TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Juodžiausias atšaukimas žmonijos istorijoje – dėl saugos pagalvių

2016 11 09 9:00
"Toyotos" automobiliuose įmontuotos japoniškos firmos "Takata" saugos oro pagalvės visame pasaulyje pražudė 14 žmonių.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Japonijos automobilių korporacija „Toyota Motors“ paskelbė visame pasaulyje atšaukianti 5,8 mln. 2000–2014 pagamintų lengvųjų mašinų dėl jose įmontuotų kitos japonų firmos „Takata“ saugos oro pagalvių defekto, dėl kurio jau žuvo 14 žmonių. Skelbiama, kad tai didžiausias atšaukimas automobilių istorijoje.

Pasak naujienų agentūros „Reuters“, dauguma „Toyotos“ markės atšaukiamų automobilių važinėja Europos ir Azijos keliais, tarp jų yra ir populiariausio visų laikų modelio pasaulyje „Toyota Corolla“ automobilių, taip pat – „Toyota Yaris“ modelių. „Reuters“ teigimu, tai yra didžiausias vienu metu atliktas atšaukimas per visą automobilių istoriją.

Skandalai kirto nevienodai

Pavasarį „Toyota Motors“ skelbė atšaukianti 1,58 mln. tą patį defektą turinčių automobilių ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Tarp atšauktų mašinų tuomet buvo minimas netgi prabangus „Lexus IS“. Gegužę japonai skaičiavo, kad dėl defekto, susijusio su „Takatos“ saugos oro pagalvėmis, tada visoje planetoje jau buvo atšaukta 4,7 mln. 2006–2014 metais pagamintų „Toyotos“ automobilių. Tiesa, iš naujausio „Reuters“ pranešimo nėra aišku, ar šios mašinos yra įskaičiuotos į tuos beveik šešis milijonus defektuotųjų, apie kuriuos pranešta dabar.

Keista, bet „Toyotos“ masinio atšaukimo skandalas sulaukė daug mažiau pasaulio žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio nei vadinamasis dyzelgeitas, per kurį jo kaltininkas Vokietijos koncernas „Volkswagen“ buvo tiesiog trypiamas viešojoje erdvėje. Vokiečių koncerno vadybininkai iki šiol stengiasi, kad iš bendrovės nebūtų kaip baudos išieškota daugiau kaip 20 mlrd. eurų, nes kitaip ji atsidurs ant bankroto slenksčio.

Mirtį nešė metalinės detalės

Vis dėlto „Toyotos“ automobiliai, ilgą laiką važinėję su defektuotomis saugos oro pagalvėmis, pridarė žmonėms daug daugiau žalos nei anglies dioksido taršos duomenis per privalomąsias technines apžiūras klastojusi „Volkswagen“ išmanioji elektroninė įranga.

Pasaulio žiniasklaidoje kalbama mažiausiai apie 14 gyvybių, kurias nusinešė „Toyotos“ automobiliuose netikėtai išsiskleidusios firmos „Takata“ saugos oro pagalvės. Pasirodo, jos ne tik išsiskleisdavo be jokios priežasties automobiliams važiuojant, bet ir savo mechanizmuose turėjo metalinių detalių, kurios sprogus pagalvėms lengvai atplyšdavo, lyg kulkos skrisdavo per saloną ir sužeisdavo arba užmušdavo vairuotoją ir keleivius. Beje, kalbama ir apie šimtą sužeistų žmonių, bet tikslus galutinis jų skaičius nėra aiškus.

Gali būti, kad du šiuo metu patys didžiausi pasaulyje automobilių gamintojai tokios skirtingos reakcijos sulaukė dėl to, jog „Volkswagen“ taršos duomenis klastojančią įrangą į milijonus savo dyzelinių automobilių sumontavo tyčia, o „Toyota“ skandale dalyvauja netiesiogiai, nes svarbiausia nesaugių oro pagalvių kaltininkė yra „Takata“. Beje, anot naujausių agentūros „Bloomberg“ pranešimų, Japonijos finansų analitikai šiai firmai siūlė bankrutuoti, nes netikima jos atsigavimu po skandalo. Vis dėlto savininkai pasirinko restruktūrizavimo kelią.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"