TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kad nepasikartotų „Volkswagen“ atvejis

Paaiškėjus, kad „Volkswagen“ sukčiauja, tapo būtina skubiai imtis pokyčių. AFP/Scanpix nuotraukos

Automobilių pramonė kuria darbo vietas gamybos, platinimo, pardavimo ir priežiūros grandyse, taip pat pažangiųjų mokslinių tyrimų srityje. Tačiau šios pramonės šakos augimas pats savaime nėra tikslingas. Būtina suderinti pramonės ir vartotojų interesus bei aplinkosaugos principus.

Atskleisti bendrovės „Volkswagen“ pažeidimai (jų mastą privalu skubiai išsiaiškinti) ne tik pribloškia, bet ir rodo neatidėliotiną būtinybę imtis pokyčių. Turime užtikrinti, kad tokių dalykų daugiau nebepasikartotų.

Gerai valdomose automobilių gamybos bendrovėse yra įdiegtos patikimos vidaus kontrolės priemonės, čia tinkamai valdoma rizika ir laikomasi įstatymų. Šios įmonės su klientais elgiasi dorai ir sąžiningai, konkuruoja siekdamos inovacijų tokiose srityse kaip automatinis transporto priemonės valdymas bei keleivių sauga. Priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimą jos suvokia kaip galimybę, o ne kaip grėsmę arba, kaip kompanija „Volkswagen“, sritį, kurioje galima apgaudinėti.

Europos Sąjungos (ES) teisė draudžia naudotis manipuliavimo įrankiais. Nacionalinės institucijos yra įpareigotos nuolat kontroliuoti ir užtikrinti, kad šio draudimo būtų laikomasi. Tačiau to neužtenka. Todėl Europos Komisija (EK) griežtina taisykles.

Elzbieta Bienkowska

Įvedami nauji bandymai NOx ir kitiems išmetamiems oro teršalams matuoti. Jų rezultatai tikslesni ir sunkiau padirbami. ES – vienintelis pasaulyje regionas, kuriame bus pradėti tokie bandymai. Be to, reikia atsižvelgti į faktą, kad miestuose labiausiai teršia automobiliai, kai paleidžiamas jų šaltas variklis ir važiuojama neilgą atstumą. Taip pat būtina tobulinti išmetamo CO2 kiekio matavimo būdus.

Pasikeisti privalo ne vien pramonė. Bendroje rinkoje labai svarbu, kad taisyklių laikytųsi kiekvienas. Didelę reikšmę turi veiksminga rinkos priežiūra ir taisyklių laikymosi užtikrinimas, ypač pramonėje, kuri, kaip daugelis mano, glaudžiai susijusi su valdžios institucijomis.

Artimiausiu metu teiksiu sistemos pertvarkymo pasiūlymų. Pagal juos nacionalinės institucijos, prieš išleisdamos transporto priemonę į ES rinką, turės patvirtinti, kad ši atitinka visus ES saugos, aplinkos ir gamybos reikalavimus. Dabartinė sistema grindžiama savitarpio pasitikėjimu: vienoje valstybėje narėje patvirtintas automobilis gali laisvai judėti visoje ES. Abipusio pripažinimo principą, kuris yra ES bendros rinkos pagrindas, išlaikysime, tik turime pašalinti sistemos trūkumus.

Pirma, būtina užtikrinti didesnį transporto priemonių bandymų nepriklausomumą – įvertinti, kas moka techninei tarnybai ir kaip ta tarnyba paskirta. Antra, valstybės narės galėtų geriau tarpusavyje keistis informacija apie jų teritorijoje važinėjančias transporto priemones. Visos ES šalys turėtų imtis apsaugos priemonių nuo reikalavimų neatitinkančių automobilių ir nelaukti, kol veiksmų griebsis kiti. Trečia, privalu sugriežtinti rinkos priežiūrą, numatyti galimybę atlikti patikrą, kai mašina jau naudojama. Be to, reikia geresnės europinės priežiūros, kad EK būtų suteikti įgaliojimai atlikti tikrinamuosius bandymus, o prireikus – inicijuoti atšaukimą ir taikyti sankcijas. Tačiau nemanau, jog tam būtina kurti naują ES agentūrą. Pirmenybę teikčiau pragmatiškam, laipsniškam sprendimui, bet atsisakyti šios minties nederėtų.

Kad atkurtume savo vartotojų, investuotojų ir tarptautinių partnerių pasitikėjimą, turime veikti greitai. Tam reikalingas europarlamentarų ir valstybių narių, taip pat vartotojų ir, žinoma, pramonės palaikymas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"