TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Japonai pereina prie vandenilio

2015 07 23 13:06
Tokijaus (Japonija) valdžia planuoja prireikus vandenilinius autobusus paversti elektros energijos jėgainėmis.   Gamintojo nuotrauka

Nuo liepos 24 iki 30 dienos Tokijuje bus atliekamas eksperimentas, kai Japonijos sostinės gatvėmis kursuos keli vandeniliu varomi autobusai.

Tokijaus merijos spaudos tarnyba pranešė, kad pasibaigus eksperimentui miesto valdžia priims sprendimą, ar verta Japonijos sostinės autobusų parke pradėti „vandenilio erą“.

Vandeniliu varomą autobusą bendrai kūrė automobilių gamybos milžinė „Toyota“ ir jos komercinių transporto priemonių bei autobusų padalinys „Hino Motors“. Vandenilinis autobusas buvo pagamintas žemagrindžio ir kompaktinio, naudojamo nelabai keleivių srautais apkrautuose maršrutuose, autobuso pagrindu. Jame buvo įmontuota vandenilinė jėgainė, kurios veikimo principas labai panašus į tą, kuris sėkmingai veikia lengvajame vandeniliu varomame „Toyota Mirai“.

Naujajame vandeniliniame autobuse, o tiksliau – keletoje jų, degalai laikomi aštuoniuose bakuose labai aukštame slėgyje. Dviejuose specialiuose degalų skyriaus blokuose vyksta vandenilio ir paprasto oro cheminė reakcija, o iš jo gauta elektros energija maitina autobusų motorus. Vienintelis „šalutinis“ tokios reakcijos produktas yra vanduo.

Tokijaus merija pabrėžia, kad naujųjų autobusų ekologiškumas ir jų gebėjimas važiuoti visiškai tyliai nėra vieninteliai šių transporto priemonių privalumai įvertinus japonišką specifiką. Japoniją dažnai siaubia cunamiai, žemės drebėjimai ir kitos nelaimės, dėl kurių neretai pažeidžiamos elektros linijos. Joms išėjus iš rikiuotės, tikina merijos atstovai, jas puikiai galėtų pakeisti ir laikinai veikti kaip mobiliosios elektrinės vandeniliniai autobusai. Jų tiekiama energija galėtų būti nukreipiama į ligonines, slėptuves, stichinių nelaimių valdymo punktus ir kitus gyvybiškai svarbius objektus. Ekspertų teigimu, svarbiausios kliūtis tokiam planui realizuoti yra labai aukšta vandeniliu varomų autobusų kaina ir per menka degalų tiekimo infrastruktūra.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"