Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Jūrų kapitonai jau gali valdyti ir pramoginius laivus

 
2016 05 03 6:00
Dar prieš kelias dienas jūrų asams be atskirų kursų buvo uždrausta valdyti mažus pramoginius laivelius. 
Dar prieš kelias dienas jūrų asams be atskirų kursų buvo uždrausta valdyti mažus pramoginius laivelius.  Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Nuo gegužės 1 dienos įsigaliojo prieš tris mėnesius susisiekimo ministro įsakymu patvirtinti Motorinių pramoginių laivų laivavedžių rengimo, kompetencijos įgijimo ir kvalifikacijos dokumentų išdavimo nuostatai, kurie įtvirtino kelias šalies pramoginių laivų rinkai svarbias naujoves.

Vadovaujantis šiais nuostatais, 10 AG (7,4 kW) ar mažesnio variklių galingumo motorinių pramoginių laivų, plaukiojančių Lietuvos vidaus vandenyse (išskyrus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją), laivavedžiams kvalifikaciją patvirtinantis dokumentas bus neprivalomas.

Visiems motorinių pramoginių laivų laivavedžiams bus išduodami kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai, suteikiantys teisę valdyti neriboto variklių galingumo motorinius pramoginius laivus, o išduoti dokumentai, suteikiantys teisę valdyti ne didesnio kaip 50 AG ar 150 AG variklių galingumo motorinius pramoginius laivus, bus keičiami.

Naujovės sulaukė ir jūrininkų vadovai. Nuo 2016 metų gegužės 1 dienos Lietuvos vidaus vandenyse ir teritorinės jūros ribose valdyti pramoginius laivus turės teisę ir jūrų laivų kapitonai, vyriausieji kapitono padėjėjai ar budintieji kapitono padėjėjai.

Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) atstovas Remigijus Budginas „Lietuvos žinioms“ sakė, kad ankstesnė tvarka, kai jūrose plaukiojantiems laivų vadovams nebuvo leidžiama valdyti upėmis ar ežerais plaukiojančių pramoginių laivų, buvo mažų mažiausiai nelogiška. „Tai tas pat, kas supermodernaus naikintuvo pilotui būtų draudžiama atsisėsti, tarkime, prie sovietinio „An“ (liaudyje populiariai vadinamo „kukurūzniku“) šturvalo“, – ironizavo pašnekovas.

Pasak R.Budgino, iki gegužės 1 dienos pagal tuo metu galiojusius norminius aktus pramoginės paskirties vidaus vandenų transporte nebuvo pripažįstami jūrų laivų kapitonų ir jų padėjėjų kvalifikaciniai liudijimai. „Reikėdavo iš naujo baigti laivavedžių kursus, laikyti egzaminus ir panašiai. Nors esu, pavyzdžiui, jūrų tanklaivio kapitonas ar jo padėjėjas, kitaip tariant – daug aukštesnės klasės specialistas už tą, kuris dirba pramoginiame motoriniame laive, tačiau negalėjau vairuoti šios kategorijos transporto, nes galiojo tvarka, kuri numatė visiems vienodas sąlygas valdyti vidaus vandenyse plaukiojančius pramoginius laivus. Dabar tas nelogiškumas ištaisytas“, – sakė R.Budginas.

Pasak LSLA direktoriaus Robertino Tarasevičiaus, naujovė labiausiai pravers tiems jūrose dirbantiems jūrų laivų kapitonams, jų padėjėjams ar budintiesiems kapitonų padėjėjams, kurie įsigis kokį pramoginį laivelį savo asmeninėms reikmėms.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"