TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Japoniškas kaubojus taikosi į europiečius

2016 09 14 6:00
Naujasis "Toyota Hilux". Vidmanto Užusienio nuotrauka

Naujojo „Toyota Hilux“ konstruktoriai padarė viską, kad automobilis būtų kuo patogesnis kelyje, tačiau tikroji japoniško pikapo stichija liko ta pati – bekelė.

Vos ištarus žodį „pikapas“ pirmiausia prieš akis iškyla bekraštės Šiaurės Amerikos prerijos, kuriose šeimininkauja rūstūs kaubojai. Amerikiečiai iš tikrųjų nuperka daugiausia pikapų pasaulyje, bet šios kategorijos transporto priemonės, skirtingai nei daug kur Europoje, net nėra priskiriamos prie komercinių. Matyt, begalinė Amerikos gyventojų meilė tokiems automobiliams liko dar iš tų Laukinių Vakarų laikų, kai atklydėliai europiečiai Amerikos prerijas raižė dengtais arklių kinkiniais. Į juos buvo lengva susimesti mantą, susėsti žmonėms, o prireikus tokie furgonai net atstodavo mažą fortą. Pirmieji kaubojai kinkinius sustatydavo ratu ir atsišaudydavo nuo priešo.

Įvertino pagal dydį

Amerikiečiams pikapai patinka ir dėl jų neįtikimo praktiškumo. Šiais automobiliais galima važiuoti ir į šokių vakarėlius, ir apžiūrėti, ar kur nors prerijų pakraštyje besiganančių karvių nepuola šakalai. Jais gabenamos statybinės medžiagos, padargai, žemės ūkio produkcija. Žodžiu, pikapas yra lyg ir tas pats visureigis, tik į šio bagažinę grūdų nesupilsi, o štai į pikapo – galima.

Tačiau „Toyota Hilux“ rinka – visai ne Šiaurės Amerika. Japonų kompanija atšaukė „Hilux“ iš šios rinkos dar praėjusio amžiaus paskutinį dešimtmetį ir pakeitė jį kitu modeliu „Tacoma“. Priežastis paprasta – amerikiečiai mėgsta didelius daiktus, o „Toyota Hilux“ yra tik vidutinės klasės atstovas. Tarkime, naujausio, aštuntos laidos, pikapo ilgis siekia „vos“ 5,33 metro. Dėl to amerikiečiams daug mielesnis maždaug 6 metrų žvėris „Toyota Tacoma“.

Tačiau „Toyota Hilux“ labai mėgstami Pietų Amerikoje ir karštuose Azijos taškuose – Afganistane, Irake. Ypač įsidėmėtinas faktas – jais dažnai važinėja islamo kovotojai. Islamistai jau seniai įvertino, kad pikapai yra ypač patvarios, patikimos mašinos. Be to, jose patogu įtaisyti kulkosvaidį, o pastebėjus priešo sraigtasparnį – žaibiškai iššokti iš kėbulo ir pasislėpti.

Europiečiams, tarp jų ir lietuviams, be patikimumo bei greičio, labiausiai vertinantiems automobiliuose komfortą, iki šiol pikapai nebuvo labai patrauklūs. Juos rinkdavosi nebent miškininkai ar gaisrininkai, kuriems svarbus didelis mašinos manevringumas, praktiškumas, pravažumas ir neprilygstamas patvarumas, o „Toyota Hilux“ tuo ir pasižymi.

Saldainis europiečiams

Regis, aštuntos laidos „Toyota Hilux“ norima bent jau pamėginti išsklaidyti europiečių skeptiškumą. Toks įspūdis susidarė, kai „Lietuvos žinių“ žurnalistas bandė prabangiausios versijos pikapą „Hilux Invisible“.

Tai – keturvietis automobilis, kurį varo 2,4 litro 150 AG dyzelinis variklis. Lipdamas į pikapą iš kabinos apdailos ir joje montuojamos technikos daug nesitiki. Juk, kad ir ką sakytum, visų pirma tai krovininė mašina. Tačiau naujojo „Toyota Hilux“ kabina pribloškia savo įranga ir apdaila. Didelė dalis salono apmušalų – lyg prabangiame automobilyje, iš natūralios odos, kurią tiesiog malonu liesti.

Stebina ir gausybė įrangos. Jos būtų per akis net ir prestižinei mašinai. Vairuotojų patogumui bandytame modelyje „Toyota Hilux“ gamintojai įrengė užpakalinio vaizdo kamerą, pastovaus greičio palaikymo sistemą, automatinį oro kondicionierių, prieblandos jutiklį su palengva užgęstančiais priekiniais žibintais, „Bluetooth“ laisvų rankų įrangą, automobilio stabilumo kontrolės (VSC), pagalbines važiavimo įkalne (HAC) ir leidimosi nuokalne (DAC), priekabos siūbavimo kontrolės (TSC) sistemas.

Iškart prisimeni, kad pikapai skirti ne vien ūkio darbams, bet ir kelionėms į šokius. Tačiau naujuoju „Toyota Hilux“ galima leistis net į labai ilgą kelionę, nes jos komfortui užtikrinti čia visko – per akis.

Kad tai yra pikapas, pajunti tik paleidęs variklį ir pajudėjęs. Dėl labai kietos pakabos, ypač dėl joje montuojamų lingių, jaučiamas kratymas. Tiesa, daug silpnesnis, nei važiuojant ankstesniu „Toyota Hilux“ modeliu, tad greitai prie jo pripranti. Užtat pikapo priekaboje galima vežti 800–900 kilogramų krovinį.

Tačiau tikruosius pranašumus keturiais ratais varoma mašina atskleidžia įsukus į bekelę. Naujasis „Toyota Hilux“ net stačius kalnelius įveikia labai lengvai, važiuojant juo nebaisu ir pavojingai pasvirti į šoną. Tikra dovana žvejams ir medžiotojams.

Bandyto „Toyota Hilux“ kaina prasideda nuo 36 490 eurų, o tai daugeliui lietuvių šį puikų pikapą daro neįperkamą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"