TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Jaunų vairuotojų ateitis nežinioje

2013 01 03 6:33
Papildomas jaunų vairuotojų mokymas turėjo būti pradėtas jau prieš ketverius metus, tačiau iki šiol niekas nežino, kaip jį organizuoti. / Romo Jurgaičio nuotraukos

Dar kartą atidėjus papildomų mokymų vykdymą tarp jaunų vairuotojų kilo nerimo banga, tačiau, valdininkų teigimu, pažymėjimų keitimas nekelia jokių problemų. Be to, prievolė pasikeisti pažymėjimą tenka ir vairuojantiesiems daugiau nei du dešimtmečius.

Gruodžio pabaigoje Seimas paskubomis atidėjo nuo sausio 1 dienos turėjusias įsigalioti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatas, pagal kurias numatyti privalomi papildomi mokymai visiems dvejų metų stažo sulaukusiems šalies vairuotojams. Valdininkams beveik nebuvo kito pasirinkimo, tik atidėti naujovę, nes iki šiol neaišku, kaip turėtų būti organizuojami papildomi vairuotojų mokymai ir vertinami mažai patyrusių vairuotojų gebėjimai.

Svarsto, ką daryti

Tvarka, pagal kurią visi dvejų metų stažą turintys vairuotojai prieš gaudami nuolatinį vairuotojo pažymėjimą turėtų už savo pinigus lankyti papildomus vairavimo kursus, turėjo įsigalioti dar 2008 metais, bet buvo nukelta net tris kartus. Šįkart jos įsigaliojimas atidėtas iki liepos 1 dienos, bet abejojama, ar neteks termino dar kartą ilginti.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius taip pat patvirtino, kad laiko nėra daug, ir jam kyla abejonių dėl esminių papildomo mokymo organizavimo principų. "Aš linkęs manyti, kad ne visus vairuotojus reikia iš naujo mokyti", - sakė jis. Ministro manymu, nėra būtina drausmingų vairuotojų versti mokytis papildomai, todėl jis ketina kreiptis į Seimą ir siūlyti galimybę organizuoti papildomus mokymus tik Kelių eismo taisykles pažeidusiems nepatyrusiems vairuotojams.

R.Sinkevičiaus manymu, papildomai mokyti reikėtų tik prasižengusius vairuotojus.

Pasak R.Sinkevičiaus, papildomų mokymų metodika šiuo metu jau rengiama, tačiau gali būti, kad prireiks pereinamojo laikotarpio. Teorinė kursų dalis galėtų būti vykdoma visu pajėgumu, o į praktinę - įtraukiama tik dalis mokymo elementų, tokių kaip slidi danga, stabdymo įvairiomis sąlygomis pratybos ir filmuotų pamokos įrašų aptarimas. "Jeigu mokymo įstaigos deklaruotų, kad per metus ar pusantrų investuos ir parengs mokymo priemones, galima būtų leisti iš anksto organizuoti mokymus", - svarstė R.Sinkevičius, tačiau pripažino, kad iki liepos pradžios Lietuvoje tikrai nebus tokio aukšto lygio mokymų bazių, kokias Susisiekimo ministerijos atstovai apžiūrėjo užsienyje, o jokie konkretūs sprendimai taip pat dar nepriimti.

Beprasmis keitimas

Tačiau kol svarstoma, ką nutarti dėl ketverius metus stumdomos mokymų tvarkos, jauni vairuotojai palikti nežinioje, kaip pasikeisti vairuotojo pažymėjimą, kurio galiojimo laikas netrukus baigsis. VĮ "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas patikino, kad dvejus metus galiojusių pažymėjimų keitimas vyksta sklandžiai, o vairuotojai gali pasikeisti dokumentą net neišėję iš namų. Pasak jo, besikeičiantiesiems vairuotojo pažymėjimą nereikia į VĮ "Regitra" pristatyti jokių dokumentų, išskyrus tuos atvejus, kai pasibaigęs medicinos pažymos galiojimo laikas. Tačiau šios pažymos paprastai išduodamos penkeriems metams, taigi dauguma dvejus metus vairuojančiųjų vis dar turi jas galiojančias. "Paprasčiausia pasikeisti vairuotojo apžymėjimą internetu. Yra "Vairuotojų portalas", prie kurio galima prisijungti patvirtinus tapatybę per elektroninę bankininkystę. Tuomet beliks tik atvykti atsiimti vairuotojo pažymėjimo arba galima užsisakyti pristatymo į namus paslaugą", - siūlė S.Šuminas.

Nors tvarka ir labai paprasta, vairuotojams tenka susimokėti 49 litus - tiek pat, kiek ir už pirmą kartą gaunamą vairuotojo pažymėjimą. Pašnekovas sutiko, kad nesant papildomų mokymų ar kokių nors kitų reikalavimų dvejus metus galiojusių pažymėjimų keitimas atrodo beprasmiškas, tačiau gynėsi, esą VĮ "Regitra" iš to nesipelno. "Mes neturime nieko bendro su laikinųjų pažymėjimų atsiradimu. Esame viešųjų paslaugų teikėjai, o ne komercijos įmonė ir ne patys sugalvojame įkainius", - tikino jis.

Prievolė - ir vyriausiems

Prievolė pasikeisti vairuotojo pažymėjimą tenka ne tik jauniausiems, bet ir vyriausiems vairuotojams - turintiems seno pavyzdžio knygelės formos arba laminuotus popierinius vairuotojo pažymėjimus. Knygelės formato vairuotojo pažymėjimai buvo išduodami iki 1992 metų vidurio ir juose nėra nurodytas galiojimo laikas, tačiau tokius vairuotojo pažymėjimus privalu pasikeisti iki 2013 metų pabaigos. Turintiesiems popierinius laminuotus vairuotojo pažymėjimus duotas kiek ilgesnis terminas - iki 2017 metų pabaigos. Keičiantiesiems seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimus reikia atvykti į VĮ "Regitra" ir turėti medicinos pažymą. Pasak S.Šumino, seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimus turi apie 0,5 mln. vairuotojų ir jų naudojimą labai sunku sukontroliuoti. Be to, dėl prastos dokumento apsaugos pasitaiko daug klastojimo atvejų. Pašnekovas pabrėžė, kad nespėjusieji pasikeisti senų dokumentų tai galės padaryti ir pasibaigus nurodytam terminui, tik turėdami negaliojantį pažymėjimą negalės sėsti prie vairo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"