TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Jei atšaukė ar atidėjo jūsų skrydį

2016 07 11 6:00
Galite prašyti kompensacijos, jei jūsų lėktuvas pavėlavo atvykti į numatytą vietą daugiau nei 3 valandomis – tai vadinama „ilgu vėlavimu“. LŽ archyvo nuotrauka

Atšaukus ar atidėjus skrydį, keleiviams kyla nemenkas galvos skausmas – ką daryti toliau. Europos Komisija (EK) išaiškino lėktuvų keleivių teisių reglamentą, o jos patarimus verta įsiminti tiems, kurie rankose laiko skrydžio bilietus. 

Giedrė Simanauskaitė iš Euroblogas.lt pateikė penkias taisykles, kurias privalu žinoti tokie situacijoje atsidūrusiems keleiviams.

Taisyklė Nr. 1. Jei buvo atsisakyta jus vežti, jūsų skrydis buvo atšauktas arba atidėtas ilgam laikui arba jums buvo paskirta vieta žemesnėje paslaugų klasėje nei nurodyta biliete, turite teisę prašyti kompensacijos ir pagalbos. Visa tai apibrėžta specialiame reglamente. Šį dokumentą verta bent permesti akimis, ypač per tas nuobodžias keletą valandų, kol laukiate įlaipinimo oro uoste.

Jei jus buvo atsisakyti įlaipinti dėl lėktuvo perpildymo (overbooking) arba dėl tarnybų klaidos, pvz., oro uosto darbuotojai įleido jus į išvykimo zoną, tačiau į lėktuvą nepatekote dėl jums taikomų vizų reikalavimo, galite reikalauti kompensacijos.

Taisyklė Nr. 2. Jei įsigyjate vieną bilietą keletui transporto priemonių, pvz., traukiniui ir skrydžiui lėktuvu, o traukinys vėluoja, skrydį vykdanti bendrovė neprivalo kompensuoti jūsų išlaidų bilietui, jei nepasinaudojote jų paslauga. Net jei bilietas buvo jungtinis. Tokia jau tvarka.

Taisyklė Nr. 3. Galite prašyti kompensacijos, jei jūsų lėktuvas pavėlavo atvykti į numatytą vietą daugiau nei 3 valandomis. Tai vadinama „ilgu vėlavimu“. Jam taikomos tokios pat taisyklės, kaip ir atšaukiant skrydį. Jei sieksite kompensacijos, galite iš oro linijų prašyti oficialaus dokumento, kada tiksliai jūsų lėktuvas atvyko į numatytą oro uostą.

Taisyklė Nr. 4. Jei jūsų skrydis buvo atšauktas, oro linijos turi pasiūlyti kitą skrydį. Jei ir alternatyvus skrydis atšaukiamas, nukreipiamas kitur ar pavėluoja, jums priklauso dar viena kompensacija. Prisiminkite: atšaukus skrydį, bendrovė turi pasiūlyti kitą. Jei ji to nepadaro ir nusiperkate naują bilietą, galite reikalauti apmokėti kelionės išlaidas. Bet, jei atsisakote pasiūlytos alternatyvos, kompensacija nepriklauso.

Kada lėktuvas vėluoja? Svarbus atvykimo laikas į biliete numatytą galutinį, o ne tarpinį punktą. Jei pirmasis skrydis iš Europos Sąjungos miesto dėl bendrovės kaltės pavėluoja mažiau kaip 3 valandas, bet dėl to nespėjate persėsti į kitą lėktuvą (nesvarbu, ar skrydis vykdomas ES, ar už jos ribų) ir atvykstate į paskirties tašką pavėlavęs daugiau nei 3 valandas, turite teisę į kompensaciją, nesvarbu, ar skrydžius vykdė ES, ar ne ES bendrovė. Tačiau turėkite omenyje tokį dalyką: jei skrendate iš ne ES šalies ir dėl ne ES vežėjo kaltės pavėluojama persėsti į ES vežėjo lėktuvą, kompensacija nepriklauso. Kontroliuojame savo rinkos žaidėjus.

Taisyklė Nr. 5. Jei jūsų skrydis buvo atidėtas, bendrovė turi parūpinti maisto ir gaiviųjų gėrimų, suteikti galimybę paskambinti ar išsiųsti žinutę, o, jei skrydis atidedamas nakčiai, pasirūpinti ir apgyvendinimu, transportu į nakvynės vietą bei atgal į oro uostą. Tiesa, kompensacijos nesitikėkite, jei skrydis buvo atšauktas ar atidėtas dėl ypatingų, nuo bendrovės nepriklausančių aplinkybių – blogo oro, streiko, pasikeitusios saugumo situacijos.

Svarbiausia įsiminti: už kompensacijų reikalavimą esate atsakingi patys. Daugelio oro linijų interneto puslapiuose nurodytos formos, kurias užpildžius galite reikalauti kompensacijos. Ten pat išdėstytos ir kompensacijų skyrimo bei skundų nagrinėjimo tvarkos. Jei jūsų skundas nenagrinėjamas arba jums skirta mažesnė nei numatyta kompensacija, galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba į Europos vartotojų centrą. Šios institucijos atsakingos už pagalbą jums. Naudokites jų paslaugomis.

Parengė Tomas FEDARAVIČIUS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"