Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Kad mažėtų eilės prie sienų

 
2006 12 07 0:00

Šią savaitę VGTU transporto instituto direktoriaus pavaduotojas dr.Algirdas Šakalys ir dar trys Baltijos šalių transporto ekspertai buvo pakviesti talkinti ES institucijų iniciatyva pradėtam projektui, kuriuo siekiama pratęsti svarbiausius transeuropinius transporto tinklus (TEN-T) į ES kaimynines šalis ir regionus.

Kaip žinoma, 2005 metų pabaigoje Europos Komisijos suformuota Aukšto lygio grupė (HLG) identifikavo penkias pagrindines transnacionalines transporto ašis, jungiančias svarbiausius ES vidinius transporto tinklus (TEN-T) su ES kaimyninių šalių transporto tinklais. Viena tokia ašis, vadinama Šiaurės transporto ašimi, rytų-vakarų koridoriumi kerta Baltijos šalis.

Labai svarbu, kad transportavimo procesas minėtose transporto ašyse būtų sklandus ir efektyviai pagerintų tarptautinę prekybą. Tuo tikslu bus įgyvendintas visas spektras įvairių priemonių, pradedant naujų transportavimo, eismo valdymo, informacinių technologijų diegimu ir baigiant sienų kirtimo procedūrų greitinimu, prekybos ir transportavimo dokumentų supaprastinimu bei harmonizavimu.

Šiaurės transporto ašies studijos galutinis tikslas - parengti analitinį stebėsenos mechanizmą. Bet prieš tai reikės atlikti esamos infrastruktūros būklės analizę, identifikuoti ir įvertinti fizinės (ir ne tik) kilmės siauras vietas, atlikti transporto procesų modeliavimą ir prognozavimą bei įvertinti jau įgyvendintų, įgyvendinamų ir planuojamų įgyvendinti investicinių projektų efektyvumą.

Itin daug dėmesio bus skiriama šiems transporto ašies ruožams: Helsinkis-Sankt Peterburgas-Maskva, Talinas-Sankt Peterburgas; Ventspilis-Ryga-Maskva; Klaipėda-Vilnius-Minskas; Kaliningradas-Vilnius; Berlynas-Varšuva-Minskas-Maskva; Oslas-Stokholmas.

Šiandien transportavimo efektyvumas vis labiau siejamas su pavienių transporto rūšių tarpusavio sąveikos gerinimu. Todėl Europos Komisija (EK) inicijuoja ir finansuoja projektus, kuriais siekiama plėtoti intermodalumą. Lapkričio pabaigoje pagal EK FRAMEWORK'6 programą pradėtas įgyvendinti naujas projektas PROMIT ("intermodalinio transporto skatinimas"), kuriame dalyvauja ir VGTU Transporto mokslo institutas (VGTU darbo dalies vadovas - dr. Algirdas Šakalys). Svarbiausias šio projekto tikslas - talkinti greitesniam intermodalinio transporto technologijų ir procedūrų įdiegimui visoje ES ekonominėje erdvėje bei suformuoti bendrą intermodalinio transporto skatinimo ir plėtotės strategiją. Projekto koordinatorius - firma PTV (Vokietija). Projektą numatoma užbaigti 2009 metų pirmojoje pusėje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"