TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kačerginėje - Baltijos šalių žiedininkų fiesta

2007 05 24 0:00
Kačerginėje savaitgalį lenktyniaus kėbuliniai ir "Formulės" automobiliai.
Algimanto BRAZAIČIO nuotrauka

Gegužės 25-27 dienomis šalies automobilių sporto Meka tituluojamą Kačerginės Nemuno žiedo trasą vėl okupuos pajėgiausi Baltijos šalių žiedinių lenktynių meistrai. Šiomis dienomis čia vyks Lietuvos ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatų antrojo etapo batalijos (pirmojo etapo varžybos gegužės 5-6 dienomis vyko Rygoje).

Jų programą neabejotinai papuoš jau antrą kartą šalyje rengiamos (pirmosios vyko pernai) 4 valandų lenktynės, kurių dalyviai kovos dėl šio renginio iniciatorės bendrovės "Kauno grūdai" taurės.

Nori daugiau naujovių

Kuo prasidėjęs žiedinių lenktynių sezonas pagyvins Lietuvos, o kartu ir visų Baltijos šalių automobilių sportą, įsitikinsime atvykę stebėti šių varžybų.

Neseniai Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Automobilių žiedinių lenktynių komiteto pirmininku išrinktas Nemuno žiedo komplekso vadovas Eduardas Jakas šiemet puoselėja naujas viltis ir jau ėmėsi kai kurių pertvarkų.

Pagrindinis komiteto ir jo vadovo tikslas - pakelti žiedinių lenktynių prestižo kartelę, sudominti šiomis varžybomis daugiau sportininkų. Jei daugės dalyvių, gerės lenktynių organizavimas, E. Jakas neabejoja, kad daugės ir žiūrovų.

2007 metų Baltijos šalių ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatai bus organizuojami bendradarbiaujant su Latvijos automobilių federacija. Jau sutarta, kad čempionatus sudarys 5 etapų lenktynės, jos bus rengiamos Rygos, Kačerginės ir Pernu trasose.

Sulaukta ir reorganizacijos

Lietuvos žiūrovų bene labiausiai pamėgta "Baltic GT" klasė šiemet reorganizuota į "Baltic Open" klasę.

Žiedo komiteto narių nuomone, naujovė nesumenkins buvusio populiarumo, priešingai, turėtų dar labiau patraukti tiek pačius sportininkus, tiek jų kovas stebinčius žiūrovus. Mat šioje klasėje besivaržančių sportininkų automobilių techniniai reikalavimai tapo identiški dalyvaujančiųjų populiariose 1003 kilometrų 4 valandų trukmės lenktynėse.

"Baltic Open" klasės dalyviai per varžybas turės įveikti ne nustatytą trasos ratų, o laiko limitą.

Visi šios klasės sportininkai trasoje varžysis lygiai valandą, o nugalės tas, kuris per šį laiko limitą suskubs įveikti daugiau ratų.

Šioje klasėje yra ir daugiau naujovių. Automobilį pasikeisdami privalo vairuoti du sportininkai. Numatytas ir privalomas sustojimas techninės priežiūros zonoje. Joje keisis vairuotojai, tačiau ten nebus galima pasipildyti kuro atsargų bei keisti padangų.

Vadinasi, didesnė atsakomybė teks pirmajam sportininkui, kai jis startuos su sklidinu kuro baku, nes šio atsargų turi pakakti visoms lenktynėms. Senkant kurui ir lengvėjant automobiliams į lenktynių pabaigą, žinoma, didės ir greitis. Tai dar viena intriga žiūrovams.

Šios klasės varžybų reglamentas leidžia automobilį vairuoti ir vienam dalyviui, tačiau tokiu atveju ir jis privalės užvažiuoti į techninės priežiūros zoną ir stabtelėti.

Siekiant didesnio objektyvumo "Baltic Open" klasėje besivaržančių sportininkų automobiliai pagal variklio darbo tūrį ir, žinoma, galingumą bus skirstomi į dvi grupes. Atskirai bus atliekama ir kiekvienos jų įskaita, nustatomi nugalėtojai ir prizininkai.

Tai tik reglamento naujienos. Renginio, kuriam vadovauja varžybų organizacinio komiteto pirmininkas, Kauno rajono meras Valerijus Makūnas, organizatoriai tiki, kad daugiausia naujovių Kačerginėje pažers į antrojo etapo lenktynes atvykę sportininkai.

Įtemptas tvarkaraštis

Šių žiedinių lenktynių dalyviai mašinų variklius pradės šildyti jau penktadienį, gegužės 25 dieną, atvykę į Kačerginės Nemuno žiedo trasą. Tiesa, tą dieną čia rengiamos tik laisvosios treniruotės.

Šeštadienį, gegužės 26 dieną, sportininkai ne tik treniruosis, bet ir dalyvaus kvalifikacinėse varžybose.

Tos pačios dienos popietę dviejų klasių sportininkams bus duotas ir pirmųjų lenktynių startas. Jas pradės nacionalinės klasės dalyviai, o iškart po finišo bus surengta ir nugalėtojų bei prizininkų apdovanojimo ceremonija.

Šiek tiek vėliau pirmąsias lenktynes pradės S2000, B2000 ir S1600 klasių dalyviai.

Abiejų klasių dalyviams dar kartą į antrųjų varžybų startą teks stoti sekmadienį.

Sekmadienį, gegužės 27 dieną, 11.00 val. pirmieji lenktynes pradės "Baltic Open" klasės dalyviai. Trasoje, kaip minėta, jie varžysis lygiai valandą.

12.20 val. bus duotas startas antrosioms nacionalinės klasės dalyvių lenktynėms.

Po jų antrąsias savo lenktynes pradės S2000, B2000 ir S1600 klasių sportininkai.

Šiomis varžybomis savaitgalio žiedininkų fiesta Kačerginėje dar nesibaigs. Po jų žiūrovų laukia bene saldžiausias desertas - 4 valandų lenktynės "Kauno grūdų" taurei laimėti.

Kovos dėl "Kauno grūdų" taurės

Nemenko žiūrovų ir žiniasklaidos susidomėjimo sulaukusios 4 valandų lenktynės "Kauno grūdų" taurei laimėti pirmą kartą buvo surengtos pernai birželio 18 dieną.

Šiemet jų dalyviai varžysis jau dėl antrosios šios garsios bendrovės įsteigtos taurės.

Su antrosiomis 4 valandų varžybomis - puikia proga pasitikrinti kovinę parengtį liepą Palangoje vyksiančioms 1003 kilometrų lenktynėms - dar didesnes viltis sieja ne tik jų iniciatorius, "Kauno grūdų" bendrovės generalinis direktorius Tautvydas Barštys, pats ne kartą išbandęs jėgas įvairiose automobilių lenktynėse, bet ir lenktynių organizatoriai.

Kaip ir pernai, vieni pirmųjų paraiškas pateikė dvi "Adampolis racing team" komandos, ASK "Slikas", "Alfa.lt", "Rimo", "Padvaiskas ir Ko", Ukmergės automobilių ir motociklų klubo, "Melga-Shell" ir kitos ekipos.

4 valandas lenktynių trasoje regėsime kelis specialiai ilgų nuotolių lenktynėms parengtus "Honda Civic", "Renault Clio Williams", "Audi S3", "Toyota Supra" ir egzotiškus, tačiau jau įprastus mūsų žiūrovų akiai "AGM Kit Car" bei "Luego Kit Car".

4 valandų lenktynėse "Kauno grūdų" taurei laimėti dalyvausiantys automobiliai bus skirstomi į klases pagal 2007 metų 1003 kilometrų lenktynių techninius reikalavimus, o galutinė klasifikacija nustatoma remiantis 4 valandų lenktynių taisyklėmis.

Specifiniai reikalavimai keliami tik dėl degalų.

Varžybų rengėjai nenurodo, kokie ir iš kurios degalinės privalo būti naudojami degalai. Pagrindinis reikalavimas, kad visi lenktynėse dalyvaujantys automobiliai per treniruotes ir lenktynes naudotų tik bešvinį benziną E-98 arba dyzelinius degalus.

Šalia "Pitlane" zonos bus įrengta degalų papildymo zona pasipildyti degalų bus galima tik joje.

Kiekvienas pareiškėjas privalo pasirūpinti, kad degalai būtų laikomi ir į automobilių bakus pilami saugiai. Pilantis degalų leidžiama naudotis standartiniais metaliniais kanistrais arba specialiais indais, turinčiais FIA homologuotas talpyklos ir bako jungtis. Pilantis degalus draudžiama sukurti bet kokį papildomą slėgį.

4 valandų lenktynių dalyvių automobilius gegužės 26 dieną 9.00 val. vertins techninė komisija, o jau 11.40 val. sportininkai galės pradėti laisvųjų treniruočių programą.

Šeštadienį, gegužės 26 d., 14.40 val. prasidės šių lenktynių kvalifikacinės varžybos - dalyviai rungsis dėl geresnių pozicijų pagrindinių lenktynių startinėje rikiuotėje.

Sekmadienį, gegužės 27 d., 14.00 val. bus duotas šių labai įdomių 4 valandų lenktynių startas, o jau 18 val. galėsime sveikinti antrąjį "Kauno grūdų" taurės laimėtoją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"