TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ką įpareigoja žybsintys specialiojo transporto švyturėliai?

Kiekvienam vairuotojui būtina atminti pareigas pasirodžius specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais švyturėliais ir garso signalais.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Kokias transporto priemones Kelių eismo taisyklėse apibrėžia "specialiųjų" samprata?

Specialiosiomis transporto priemonėmis KET vadinamos visos operatyvinių tarnybų ir kitos transporto priemonės su specialiais šviesos ir garso signalais arba tik specialiais šviesos signalais, nelygu švyturėlių spalva. Todėl specialiosioms transporto priemonėms priskiriamos ne tik turinčios mėlynos ar raudonos spalvos švyturėlius, bet ir tik oranžinės spalvos specialiuosius signalus. Eismo dalyviams labai svarbu atkreipti dėmesį į specialiųjų signalų spalvą.

Duoti kelią arba sustoti

Kiekvienam vairuotojui būtina gerai žinoti, kokios atsiranda pareigos, kai eisme pasirodo specialiosios transporto priemonės: "228. Kiti eismo dalyviai privalo duoti kelią specialioms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) žybčiojančiais švyturėliais ir specialiais garso signalais artėjančioms (ir jų lydimoms) transporto priemonėms; keliuose, kur eismui abiem kryptimis yra ne daugiau kaip 4 eismo juostos, jie privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, kai jo nėra - prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto (keliuose su skiriamąja juosta sustoti privalo tik ta pačia kryptimi judančios transporto priemonės)."

Lemia švyturėlių spalva

Atkreipkime dėmesį: faktiškai mums labai svarbūs yra tik mėlynos spalvos žybčiojantys švyturėliai. Kitokios spalvos, raudoni, oranžiniai ar dar kokie nors, galime sakyti, tik atkreipia mūsų dėmesį. Tačiau jei artėja transporto priemonė su žybčiojančiais mėlynos spalvos švyturėliais - dėmesio, tai jau rimtas reikalas, gali tekti imtis neatidėliotinų veiksmų. Tiesa, patys vieni mėlynos spalvos signalai dar nieko nereiškia, tačiau juk bet kuriuo metu gali būti įjungti ir garsiniai. Tada jau būtina duoti kelią arba sustoti. Viskas priklauso tik nuo to, kokio pločio, tiksliau, kiek eismo juostų turinčiu keliu, važiuojame. Skiriamąja riba, nuo kurios priklauso mūsų veiksmai, yra 4 eismo juostos abiem eismo kryptimis. Reikėtų išskirti du atvejus - keliai be skiriamosios juostos ir keliai su skiriamąja juosta.

Be skiriamosios juostos

Kelyje be skiriamosios juostas, nelygu dvipusio ar vienpusio eismo yra tas kelias, kai juostų eismui abiem kryptimis yra ne daugiau kaip 4 eismo juostos, privaloma sustoti dešiniajame kelkraštyje. Jeigu eismo juostų yra 5 ar daugiau, pakanka tik duoti kelią transporto priemonėms, artėjančioms su įjungtais žybsinčiais švyturėliais ir specialiais garso signalais.

Su skiriamąja juosta

Kelyje su skiriamąja juosta reikalavimai labai panašūs. Skirtumas tik toks, kad keliuose iki 4 eismo juostų sustoti reikia tik transporto priemonėms, važiuojančioms ta pačia važiuojamąja dalimi kaip ir specialiosios. Kitaip tariant, kita važiuojamąja dalimi negu specialiosios transporto priemonės važiuojantys eismo dalyviai sustoti neprivalo, tačiau teoriškai ir jie privalo duoti kelią. Nebent susidarytų situacija ir prireiktų duoti kelią, nors nelabai tikėtina, tačiau įmanoma, jeigu dėl kokių nors priežasčių specialiosios transporto priemonės kirstų skiriamąją juostą ir važiuotų priešais kitų transporto priemonių eismą. Keliuose su skiriamąja juosta, turinčiuose eismui abiem kryptimis 5 ar daugiau eismo juostų, kaip ir aukščiau paminėtu atveju, reikia tik duoti kelią.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"