TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Juodas periodas prekiautojams sunkiuoju transportu

2015 02 02 6:00
Daugiau kaip 3,5 tonos sveriantys sunkvežimiai yra perkami ir vairuotojų mokymui.  Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Praėjusieji metai Lietuvos sunkiojo komercinio transporto pardavėjams greičiausiai įsimins kaip vieni blogiausių – Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) fiksuotas nuosmukis mūsų šalyje buvo didžiausias tarp Europos Sąjungos (ES) valstybių ir pernai gruodį, ir visus 2014 metus.

Pernai gruodį mūsų šalyje sunkiojo komercinio transporto registravimas smuko net 50,7 proc. ir buvo didžiausias ES. Nors metinis registravimo smukimas buvo keliskart mažesnis (-16,3 proc.), pagal šį rodiklį Lietuva irgi buvo paskutinė.

Prie sunkiojo komercinio transporto priskiriamos: 1) lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; 2) daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; 3) daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – vilkikai); 4) autobusai ir kitas sunkusis komercinis transportas.

Daug geresnį rezultatą lietuviai parodė skaičiuojant, kiek sunkiojo komercinio transporto buvo registruota kiekvienoje Bendrijos valstybėje atskirai. 2014 metais Lietuvos gyventojai ir įmonės įregistravo 4536 sunkiąsias komercines mašinas ir pagal tai iš 27 ES šalių, kurių registravimo rezultatus skelbia ACEA (be Maltos), užėmėme aukštą 22-tą vietą.

Prasta sezono pabaiga

27-iose bendrijai priklausančiose valstybėse, kaip rodo ACEA duomenys, pernai gruodį buvo įregistruotos 166 742 komercinės mašinos, arba 2,5 proc. mažiau nei tą patį 2013-ųjų mėnesį. Tiesa, per visus praėjusius metus įregistravus 1 849 077 sunkiojo transporto priemonių, buvo fiksuotas visai neblogas 7,6 proc. ūgtelėjimas palyginti su užpraėjusiais metais (1 717 955). Vis dėlto žinant, kad vieninteliai 2014 metų mėnesiai, kada buvo fiksuotas neigiamas registravimo rezultatas, buvo lapkritis (-0,2 proc.) ir gruodis, šiais metais irgi yra pagrindo tikėtis tolesnio rezultatų prastėjimo.

Prieštaringos prognozės

Dėl toliau blogėjančių politinių bei ekonominių santykių tarp Rusijos ir Vakarų, dalis ekspertų šiemet pranašauja dar prastesnį scenarijų ES sunkiųjų transporto priemonių pardavėjams.

Esą mažėjant krovinių srautui tarp dviejų didelių prekybos partnerių (Rusijai ES ir apskritai yra didžiausia prekybos partnerė), mažėja ir sunkiojo komercinio transporto, ypač – vilkikų, poreikis. ACEA pateikiama statistika bent iš dalies irgi patvirtina tokią versiją. Pernai, lyginant su 2013 metais, Bendrijoje labiausiai smuko daugiau kaip 3,5 t. sveriančių transporto priemonių (-8,1 proc.), tarp kurių dažnai yra ir sunkvežimių ar šaldytuvų, taip pat – didesnio nei 16 t svorio mašinų registravimas (-6,1 proc.). Lietuvoje metinis nuosmukis dar didesnis – jis siekė atitinkamai -34,2 proc. ir -34,4 proc. Sunkvežimiai yra svarbiausia sunkiojo transporto kategorija, kursuojanti tarp Rusijos ir Vakarų.

Vis dėlto kiti rinkos žinovai atkreipia dėmesį, kad praėjusių metų pabaigoje, kai ES ir Rusijos ekonominis karas jau buvo kaip reikiant įsisiautėjęs, prekių srautai, tarkim, iš Lietuvos į Rusiją netgi augo. Dėl to kalbama apie kitą tikėtiną nuosmukio metų pabaigoje priežastį.

Europos Komisijos sprendimu 2013-ieji buvo paskutiniai metai, kai dar buvo galima ES valstybėse registruoti pigesnius “Euro 5” ekologijos standartą atitinkančius vilkikus. Nuo 2014-ųjų sausio 1-osios Bendrijoje registruojamos tik “Euro 6” standarto mašinos, kurios už pirmtakes yra keliais ar netgi keliolika tūkstančių eurų brangesnės. Teigiama, kad baigiantis 2013-iesiems ir netgi praėjusių metų pradžioje ES įmonės, ypač – lietuviško kapitalo, masiškai pirko žemesnio ekologinio standarto pigesnius vilkikus ir jais apsirūpino ilgam. Esą dėl to 2014-aisiais labai sumenko prekyba vilkikais, o labai prastą praėjusių metų pabaigos rezultatą lėmė dar ir tai, kad lapkričio ir gruodžio mėnesių rezultatas buvo skaičiuojamas nuo labai aukštos užpraėjusių metų lyginamosios bazės.

Sunkiojo komercinio transporto registravimo rezultatai ES šalyse 2014 m.

VietaValstybėRegistruota t.p. (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Prancūzija415 042 (416 917)**-0,4
2.Didžioji Britanija366 595 (330 976)+10,3
3.Vokietija319 945 (305 287)+4,8
4.Italija132 349 (116 166)+13,9
5.Ispanija131 973 (100 261)+31,6
6.Lenkija64 559 (63 280)+2
7.Nyderlandai62 823 (64 674)-2,9
8.Belgija62 316 (61 839)+0,8
9.Švedija48 519 (43 468)+11,6
10.Austrija38 897 (38 857)+0,1
11.Danija32 657 (28 753)+13,6
12.Portugalija29 531 (20 768)+42,2
13.Čekija23 289 (21 203)+9,8
14.Vengrija21 243 (16 835)+26,2
15.Airija18 646 (12 729)+46,5
16.Rumunija14 958 (12 738)+17,4
17.Suomija13 875 (14 301)+3
18.Slovakija9 723 (9 206)+5,6
19.Slovėnija8 638 (8 026)+7,6
20.Kroatija6273 (6017)+4,3
21.Graikija5414 (3876)+39,7
22.Lietuva4 536 (5 420)-16,3
23.Luksemburgas4529 (4262)+6,3
24.Latvija3809 (3844)-9
25.Bulgarija3972 (3614)+9,9
26.Estija3798 (3689)+3
27.Kipras1177 (949)+24***

*Palyginti su 2013 metais

**Skliausteliuose pažymėtas registravimo rezultatas 2013 m.

***Neįskaitant Maltos.

Pagal ACEA.

ES šalių penketukas, kuriose buvo fiksuotas sunkiojo komercinio transporto registravimas 2014 m. gruodžio mėn.

VietaŠalisPokytis (proc.)
1.Graikija+155
2.Ispanija+33,8
3.Kipras+18,9
4.Belgija+16,1
5.Vengrija+10,9

Pagal ACEA.

ES šalių penketukas, kuriose sunkiojo komercinio transporto registravimas smuko labiausiai 2014 m. gruodžio mėn.

VietaŠalisPokytis (proc.)
1.Lietuva-50,7
2.Kroatija-49,2
3.Nyderlandai-33,1
4.Austrija-22,5
5.Suomija-18,6

Pagal ACEA

ES šalių penketukas, kuriose buvo fiksuotas didžiausias metinis sunkiojo transporto registravimo augimas 2014 m.

VietaŠalisPokytis (proc.)
1.Airija+46,5
2.Portugalija+42,2
3.Graikija+39,7
4.Ispanija+31,6
5.Vengrija+26,2

Pagal ACEA

ES šalių penketukas, kuriose buvo fiksuotas didžiausias metinis sunkiojo transporto registravimo nuosmukis 2014 m.

VietaŠalisPokytis (proc.)
1.Lietuva-16,3
2.Suomija-3
3.Nyderlandai-2,9
4.Latvija-0,9
5.Prancūzija-0,4

Pagal ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"