TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Įteisintas" kelių eismo taisyklių pažeidinėjimas

2008 02 06 0:00
Kaip privažiuoti ir nugabenti siuntas, nepažeidus kelių eismo taisyklių?
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Intensyviausio eismo sostinės dalys - centras ir senamiestis - stropiai paženklintos automobiliams stovėti draudžiančiais ženklais, tad kurjerių tarnybų transportas priverstas pažeidinėti draudimus, o eismą prižiūrintys pareigūnai - užmerkti akis.

Kas rytą dešimtys automobilių, priklausančių kurjerių ir siuntų pristatymo tarnyboms, iš savo terminalų plūsteli į Vilniaus centrą ir senamiestį. Čia susitelkusioms įstaigoms, parduotuvėlėms, biurams ir kitiems užsakovams gabenamos siuntos, korespondencija, įvairiausi jų kasdienei veiklai būtini reikmenys. Tačiau rytiniu siuntų pristatymu kurjerių tarnybų veikla neapsiriboja. Antroje dienos pusėje, besibaigiant darbo laikui, iš įstaigų ir biurų tenka surinkti išsiunčiamą korespondenciją. Taip per darbo dieną kurjerių tarnybų automobiliai į sostinės centrą ir senamiestį vyksta mažiausiai du kartus. Ir abu - intensyviausio transporto eismo laiku.

Nesuskaičiuojama įvairovė

LŽ korespondentas, nutaręs savo kailiu patirti kurjerių duonos skonį, ankstyvą rytą įsiprašė į siuntų išvežiojimo autobusiuką. Maršrutas driekėsi būtent į senamiestį. Į jį krovininėje furgono dalyje buvo vežamos įvairiausios prekės - nuo vokų, banderolių iki biuro reikmenų, kosmetikos prekių, netgi padangos. Pastarosios buvo gabenamos privačiam adresatui. "Žmogus, matyt, užsiėmęs, neturi laiko važinėti po parduotuves, tad nutarė užsisakyti internetu", - sakė kurjeris Vytautas, įpratęs nebesistebėti adresatų poreikiais.

Tenka papildyti

Iš terminalo su pakrautomis siuntomis kurjerių tarnybos furgonas užsuko į degalinę. Čia vairuotojas ne tik pylė degalų, bet ir kiečiau pripūtė padangas. Pasirodo, nuo nuolatinio laipiojimo ant šaligatvių pažeidžiami ratų diskai. Prie jų nebe taip sandariai priglunda padangos. Tad orą padangose nuolatos tenka papildyti iki reikiamo slėgio. "Ne į sveikatą toks laipiojimas ir automobilio pakabai, greičiau "išsibaladoja", - sako vairuotojas.

Dažni sustojimai

Pirmasis sustojimas pasiekus senamiestį - Trakų gatvės pradžioje. Nuo čia prasideda ir sustoti draudžiančių ženklų "miškas". Tačiau tai ne tik pirmasis kurjerio sustojimo taškas, ir visi kiti prasideda būtent nuo čia. Į kirpyklą tenka užnešti užsakytą kosmetiką. Toliau eina įstaigos, biurai. Jiems gabenama korespondencija ir kanceliarijos reikmenys. Penkis kartus sustojus, panaši procedūra kartojasi ir Vokiečių gatvėje. Aplink Rotušės aikštę apsukę ratą su stabtelėjimais įvairuojame į Rūdninkų gatvelę. Iš jos - į Aušros Vartų.

Tenka lūkuriuoti

Ryto metą eismas intensyvus. Kiekvieną sykį, kai prieš ropščiantis ant šaligatvio tenka stabtelėti, už nugaros susidaro automobilių spūstis. Nulipant vėl tenka lūkuriuoti, kol judančiame sraute kas nors padarys malonę ir stabtelės. Kurjeriai iš anksto numato maršrutą ir visus objektus išdėsto pakeliui. "Neduok Dieve, ką nors praleidi, tada per grūstis tenka vėl sukti ratą aplink senamiestį", - sako kurjeris Vytautas.

Pareigūnų malonė

Kurjerio teigimu, policininkai ar ratus blokuojančios tarnybos pareigūnai tolerantiški. Jie supranta, kad užvažiuojama ant šaligatvių ar stovėjimą draudžiantys ženklai ignoruojami iš būtinybės. "Nebent per ilgai užsistovi, tada paragina išvažiuoti", - sako kurjeris. Tad, jo teigimu, priekaištų iš Eismo priežiūros tarnybos atstovų beveik nesulaukiantys.

Nei galimybių, nei teisių

Vienos siuntų bendrovės vadovo teigimu, viena pagrindinių problemų yra ta, kad pristatymo paslauga teikiama miesto dalyje, kurioje įsikūrę ir verslo gigantai, ir biurai, prie kurių būtina privažiuoti. Kyla klausimas, o kaipgi privažiuoti, kur sustoti ir kaipgi tą atlikti nepažeidus kelių eismo taisyklių? Juk mašinų statymo vietos aklinai užimtos, o visur kitur sustatyti draudžiantys ženklai. Privažiuoti prie biurų ar sustoti gatvėje neįmanoma, nes tam tikslui nėra numatyta nei galimybių, nei teisių.

Stručio pozicija

Vilniaus miestas neturi šios problemos sprendimo. "Kiek bandėme tartis su policijos Eismo priežiūros tarnyba, nesutariame, - sako bendrovės vadovas. - Pareigūnai teigia besiremiantys įstatymu ir negalintys jo ignoruoti. Ir jie teisūs". Bet jeigu išimties tvarka leistina privažiuoti gaisrinei, policijai, medikams, vandentiekio tarnyboms, tai turėtų būti tokie leidimai išduodami ir kurjerių automobiliams. O dabar situacija, primenanti stručio poziciją. Vienas esminių kurjerių darbo tikslų - pasiekti adresatą - priklauso tik nuo policijos pareigūnų geranoriškumo. Vadinasi, užtektų kokiai nors kurjerių bendrovei užsitraukti policininkų nemalonę, ir kulniuok per senamiestį nešinas dėžėmis, automobilį palikęs atokioje stovėjimo aikštelėje. "O jeigu paskirs baudą, jokiame teisme jos neužprotestuosi, nepaaiškinsi, kad pažeidei vykdydamas darbo užduotis, jeigu įstatymas nenumato išimčių", - sako pašnekovas.

Skatina rasti sprendimą

Ar galimi sprendimai? Be abejo. Tarkim, Kaune išduodami leidimai įvažiuoti į pėstiesiems skirtą Laisvės alėją. Pėsčiųjų zonoje įsikūrusias įstaigas aptarnaujantis kurjerių tarnybų transportas legaliai pasiekia šiuos objektus. Tad ir Vilniui bent jau panašiu būdu teks spręsti kurjerių "legalaus mobilumo" aktualijas. Pasak bendrovės vadovo, šiuos reikalus tvarkyti skatina ir besiplečianti internetinė prekyba. Žmonėms, norintiems gauti prekes neiškeliant kojos iš namų, vis daugiau reikės kurjerių paslaugų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"