TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Įtampa sėja nerimą automobilių rinkoje

2012 09 19 8:21
AFP/Scanpix nuotrauka/Kinijos protestuotojai, liedami neapykantą Japonijai, daužė ir vartė šios šalies gamintojų automobilius.

Nesutarimams tarp Kinijos ir Japonijos įgaunant pagreitį, abiejose valstybėse dirbantys automobilių gamintojai ėmė uždarinėti gamyklas ir saugoti parduotuves.

Teritorinis ginčas tarp dviejų Tolimųjų Rytų šalių stipriai pakenkė japoniškų automobilių pardavimui vertingoje Kinijos rinkoje, nes nesutarimai iš valdžios koridorių jau pasiekė visuomenę ir užkrėtė ją Japonijai priešiškomis nuotaikomis.

Pasak Kinijos naujienų agentūrų pranešimų, savaitgalį ne vienoje vietovėje prie japoniškų automobilių salonų vyko protestai ir riaušės. Keli salonai buvo užpulti ir padegti, be to, protestuotojai niokojo gatvėse stovinčius japoniškų markių automobilius. Keli jų buvo apversti ir visiškai sumaitoti. Per vieną užpuolimą iš automobilio "Toyota" buvo išmestas ir žiauriai sumuštas jo vairuotojas.

Protestai po Kiniją sklinda vis plačiau, nes neslūgsta įtampa tarp Kinijos ir Japonijos dėl Rytų Kinijos jūroje esančio Senkaku salyno. Japonija tris salas įsigijo iš privačių savininkų ir ketina jas nacionalizuoti, nors Kinija jas laiko savo teritorijos dalimi. Per savaitgalį demonstracijos Kinijoje tik suaktyvėjo, o vakar šalis salų link pasiuntė žvalgybos laivų. Situaciją dar paaštrino istorinis faktas - vakar kaip tik buvo minima 1931 metais Japonijos pradėtos kai kurių žemyninės Kinijos dalių okupacijos sukaktis.

Išsigandę, kad nesutarimai peraugs į karinį konfliktą, Japonijos verslininkai skubiai peržiūrėjo savo veiklą Kinijoje ir daugelis bent laikinai stabdo veiklą šioje šalyje.

"Mazda Motor" pranešė stabdanti gamybą fabrike Nanjinge. Jame taip pat dirba "Ford" ir "Chongqing Changan Automobile". Kol kas gamykla stabdoma keturioms dienoms, bet terminas gali būti pratęstas. Dviem dienoms dvi gamyklas sustabdė "Nissan", "Honda" pasielgė taip pat.

Tačiau bene labiausiai nukentėjusi "Toyota" mėgina tęsti savo veiklą. Ji nesustabdė nė vieno fabriko, neuždarė biurų ir mėgino susisiekti su nukentėjusiomis atstovybėmis.

Japonijos gamintojus baimina ne tik tiesioginiai konfliktai, bet ir prekių boikotas bei bendra žala prekių ženklams. Jeigu neramumai tęsis, kinai gali bijoti pirkti japoniškas mašinas, kad nesulauktų neigiamos aplinkinių reakcijos, ir net jei konfliktas išsispręstų taikiai, žmonės gali jį ilgai prisiminti.

Tolesnis automobilių gamintojų elgesys priklausys nuo to, ar ir toliau bus toleruojami smurto protrūkiai, bei kaip abiejų šalių diplomatams seksis rasti bendrą kalbą. Tačiau pirmieji neigiami ženklai pasirodė dar prieš konfliktui įsisiūbuojant. Jau rugpjūtį "Toyotos" paklausa Kinijoje sumažėjo 15 proc., ir visų ženklų pardavėjai atidžiai stebi, kokios rinkos tendencijos klostysis toliau.

Reuters, just-auto.com, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"