TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Istorinis tunelis - įkvėptas technologijų

2009 11 25 0:00
Dviaukštis keleivinis traukinys jau važiuoja iki pat Kauno geležinkelio stoties.
Algio Palionio nuotrauka

Šiuolaikiškai rekonstruotas ties Kaunu esantis geležinkelio tunelis yra vienintelis Lietuvoje toks statinys, kuris artėjančius traukinius pasitinka ne tik įdiegtomis moderniomis technologijomis, bet ir visiškai atsinaujinęs.

Nuo šiol bendrovės "Fima" sumontuotos inžinerinės sistemos istoriniame Lietuvos tunelyje padės geležinkelio darbuotojams suvaldyti kritinę situaciją. Naujos technologijos padės sustabdyti traukinį dėl gaisro ar liūčių, taip pat koordinuos avarinius jo sustojimus. Kauno tuneliui specialistai pritaikė pažangiausius šiuo metu geležinkelių infrastruktūroje naudojamus inžinerinius sprendimus, kurie perspėja apie galinčius tunelyje kilti pavojus, taip pat padeda neutralizuoti tų pavojų sukeltas pasekmes.

Pasinaudojo ES parama.

Iš Vilniaus į Kauną traukiniu važiuojantiems keleiviams nebereikia išlipti laikinoje Petrašiūnų stotyje - senuoju geležinkelio tuneliu traukiniai vėl gali pasiekti laikinosios sostinės stotį. Atnaujintas ir modernizuotas daugiau nei kilometro ilgio Kauno tunelis atidarytas po beveik dvejus metus trukusios renovacijos.

"Viename svarbiausių Lietuvos geležinkelio ruožų esantį tunelį neišvengiamai reikėjo renovuoti, nes pastarąjį kartą jis remontuotas tik 1989 metais", - sakė bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" vadovas Stasys Dailydka. Jo teigimu, geležinkelių infrastruktūros gerinimas intensyviai vyksta jau keliolika metų, tad tunelis buvo tiesiog dar vienas objektas, kuriam reikėjo renovacijos. Bendra tunelio atnaujinimo ir modernizacijos darbams skirta suma - 80 mln. litų, iš jų net 50 mln. skyrė Europos Sąjungos fondai.

Nuo XIX amžiaus pabaigos stovinčiame senajame Kauno tunelyje sutvirtintos konstrukcijos, atnaujinta vandens nuvedimo sistema, atkurta istorinė išorė. Svarbiausias pasikeitimas - tunelyje įdiegtos modernios inžinerinės technologijos. Čia įrengtos elektrifikavimo ir signalizacijos sistemos, nuolatinis tunelio apšvietimas, priešgaisrinė įranga, telekomunikacijos, modernizuota kontaktinių tinklų sistema. Įdiegus šias sistemas unikalus, tačiau iki tol buvęs apšiuręs ir griūvantis istorijos paveldas žengė į XXI technologijų amžių.

Galinga gesinimo sistema

Inžinerines sistemas tunelyje diegusios bendrovės "Fima" projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas užtikrino, kad jei dėl tam tikrų priežasčių tunelyje kiltų gaisras, ugnis nė nespėtų išplisti - ji būtų akimirksniu neutralizuota.

A.Šuliausko teigimu, galinga gaisro gesinimo sistema - vienas sudėtingiausių tunelyje įgyvendintų sprendimų. Visame tunelyje išdėstyta apie 650 specialių purkštukų, kurie gaisro atveju imtų purkšti vandenį. Ši gaisro gesinimo sistema gerokai skiriasi nuo standartinių, naudojamų kituose objektuose. "Tunelis yra nešildomas, todėl gesinimo sistemos vamzdynuose negali būti rezervuojamas vanduo. Taigi, kilus gaisrui, sistema suprojektuota veikti taip, kad per trumpą laiko tarpą pripildytų vamzdynus vandens", - dėstė "Fimos" atstovas.

Gana retas Lietuvoje technologinis sprendimas, pasak A.Šuliausko, yra ir tunelyje gaisro aptikimo sistemai panaudotas temperatūrinis kabelis. "Įprasti dūmų davikliai čia būtų netikę, nes tuneliu važiuojančių dyzelinių traukinių skleidžiami dūmai trikdytų normalų sistemos darbą. Be to, sumontuoti tunelyje tokių daviklių nebūtų galima ir dėl tam tikrų techninių priežasčių bei priežiūros keblumų", - sakė specialistas. Per visą tunelio ilgį nusidriekęs temperatūrinis kabelis, pasak jo, yra geriausias ir vienintelis šiuo atveju tinkamas sprendimas. "Kabelis "matuoja" oro temperatūrą kas 3 metrus. Be to, jis tiksliai nustato ir nurodo gaisro židinio vietą", - pabrėžė inžinerinių technologijų specialistas.

Rengdami Kauno tunelio projektą ir svarstydami, kaip tinkamai įdiegti kompleksinį technologijų sprendimą, inžinieriai nagrinėjo užsienio šalių tuneliuose diegiamas panašias inžinerines sistemas, tarėsi su ekspertais.

Modernios technologijos

"Fimos" specialistai tunelyje taip pat modernizavo pasenusią eismo valdymo sistemą, kuri nuo šiol turi ir papildomų saugumą užtikrinančių funkcijų - garsinėmis ir šviesos sirenomis apie artėjantį traukinį įspėja tunelyje dirbantį aptarnaujantį personalą. "Ateityje šiuo tuneliu gali būti leista traukiniams važiuoti 90 km per valandą greičiu, todėl vėjo gūsis gali tiesiog nublokšti tunelyje esantį žmogų po ratais. Iš anksto pradėjus kaukti signalizacijai, dirbantis personalas spės saugiai pasitraukti", - apie įdiegtos sistemos pranašumą pasakojo "Fimos" atstovas A.Šuliauskas.

Įgyvendinant projektą buvo sumontuoti dveji gabaritiniai vartai prieš Palemono stotį. Vartuose esantys davikliai nustato traukinio gabaritų nukrypimus nuo reikalaujamų ir, esant reikalui, sustabdo traukinį stotyje. Taip bus išvengiama Palemono stoties tilto ir už kelių kilometrų esančio Kauno tunelio apgadinimo.

Tunelyje įdiegtos specialios technologijos, kurios garantuoja patikimą tunelio pamatus suardyti galinčio gruntinio vandens stebėjimą ir kontrolę. "Vandens lygio davikliai, įgręžti į tunelio pamatą 2 metrų gylyje, matuoja gruntinio vandens lygį. Anksčiau tokios sistemos tunelyje nebuvo", - pasakojo A.Šuliauskas. Tiesa, tunelyje bendrovė "Kauno tiltai" įrengė naują vandens nuvedimo sistemą. Tačiau jei ji kada nors užsikimštų, apie tai praneštų "Fimos" diegtos sistemos įspėjamieji davikliai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"