TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Išvirtę ratai nuneš į griovį

2014 10 20 6:00
Modernia įranga automobilio ratų geometrija ištaisoma tiksliausiai. LŽ archyvo nuotrauka

Artėjant slidžiajam vairavimo sezonui ir vasarines automobilio padangas keičiant į žiemines, metas atkreipti dėmesį į ratų geometriją.

Mašinos stabilumas kelyje, ypač žiemą, yra neįkainojama vertybė vairuotojui. Protingiausieji net sugeba paskaičiuoti, kiek nesureguliuota ratų geometrija, jų išvirtimas tam tikru procentu, išaugina ir degalų sąnaudas. Jos žiemą ir taip pastebimai išauga, tad verta pataupyti.

Geriau klauso vairo

Jei ratų geometrija yra išbalansuota, tai apsunkina ne tik automobilio valdymą kelyje, bet ir padangos susidėvi kur kas greičiau. Anksčiau ar vėliau vadinamąjį ratų suvedimą būtina atlikti kiekvienam automobiliui. Tam gali būti įvairių priežasčių. Tai ne tik sezoninis padangų keitimas, bet ir važiuoklės elementų susidėvėjimas, neseniai atliktas vairo sistemos ar pakabos remontas, avarijos pasekmės. Vienas iš pirmųjų signalų apie prastą kėbulo ir/ar ratų geometriją – skirtingai nusidėvėjęs tos pačios ašies padangų protektorius.

„Ratų geometriją būtina reguliuoti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, sureguliavus ratų išvirtimą, automobilis bus stabilesnis kelyje, klausys vairo ir vairuotojo. Mašinos netrauks į šalį, bus lengva važiuoti tiesia trajektorija. Antra, automobilį bus lengviau valdyti, jis taps labiau manevringas ir mažiau linkęs šoniniam slydimui. Trečia, esant teisingai ratų geometrijai – išvirtimo parametrams, bus mažiau sunaudojama degalų bei ilgės padangų naudojimo amžius“, – procedūros svarbą pažymėjo automobilių remonto centro mechanikas Rokas Makšimas.

Meistro teigimu, bet koks įsikišimas į automobilio važiuoklę daugiau ar mažiau išderina nustatytus ratų išvirtimo kampus ir automobilio elgseną važiuojamojoje dalyje. Ratų geometrijos parametrai priklauso ir nuo kitų veiksnių - padangų slėgio, nusidėvėjimo, važiuoklės detalių laisvumo.

Galimybės skiriasi

Atliekant reguliavimą, priekiniai ratai nustatomi tam tikru kampu kėbulo ir važiuoklės elementų atžvilgiu. Dalies automobilių modelių priekinės pakabos konstrukcija leidžia reguliuoti visus esminius ratų geometrijos parametrus. Jei konstrukcija neleidžia keisti išvirtimo ir kasterio, o šie išsibalansavę akivaizdžiai apsunkina vairavimą, teks imtis pakabos reguliavimo.

Suvedimu vadinamas atstumo tarp ratlankių kraštų skirtumas priekyje ir užpakalyje, kai vairuojamieji ratai yra neutralioje padėtyje, nustatymas - sureguliuojamas kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek ir galinių ratų suvedimą.

Ne visiems vairuotojams girdėtas kasteris – tai išilginis ratų posvyris, kuris, priklausomai nuo automobilio greičio, užtikrina ratų išsilyginimą. Mėgstantys sportinį vairavimą, nusistato šį dydį keliais laipsniais didesnį už gamyklos nustatytus parametrus, kas stabilizuoja automobilio judėjimą ir padidina automobilio galimybę važiuoti tiesiąja. Naujuose automobilių modeliuose su kompiuteriniu būdu reguliuojama pakaba, kasterio kampas kinta, įjungus pakabos „Sport“ režimą.

„Sureguliavus ratų geometriją, automobilį bus nesunku suvaldyti jam slystant, įveikiant „vandens pleištą“, kuris susidaro po lietaus. Tai ypač svarbu rudens-pavasario sezonu“, - pažymėjo R. Makšimas.

Lazeriu koreguoja tiksliausiai

Mechaniko teigimu, ilgą laiką autoservisuose buvo naudojami patys paprasčiausi optiniai ratų geometrijos stendai. Kai kurie privačiai dirbantys remontininkai juos naudoja iki šiol, tačiau pamažu, jie tampa praeities reliktu taip, kaip istorijos metraščiuose liko sovietmečiu paplitęs reguliavimas su lygmačiu ir svambalu. Tiesa, tiems, kurie nori žūtbūt sutaupyti, gali pakakti ir procedūros su paprastu stendu. Šiuo atveju, galioja posakis: svarbu ne įrankiai, o auksinės meistro rankos.

„Vis dėlto kompiuteris garantuoja kur kas tikslesnį ratų suvedimą. Didžiausią tikslumą užtikrina lazeriniai ir 3D ratų geometrijos suvedimo stendai. Dar vienas pastarųjų pranašumas – procedūra atliekama labai greitai. Turima duomenų bazė leidžia sureguliuoti beveik visų automobilių ratų geometriją – nuo europinių iki japoniškų ar gaminamų Amerikoje“, - sakė specialistas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"