TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Išskirtiniai numeriai - ne prabanga

2012 06 20 6:10

Porą metų sąstingyje murksojusi vardinių ir išskirtinių transporto priemonių registracijos numerių rinka šiemet vėl atgijo. Mašinų savininkai nepagaili kelių šimtų ar tūkstančių litų, kad tik jų automobilis taptų išskirtinis.

Valstybės įmonės "Regitra" Marijampolės filialo specialistė Irena Gedvilienė dienraščiui LŽ tvirtino, kad kai kuriems žmonėms jų plieninių žirgų išskirtinumas labai svarbus.

Ji prisiminė pusiau kuriozinį atvejį, kai viena atkakli marijampolietė užsispyrusi siekė, kad jos automobilį puoštų vardinis numeris su užrašu "Ožka". Tiesa, žodis turėjo būti parašytas ne lietuviškai, o vokiškai. "Išvertus į vokiečių kalbą šis žodis skamba kaip "Ziege". Iš pradžių tai netgi sukėlė įtarimą, gal tai keiksmažodis svetima kalba", - linksmai pasakojo I.Gedvilienė.

Pasak jos, "Regitroje" labai atidžiai žiūrima, kad vardiniai numeriai netaptų nešvankybių reklama. Todėl tokį numerį išsirūpinti nėra labai paprasta.

Siekiantis gauti vardinį ar išskirtinį numerį automobilio valdytojas iš pradžių privalo pateikti paraišką. Joje teikėjui rekomenduojama įrašyti ne vieną, o kelis numerio pavadinimo variantus. Vėliau "Regitros" teritoriniai padaliniai siunčia kliento pageidavimą į Vilniuje įsikūrusią įmonės direkciją. Ten tariamasi su Valstybine lietuvių kalbos komisija, ir tik po to priimamas sprendimas.

I.Gedvilienės tvirtinimu, paaiškėjus, kad "Ziege" nėra keiksmažodis, marijampolietei buvo leista tokį užrašą naudoti. "Ne mums spręsti, kodėl moteriai prireikė vokiško užrašo. Girdėjome, kad jos vyras yra vokietis ir gyvena Vokietijoje. Gal nuvykus į šią šalį važinėti su vokišku numeriu yra paprasčiau?" - spėliojo "Regitros" atstovė.

Išskirtinių numerių bumas

Kartu I.Gedvilienė tvirtino, kad vardiniai numeriai Marijampolėje, kaip galbūt ir visoje Lietuvoje, nėra populiarūs. "Aišku, daug ką lemia kaina - juk už vardinį numerį reikia pakloti nuo 5 tūkst. litų. Mūsų mieste per metus tokių numerių užsakoma vos vienas ar du. Dažniausiai vardinių numerių pageidauja įmonės, iš gyventojų - labiau verslininkai. Manau, bendrovėms vardinis numeris yra savita, iš esmės nemokama reklama. Sakykime, Marijampolėje gyvuoja įmonė "Tobra", o jos darbuotojai po miestą važinėja automobiliais, kurių vardiniai numeriai yra "Tobra1" ir "Tobra2", - aiškino pašnekovė.

Pastaraisiais mėnesiais aiškiai matyti išskirtinių numerių paklausos pagyvėjimas. Šie nuo vardinių skiriasi tuo, kad numeris nėra stipriai išsiskiriantis, bet prašalaičio dėmesį vis tiek gali atkreipti įdomia skaičių kombinacija.

Per patį krizės siautėjimą, 2009-aisiais, palyginti su prieš dvejus-trejus metus buvusiais ekonominio pakilimo metais, anot "Regitros", išskirtinių numerių paklausa buvo nukritusi net 70 kartų. Tačiau dabar, anot I.Gedvilienės, išskirtinių valstybinių numerių paklausa vėl pasiekė prieškrizinį lygį. "Vidutiniškai numerių su įdomesnėmis skaičių kombinacijomis išduodame kas antrą dieną", - tvirtino "Regitros" Marijampolės filialo atstovė.

Rinką gyvina ir latviai

Valstybės įmonės "Regitra" Šiaulių filiale dirbantis vyresnysis specialistas Eivitas Kviklys tik patvirtino savo kolegės iš Marijampolės pasakytus žodžius. "Šiauliuose išskirtinių numerių paklausa dabar beveik tokia pati, kaip ir prieš krizę", - sakė jis.

Anot E.Kviklio, per visą laiką nuo Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo vairuotojus traukė labai panašios skaičių kombinacijos. "Labai populiaru šalia valstybinio numerio raidžių pasirinkti skaičių kombinaciją 007. Nežinau, ar tai užuomina į tokiu numeriu pažymėtas šauniojo britų agento Džeimso Bondo mašinas, bet visko gali būti", - kalbėjo "Regitros" atstovas.

Įdomių naujovių Šiaulių išskirtinių automobilių rinkoje, pasak E.Kviklio, įnešė gretimos Latvijos vairuotojai. "Kaimynai vis dažniau atvažiuoja registruoti savo automobilių į mūsų miestą. Kodėl? Nežinau. Gal Latvijoje registracijos mokesčiai didesni ar jų yra daugiau nei Lietuvoje? Bet nemaža dalis Šiauliuose savo mašinas registruojančių latvių pasirenka ir išskirtinius valstybinius numerius", - dėstė vyresnysis specialistas.

Įdomu tai, pasak "Regitros" atstovo, kad Latvijos vairuotojai yra pamėgę tarp mūsų krašto vairuotojų visai nepopuliarų skaičių 8. "Tokios "meilės" priežasties nežinau. Gal latviams aštuoniukė reiškia laimę? Tačiau tarp Latvijos piliečių užsakytų numerių ypač populiarus derinys 888. Šis skaičius naudojamas ir įterpiant jį tarp raidžių. Pavyzdžiui, neseniai išdavėme numerį A8E. Sunku pasakyti, ką reiškia tos raidės. Gal automobilio valdytojo vardą ir pavardę?" - svarstė E.Kviklys.

Lietuvos vadovai nenori išsiskirti

Sovietų okupacijos laikais vardinius ir išskirtinius numerius ypač mėgo tuomečiai komunistų vadovai. Ši tradicija kurį laiką buvo gyva ir atkūrus Lietuvos nepriklausomybę. Šalies vadovų automobilius prižiūrinčio Vadovybės apsaugos departamento direktorius Raimundas Kairys dienraščiui LŽ sakė, kad automobiliu su vardiniais numeriais prezidentaudamas 1993-1998 metais važinėjo buvęs Lietuvos prezidentas Algirdas Brazauskas. "Ant jo tarnybinio automobilio kabėjo raudoni numeriai su herbu", - prisiminė R.Kairys.

Pareigūno tvirtinimu, važinėti automobiliais, ant kurių puikuojasi vardiniai numeriai, labiau būdinga Rytų valstybių ar trečiojo pasaulio šalių vadovams. "Būna, kad jie leidžia sau lakstyti automobiliais apskritai be numerių. Matyt, tai savitas galios demonstravimas", - teigė Vadovybės apsaugos departamento vadovas.

Anot R.Kairio, visi dabartiniai Lietuvos aukščiausi šalies vadovai važinėja automobiliais su paprastais numeriais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"