaip du vandens lašai panašią į realiai veikiančio ekspeditoriaus.

„Trečias atvejis daugiausia susijęs su suklastotais dokumentais, kuriuos pateikia užsakovas. Būna, pavyzdžiui, kad pirmi 2–3 sandoriai įgyvendinami sklandžiai, tada sukčiai griebiasi stambios apgavystės. Neegzistuojanti įmonė suklastoja kokius nors dokumentus, kurie labai panašūs į originalus“, - atkreipia dėmesį Trans.eu. atstovė.

Reputacijos tikrinimas – iš atsiliepimų

Kuriam ekspeditoriui patikėti krovinį, kad jis būtų saugiai nugabentas į paskirties vietą? Pasak S.S. Bisikirskos, tuo pirmiausia turėtų rūpintis krovinio siuntėjas. „Reikia pradėti nuo nuodugnaus įmonės patikrinimo, kurią užsakovas ketina pasirinkti kaip krovinio ekspeditorę, pavyzdžiui, registruose ar internete, ir susisiekti su šia įmone per elektroninio pašto adresą, kurį patys radote, bei paskambinti stacionariu telefonu. Prieš pasirašant sutartį patartina patikrinti, kaip apie pasirinktą ekspeditorių atsiliepia kitos įmonės, kurios su juo bendradarbiavo, tarkim, per transporto biržas ar reitingus sudarančias agentūras. Norint nesileisti apgaunamam, reikia tikrinti dokumentus tam tikrose organizacijose, pavyzdžiui, valstybiniame registrų centre, kuriame kaupiami įmonių duomenys. Gavus duomenis iš kelių šaltinių greitai turėtų išaiškėti galimi netikslumai“, - vardija S.S. Besikirska.

Sukčių gali demaskuoti ir jo vairuotojas

Pasak Trans.eu Išorinės komunikacijos specialisto Artūro Lysionoko, dauguma patarimų, kaip vežėjams apsisaugoti nuo netikrų ekspeditorių, tinka ir tada, kai kalbama apie tai, kaip užsakovai turėtų saugotis nuo sukčiaujančių vežėjų.

A. Lysionokas tikina, kad rinkdamasis verslo partnerį krovinio siuntėjas pirmiausia privalo patikrinti, ar vežėjas turi visus reikiamus dokumentus, reikalingus plėtoti veiklai transporto, logistikos ir ekspedijavimo srityje.“Registracijos liudijimas turi būti tikrinamas kiekvieną kartą įkrovimo metu. Nepaprastai svarbu, kad duomenys skirtinguose dokumentuose sutaptų. Smulkmenų patikrinimas dažnai leidžia išvengti bendradarbiavimo su nesąžiningais verslininkais. Be to, verta patikrinti, ar kiekvienas dokumentas originalus, ar kopijos notariškai patvirtintos", - teigia Trans.eu atstovas.

Jo tikinimu, reikėtų patikrinti, ką apima draudimo polisas, nes, jeigu vežėjas nesilaiko sąlygų, ar įvykus nenumatytai situacijai, būtent šis dokumentas iš tikrųjų apsaugo kontrahentą. "Be to, tikrinant vežėjo atsakomybės draudimo polisą reikia atkreipti dėmesį į apsaugos apimtį (išlygas), draudimo sumą, savo žalos dalį, įnašo sumokėjimą. Žinoma, kad gautum patikimą informaciją, geriausia tiesiogiai susisiekti su draudiku. Norint neleisti, kad netikras vežėjas pavogtų krovinį, verta patikrinti vairuotojo tapatybę įkrovimo metu, o, kilus abejonėms, susisiekti su vežėju, siekiant įsitikinti, kad dirbama ne su sukčiumi. Tačiau to neužtenka, norint išvengti vagystės. Tai nepadės tokiu atveju, jeigu sukčius yra rangovas, o ne faktinė transportavimo įmonė, su kuria ekspeditorius sudarė transportavimo sutartį. Pokalbio metu reikia atkreipti dėmesį į smulkmenas, nes tokiu būdu galima lengvai nustatyti skirtumus tarp informacijos, kurią suteikė vežėjas, vairuotojas ar užsakymo koordinatorius. Tai gali būti ir dokumentai, kuriuos turi vairuotojas. Reikia pabrėžti, kad vežėjas turi būti pasirinktas tik po to, kai patikrinami visi elementai, nes tik išsamus rangovo patikrinimas leidžia maksimaliai sumažinti vagystės ar apgaulės riziką“, - patarimais dalijasi A. Lysionokas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"