TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Iššūkis: senais mersedesais Šilko keliu

2008 04 16 0:00
V.Radzevičius (kairėje) ir M.Starkus tikisi, jog 1976 metų laidos "Pagieža" susidoros su misija Vilnius-Taškentas.

10 tūkst. kilometrų nuo Vilniaus per Teheraną iki Taškento - tokį kelią automobiliais bandys įveikti grupė žinomų avantiūristų iš Lietuvos.

Iš televizoriaus ekranų daugeliui pažįstami Vytaras Radzevičius, Martynas Starkus ir Jonas Juozapaitis kartu su grupele bendraminčių ruošiasi tikrai avantiūrai. Ji bus pradėta netrukus, balandžio 19-osios rytą. Trimis senais "Mercedes" markės automobiliais keliautojai bandys įveikti Šilko kelią - kone 10 tūkst. kilometrų nuo Vilniaus iki Taškento.

LŽ domėjosi, ar vyrai tolimai kelionei pasirinko tinkamus automobilius, ar nesibaimina, kad daugiau kaip 30 metų senumo mašinos gali neatlaikyti rytietiško karščio?

Ištvėrė Afrikos karštį.

Mersedesas - ir Afrikoje mersedesas. Tuo V.Radzevičius ir M.Starkus įsitikino dar pernai. Tada keliauninkų kompanija beveik tokio pat senumo automobiliais įveikė nemenką atstumą nuo Lietuvos iki Afrikos - sukorė daugiau kaip 10 tūkst. kilometrų iki Malio sostinės Bamako. Tiek keliautojai, tiek jų mersedesai liko sveiki ir gyvi. Mašinos pasiekė tikslą, nors tam tikrų techninių gedimų būta. Po šios kelionės "mersai" buvo sėkmingai parduoti Afrikoje.

Futbolo klubo "Prelegentai" vadovas ir žinoma persona televizijos žiūrovams V.Radzevičius LŽ tikino, jog prieš metus ilgą ir varginančią kelionę automobiliai įveikė beveik idealiai. "Suprantama, visiškai išvengti gedimų nepavyko. Pirmiausia dėl to, kad tie mersedesai buvo poros dešimtmečių senumo. Afrikos klimatas - taip pat išbandymas technikai. Tačiau, kaip minėjau, mašinos tąsyk sėkmingai baigė joms skirtą misiją", - pokštavo V.Radzevičius.

TV prodiuseris M.Starkus pritarė kolegai. Jo nuomone, vokiški automobiliai bene geriausiai tinka tokioms ilgoms kelionėms. "Tie "senukai" išlaikė egzaminą. Ir gana puikiai. Afrikoje kone 80 proc. automobilių - mersedesai, todėl vietos gyventojai mums padėjo šalinti gedimus. Jie tikri šių mašinų asai: žino, kur reikia padaužyti, ką prisukti, ką atsukti", - prisimindamas praėjusių metų nuotykius šmaikštavo prodiuseris.

Sunkiai rado automobilius

Šį šeštadienį išvykstančių keliauninkų ir jų "senukų" laukia nemenkas žygdarbis. Vilnių nuo Taškento skiria 9682 kilometrai. Visas maršrutas vingiuos Lenkijos, Ukrainos, Rumunijos, Bulgarijos, Turkijos, Irano, Turkmėnijos ir Uzbekijos keliais. Tačiau keliauninkai sako, jog tokia ir yra jų ekspedicijos užduotis - kuo senesniais automobiliais pasiekti galutinį tašką ir saugiai lėktuvu parskristi namo. "Įspūdžių neturėtų stigti. Mūsų mersedesai jau seniai pasiilgę jaunatviškų nuotykių. "Jauniausiai" mašinai - 26 metai, o seniausia pagaminta tada, kai pasaulis dar tik rengėsi Maskvos olimpiadai", - tikino ekspedicijos dalyviai.

M.Starkus LŽ teigė, jog ruošiantis šiai ekspedicijai buvo nelengva rasti senų mersedesų. Tokių vis dar riedančių mašinų Lietuvos rinkoje beveik nėra. Dažniausiai parduodami arba nevažiuojantys, arba naujesni "Mercedes" markės automobiliai. Tačiau vyrams pasisekė - vieną "senuką" jiems pigiai pardavė geras bičiulis, už kitas dvi mašinas teko mokėti šiek tiek brangiau.

"Maitins" pigiais degalais

Trys kelionei parengti mersedesai turi ir savo vardus. 1976 metų laidos automobilis pavadintas "Pagieža", kiti du, pagaminti 1982 metais, - "Slibinu" ir "Drąsučiu".

M.Starkus pasakojo, kad bene labiausiai nuvažinėtas ir surūdijęs yra pats seniausias ekspedicijos "dalyvis" - prieš 32 metus pagaminta "Pagieža". "Per techninę apžiūrą, kai užkėlė ant keltuvo ir pradėjo purtyti, iškrito pusė automobilio. O kai spaudi akceleratorių, greičio rodykle tolygiai krenta žemyn. Daug degalų "senukas" ryja", - juokėsi M.Starkus.

Ekspedicijos maršruto sudarytojas J.Juozapaitis sakė, kad aplinkiniai stebisi, kodėl keliauninkai pasirinko automobilius, kurie degalus ryja tiesiogine to žodžio prasme. "Mums dėsto: juk tie "senukai" šimtui kilometrų kelio "suryja" 20 litrų, o mes atsakome, kad Turkmėnijoje 120 litrų benzino kainuoja 5 litus", - šyptelėjęs paaiškino J.Juozapaitis.

Įveikę numatytą maršrutą keliautojai ketina atsisveikinti su savo mersedesais - parduoti juos Taškente. "Stengsimės pagal galimybes bent šiek tiek prisidėti prie Taškente gyvenančių lietuvių - savo automobilius paliksime jiems. O gal mums pavyks surengti kokį nors aukcioną. Tai bus simbolinis darbas, kad prisimename tuos žmones", - surimtėjęs kalbėjo M.Starkus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"