Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Kada bus perdirbtas pirmasis elektromobilis Lietuvoje?

 
2017 02 07 14:30
Organizatorių nuotrauka

Lietuvoje elektra varomų registruotų lengvųjų automobilių skaičius per pastaruosius dvejus metus išaugo 5,4 karto. Augimas – stulbinantis, nors elektromobilių populiarumas Lietuvoje nei iš tolo dar neprilygsta, pavyzdžiui, jų naudojimuisi Norvegijoje, kurioje daugiau kaip dešimtadalis transporto priemonių yra varomos elektra. Kada bus perdirbtas pirmasis elektromobilis Lietuvoje?

Elektra varomų transporto priemonių populiarumas kasmet visame pasaulyje tik didėja – prie to bene labiausiai prisideda griežtėjantys reikalavimai automobilių išmetamiems teršalams ir mažėjančios elektromobilių baterijų kainos. Pagrindiniai automobilių gamintojai JAV ir ES šalyse, kaip „Tesla Motors“, „Nissan“, Renault“, „Volkswagen“ ir kiti skelbiasi vis daugiau lėšų investuojantys į elektromobilių gamybą. Pavyzdžiui, į skandalą dėl automobilių taršos rezultatų klastojimo įbridęs „Volkswagen“ pernai skelbė, kad į elektromobilių gamybą investuos milijardus eurų ir, kad iki 2025 metų šios transporto priemonės sudarys ketvirtį visų gaminamų automobilių, rašoma Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) pranešime spaudai.

„Lietuvos gyventojai dar tik atranda aplinkai draugišką transporto priemonę – elektromobilį, tačiau atliekų perdirbėjai jau dabar yra sukūrę visą infrastruktūrą ne tik degimo variklių varomų transporto priemonių, bet ir elektromobilių akumuliatorių atliekoms tvarkyti“, – teigia EGIO vadovas Alfredas Skinulis.

Tai, jog ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatorių perdirbimas yra kur kas sudėtingesnis nei įprastinių vidaus variklių varomų automobilių akumuliatorių, patvirtina ir „Atliekų tvarkymo centras“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Puškorius. Tačiau elektra varomi automobiliai neturi tokių atliekų, kaip filtrai ar tepalai, kurie tinkamai nesutvarkyti teršia aplinką.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas sako kol kas nėra duomenų iš netinkamų naudojimui automobilių tvarkytojų apie elektromobilių utilizavimą Lietuvoje. „Turbūt nereikėtų dėl to stebėtis, nes elektromobilių rinka mūsų šalyje yra dar labai jauna. Kita vertus, naujų elektromobilių akumuliatorių naudojimo terminas yra kur kas ilgesnis nei įprastų, o senų lengvųjų elektrinių transporto priemonių Lietuvoje tikrai nebus daug“, – sako V. Jankoit.

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje 2017 metų sausio pradžioje buvo įregistruotas 351 lengvasis elektromobilis – 2,2 karto daugiau nei prieš metus ir net 5,4 karto daugiau nei 2015-ųjų pradžioje. Tai yra lašas jūroje, palyginti su elektromobilių rinkos lydere pasaulyje – Norvegija. Šios Skandinavijos šalies keliais pernai gruodį važinėjo per 100 tūkst. transporto priemonių su elektriniais akumuliatoriais, tikimasi, kad 2020 metais jų bus 400 tūkstančių. Pernai daugiau nei dešimtadalis visų registruotų automobilių Norvegijoje buvo varomi elektros.

Elektromobilių skaičiaus augimo Lietuvoje taip pat laukiama. Susisiekimo ministerija yra skelbusi, kad elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra leis pasiekti, kad iki 2025 metų įregistruoti nauji elektromobiliai sudarytų apie 10 proc. per metus parduodamų naujų automobilių.

Elektra varomų automobiliai visame pasaulyje populiarėja taip pat dėl to, kad jų savininkai daugelyje šalių turi įvairių lengvatų: įsigijusiems tokį automobilį nereikia mokėti pridėtinės vertės ar importo mokesčių, netaikomi mokesčiai už elektromobilio parkavimą mieste ar važiavimą keliais, leidžiama važiuoti atskiromis juostomis, nemokamai krautis baterijas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"