TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kabrioletais lietuviai kol kas tik grožisi

2013 08 06 6:00
„Cabrio Club“ įkūrėjas L.Mackevičius iki šiol džiaugiasi pirmos laidos „Volkswagen Golf“ kabrioletu. Asmeninio archyvo nuotrauka

Lietuvoje, VĮ „Regitra“ duomenimis, šiuo metu yra registruoti daugiau nei 6 tūkst. kabrioleto kėbulo tipo automobilių. Tiesa, iš tikrųjų šalies keliuose jų važinėja apie 4 tūkst. - tiek perėjusių techninę apžiūrą. Tuo metu naujų automobilių pardavėjai, paklausti apie paklausą, skėsčioja rankomis, nes parduotus naujus kabrioletus galima suskaičiuoti ant rankos pirštų.

Transporto skelbimų portale Autoplius.lt šiuo metu kabrioletai siūlomi tik viename iš 140 skelbimų. „Sprendžiant iš statistikos, lietuviams patinka pažiūrėti į bestogius automobilius, nes jų skelbimai peržiūrimi kur kas dažniau nei kiti. Tačiau nugali praktiškumas ir taupumas - kabrioletai kainuoja brangiau nei tradicinių kėbulo tipų automobiliai“, - teigė portalo plėtros vadovas Viktoras Daukšas.

Svetainės duomenimis, dažniausiai šiuo metu prekiaujama BMW kabrioletais. Jų siūloma 191. Antroje vietoje rieda „Mercedes-Benz“, trečioje - „Peugeot“ markės kabrioletai.

Mitas apie prastą orą

Apklausus daugumą Lietuvoje įsikūrusių automobilių gamintojų atstovų, paaiškėja, kad naujų kabrioletų prekyba yra sustingusi nulio zonoje. Šiemet tokio tipo automobilių yra pardavusi tik kompaktinius „Fiat 500“ ir prabangiuosius „Maserati GranCabrio“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje siūlanti UAB „Autobrava“. Jauniems miesto gyventojams patinkančių „Fiat 500“ kabrioletų šiemet „Autobrava“ pardavė 11, „Maserati GranCabrio“ – 2. Vienas juodas piktas „Maserati“ išvažiavo į Baltarusiją, kitą – baltą su raudonu odos salonu įsigijo Latvijos pilietis.

„Tik laiko klausimas, kada lietuviai ims aktyviau pirkti ir naujus kabrioletus. Taip ir bus, kai labiau pakils pragyvenimo lygis. Savaitgalį važiuodamas iš pajūrio mačiau už kabrioleto vairo nemažai jaunuolių. Tiesa, automobiliai buvo ne patys naujausi, tačiau akivaizdu, kad kabrioleto suteikiamos vasariškos laisvės ir malonumų norime“, - atskleidė „Autobravos“ generalinis direktorius Renaldas Gineika.

Anot jo, lietuviai dažnai klaidingai įsitikinę, kad mūsų klimatas yra netinkamas tokiai transporto priemonei. Pietų Europoje, R.Gineikos nuomone, vairuoti kabrioletus vasarą dažnai būna per karšta, o klimatu į Lietuvą panašioje, bet finansiškai pranašesnėje Skandinavijoje kabrioletai itin populiarūs. Daugiausiai bestogių automobilių, lyginant pardavimą tūkstančiui gyventojų, nuperka britai, kurių saulė irgi nelepina kiaurus metus.

Naujas kabrioletas - retenybė

„Vairuoju kelerių metų „Mercedes-Benz“ SLK klasės automobilį jau ne pirmus metus – ne tik vasarą, bet ir žiemą. Lietuviai dažnai bijo, esą žiemą sušals arba brezentinį kabrioleto stogą chuliganai supjaustys. Bet taip buvo gal prieš 20 metų. Per tuos metus patobulėjo ne tik kabrioletai, bet ir pasikeitė visuomenė“, - neabejojo UAB „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

„Mercedes-Benz“ atstovaujanti bendrovė šiemet naujų kabrioletų nepardavė. Nuliai šioje grafoje šviečia ir „Audi“, „Peugeot“, „Opel“, BMW atstovų suvestinėse.

„Nugali praktiniai sumetimai. Mūsų pirkėjai dažniausiai neturi antro ar trečio automobilio, skirto laisvalaikiui ir pramogoms, o būtent tokia kabrioleto paskirtis. Naujų kabrioletų pastaraisiais metais teko parduoti tik keletą. Aš pats vairuoju tokį automobilį, tačiau, mano nuomone, jis tinka važiuoti prie ežero ar jūros. Mieste kvėpuoti kitų automobilių dūmais nemalonu, man, moteriai, nepatinka ir papildomas dėmesys, kurio sulaukiu mieste vairuodama kabrioletą“, - pripažino „Opel“ automobiliais prekiaujančios UAB „Autodina“ atstovė Rūta Trimonė.

„Opel“ šiemet Ženevos automobilių parodoje pristatė naują ekonomišką „Cascada“ kabrioletą, tačiau kol kas Lietuvos atstovybės šis automobilis nepasiekė.

UAB „Krasta Auto“ klientai ikikriziniais 2008-aisiais įsigijo dešimt įvairių modelių BMW kabrioletų, tačiau šiemet bendrovė tokių automobilių nepardavė nė vieno. Tikimasi, kad gerėjant ekonominei padėčiai sugrįš ir susidomėjimas jais.

„Kabrioletus mėgsta jaunimas arba vyresnio amžiaus pasiturintys piliečiai, kurių vaikai jau suaugę, tad galima sau leisti keliauti vienam ar dviese“, - įsitikinęs „Peugeot“ atstovas Lietuvoje Gintaras Vičkačka. Jo vadovaujama bendrovė šiuo metu siūlo „Peugeot 308“ kabrioletą, tokį įsigijo vienas pirkėjas.

Renkasi draugiški vairuotojai

„Kabrioletai pralinksmina, pakelia nuotaiką, o ir kelionė bestogiu automobiliu labiau primena važiavimą motociklu – laisva ir erdvu. Jų vairuotojai, manau, yra kur kas draugiškesni, nesijaučia viršesni už kitus ir ne tokie agresyvūs kelyje. Spūstyje visada gali pakalbinti ir patikusią merginą“, - pranašumus įvardijo šimtą narių vienijančio „Cabrio Club“ įkūrėjas Lukas Mackevičius.

Pasak L.Mackevičiaus, naujesniuose kabrioletų modeliuose jau ištaisyta dauguma jiems tradiciškai peršamų trūkumų – vėjas į akis nepučia, vairuoti vienas malonumas. Pirmuoju senutėliu „Volswagen Golf“ kabrioletu pašnekovas džiaugiasi jau ne vienus metus. Ketino parduoti net kelis kartus, tačiau vėl atėjus vasarai pakėlęs stogą supranta, jog sunku tokio pranašumo atsisakyti.

Bestogio automobilio pojūčius puikiai išvardijo kultinės automobilių laidos „Top Gear“ vedėjas Jamesas May: „Kabrioletai pakelia ūpą. Kai pagaliau atkeliauja pavasaris ir gamta visur paskleidžia savo feromonus, juos norisi traukti į save. Kabrioletas leidžia tai patirti. Jis tarsi įtaigus prekeivis, siūlantis dozę neteisėtų kvaišalų.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"