TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Istorinis modelis atgimė garaže

2009 08 12 0:00
Pagal klasikinį "Lotus 7" modelį pagamintas bolidas pasirodys slalomo trasose.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Vilniaus Žirmūnų mikrorajono gatve prašvilpiančią neįprastą transporto priemonę praeiviai nulydi smalsiais žvilgsniais. Po dvejų metų kruopštaus darbo vilniečio entuziasto garaže atsirado retro stiliaus sportinis automobilis.

36 metų inžinierius Šarūnas Pavilionis idėją savo rankomis sukonstruoti automobilį brandino daugiau nei dešimtmetį, kol prieš dvejus metus nusprendė imtis darbo. "Būtent ši, lengvos, paprastai valdomos mašinos idėja man labiausiai patiko," - motyvavo jis savo pasirinkimą sukonstruoti istorinio automobilio "Lotus 7" kopiją.

Nuo nulio.

Nenorėdamas rizikuoti būsimo automobilio tvirtumu, "Lotus 7" pavyzdžiu pagamintą rėmą ir plastmasines kėbulo dalis už 14 tūkst. litų Š.Pavilionis įsigijo Didžiojoje Britanijoje. "Rėmą galima būtų susivirinti pagal brėžinius, juos aš turiu, bet norint tai padaryti reikia būti suvirintoju ir medžiagų technologu, žinoti visas darbo subtilybes, nes rėmas viską laiko. Iš pažiūros tai paprasta, reikia tik suvirinti keletą vamzdžių, bet virinamas metalas kraiposi", - aiškino jis.

Įsigytas mašinos karkasas iš pradžių priminė plieninį narvą, sudarytą iš keleto strypų, tačiau netrukus jis apaugo įvairiausių transporto priemonių dalimis. "Tai "Ford Sierra" bei "Ford Focus" hibridas, taip pat galima rasti ir "Volkswagen", ir motociklų dalių", - vardijo Š.Pavilionis. "Parsivežiau rėmą, vėliau gavau automobilį "Ford Sierra", kurį visą išrinkau, detales iki blizgesio nušveičiau ir perdažiau. Šis rėmas buvo pritaikytas mašinos "Ford Sierra" galinei važiuoklei", - apie automobilio kūrimo pradžią pasakojo jis.

Prie seno fordo išrinkimo prisidėjo ir penkiolikmetis entuziasto sūnus, tačiau profesionalų pagalbos konstruojant bolidą neprireikė. "Viskas, ką padarė kiti - suvirino duslintuvą", - patikslino Š.Pavilionis.

Vienoje elektronikos įmonėje inžinieriumi dirbantis vyras atskleidė, kad konstruojant automobilį jam labai pravertė darbe įgytos žinios. Inžinierius pats surinko ir vieną svarbiausių sportinio automobilio dalių - variklio kompiuterį, kuris reguliuoja variklio darbą taip, kad iš jo būtų galima išspausti kuo daugiau galios. Nors kol kas automobilio galia nėra išmatuota, Š.Pavilionis tikino, kad tinkamai sureguliuotas 2 litrų darbo tūrio variklis iš "Ford Focus" galėtų pasiekti iki 200 arklio galių greitį. Anot jo, pagal galios ir masės santykį 400 kilogramų sveriantis ir iki 100 km/h per 5 sekundes įsibėgėjantis bolidas gali lenktyniauti su galingaisiais "Porsche".

Įstatymų aklavietėje

Savo rankomis automobilį pagaminęs entuziastas pripažino, kad didžiausia problema buvo jį įregistruoti. "Niekas nenori prisiimti atsakomybės. Reikia atlikti labai daug tyrimų: ar panaudoti tinkamo stiprumo varžtai, medžiagos", - teigė jis. "Tačiau iš tikrųjų didžiausia bėda yra ne sertifikatas. Tiesiog tie, kurie turėtų padėti parašus, bijo atsakomybės, siuntinėja vienas nuo kito."

Nuo pat automobilio konstravimo pradžios Š.Pavilionis domėjosi jo registravimo galimybėmis, galiausiai užregistravo mašiną kaip savaeigę transporto priemonę, atitinkančią keturračio motociklo reikalavimus. Jam tai pavyko tik todėl, kad transporto priemonės rėmas buvo įsigytas kartu su sertifikatais, patvirtinančiais jo tinkamumą eksploatuoti ir šios kategorijos atitikimą. Pasak inžinieriaus, Lietuvoje yra keletas panašių savadarbių automobilių, kurie yra įregistruoti ir gali važinėti gatvėmis, tačiau visi jie yra surinkti prieš keletą metų, kai registracijos procedūra buvo paprastesnė. Ir šiuo metu yra keletas žmonių, sumaniusių konstruoti "Lotus 7" kopijas, tačiau jų darbai sustoję. "Žmogui nieko negalima. Kaip valdžia nusprendžia, taip, vadinasi, yra gerai. Jeigu pats nori ką nors pasidaryti - negalima. Todėl, kad jie nežino, ar tai yra gerai. Įdomu, ar po 10 metų išvis bus mąstančių žmonių? Jei visiems sakoma, kad valdžia žino, kaip yra geriau, kam tada galvoti?" - retoriškai klausė Š.Pavilionis.

Lenktynės - ne naujiena

Nors automobilis yra įregistruotas ir juo galima važinėti miesto gatvėmis, entuziastas neketina naudotis mašina kasdien - bolidas bus skirtas varžyboms. Jo teigimu, gatvėje mašiną valdyti nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti. "Važiuojant lėtai ją valdyti yra labai lengva, o pasiekus didesnį greitį prireikia staigios reakcijos ir labai tikslaus valdymo, nes už klaidas neatleidžiama. Dėl mažos masės nesukuriama daug inercijos ir mašinos reakcijos yra labai staigios. Iš tikrųjų ji yra kaip didelis kartingas", - palygino Š.Pavilionis.

Lenktynių patirtis automobilių mėgėjui nėra naujiena. Du kartus jis yra startavęs 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje su "BMW 318ti" automobiliu. Abu kartus Š.Pavilionis su komandos draugais pasiekė finišą, o 2005 pelnė antrąją vietą savo klasėje.

Pabaigos nelaukia

Daugumą vakarų ir savaitgalių garaže praleidžiantis vyras už supratingumą gyrė savo žmoną. "Aš saviškei pasakiau: "Vyras turi turėti hobį. Jei jis neturi hobio - eina pas kitas. Brangioji, tavo teisė rinktis." Tai matote, koks buvo pasirinkimas", - šyptelėjo jis.

Tikslios projekto vertės entuziastas nenorėjo atskleisti, tačiau patikino, kad tai penkiaženklė suma, už kurią išeitų nebloga "Audi".

"Kai pradėjau konstruoti, maniau, kad pavyks užbaigti greičiau. Tačiau kartais prie mažiausios detalės prasėdi dieną ar dvi", - prisipažįsta Š.Pavilionis ir toliau vardija trūkstamą automobilio įrangą - kilimą salone, saugos diržus, valytuvus, priekinį stiklą, ateityje - galbūt ir nuimamą stogą.

"Kai draugai paklausia: "Šarai, kada baigsi?", aš atsakau: "Duos Dievas, niekada", - juokavo jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"