TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Jei padangos plikos, negelbės nei draudimas, nei atsargumas

2014 11 03 6:00
Menkesnis nei 3-4 mm protektorius, padangą paverčia pačiūža. LŽ archyvo nuotrauka

Nei vienas sveiko proto vairuotojas nesiginčys, kad nusidėvėjusios žieminės padangos slidžiame kelyje - vienas tiesiausių kelių į avariją.

Artėjant lapkričio 10 dienai, iki kurios privalu pakeisti automobilio apavą į žieminį, draudikai aktyviai primena, kad nusidėvėjusios žieminės padangos nepadės išvengti nei autoavarijos, nei automobilio remonto išlaidų. Jie taip pat tvirtina, kad naujų, net ir nebrangių, žieminių padangų kaina yra mažesnė nei dažniausiai pasitaikantys nuostoliai.

Sustabdo pirmasis šaltukas

Nusidėvėjusios arba netinkamos (pavyzdžiui, šaltuoju metų laiku naudojamos vasarinės) padangos pablogina transporto priemonės stabilumą slidžiame kelyje bei prailgina stabdymo laiką. Tačiau kai kurie automobilių savininkai dar svarsto, kas pigiau – atsargiai važiuoti senomis, nebe tokiomis efektyviomis žieminėmis padangomis, rizikuojant patekti į nedidelį autoįvykį, ar verčiau pirkti naujas padangas.

„Didžioji dalis tokių įvykių įvyksta rudens-žiemos laikotarpiu, spustelėjus pirmajam šaltukui, kai netvarkingos transporto priemonės vairuotojas neįvertina automobilio techninės būklės bei kelio ir meteorologinių sąlygų. Prie žiemos sąlygų dar neįpratęs vairuotojas pasirenka įprastą distanciją tarp priekyje važiuojančios transporto priemonės arba išvažiuodamas iš kiemo išslysta į važiuojamąją pagrindinio kelio dalį“, –pereinamojo laikotarpio rizikos veiksnius vardijo PZU Žalų departamento direktoriaus pavaduotojas Modestas Žilionis.

Draudimas žalos nedengia

Įprastos šio avaringo laikotarpio eismo įvykių pasekmės – sudaužyti priekiniai žibintai, pramuštas automobilio radiatorius, sugadintas priekinis buferis. Draudimo bendrovės, anot PZU atstovo M. Žilionio, tokius sąlyginai nedidelius nuostolius įvertina 2–5 tūkstančiais litų. Vis dėlto, jei bus nustatyta, kad nukentėjęs automobilis įvykio metu buvo su netinkamomis padangomis, šias išlaidas turės dengti pats automobilio savininkas.

„Svarbu neužmiršti, kad jeigu įvykio priežastimi bus įvardintas pagal Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimus nepakankamas padangų protektoriaus gylis, pagal KASKO draudimo sąlygas toks įvykis bus pripažintas nedraudžiamuoju, o privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo atveju išmoka bus išieškota iš apdraustojo asmens“, – primena M. Žilionis.

Nustatyta, kad žieminės padangos nebeatlieka savo funkcijų, kai jų protektoriaus gylis sumažėja iki 3–4 milimetrų. Tikrai ne be reikalo Lietuvoje galioja KET nustatytas reikalavimas, kad tokių padangų protektoriaus gylis nebūtų mažesnis nei 3 mm. Latvijoje analogiškai reikalaujama, kad žieminės padangos turėtų bent 4 mm gylio protektorių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"