TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kai kuro bake liko tik keli lašai...

Taip jau atsitiko, kad automobilio bake beveik visiškai nebeliko degalų. Neaišku, ar pavyks nuvažiuoti iki artimiausios degalinės. Kiekviena dešimtis metrų tampa tokia brangi. Kaip reikia važiuoti, norint maksimaliai taupyti degalus?

Ir tokiam kritiniam, ir bet kuriam kitam atvejui taikoma paprasta taisyklė - variklis turi dirbti optimaliu alkūninio veleno apsisukimų diapazonu - t. y. maždaug 1300-1600 aps/min, kad automobilis riedėtų maždaug 40-50 km/h greičiu.

Pavaros

Jei automobilio prietaisų skydelyje įtaisytas tachografas, galite pagal jį orientuotis. Užmirškite apie bet kokį skubėjimą, važiuokite itin sklandžiai, stenkitės staigiai nestabdyti (juk po to vėl reikės įsibėgėti, o tai papildomos degalų sąnaudos) bei išvengti staigių pagreitėjimų, akceleratoriaus pedalą spauskite švelniai ir atsargiai. Reikia stengtis važiuoti įjungus aukščiausią pavarą ir žemesnę jungti tik tada, kai pajuntate, kad variklis ima "springti" ir vibruoti. Tokį režimą nesunkiai pajus net ir nelabai patyręs vairuotojas. Atminkite - bet koks sustojimas ir vėl įsibėgėjimas 2 ar 3 kartus padidina momentines degalų sąnaudas.

Sustojimas

Paprasčiausia situacija - priekyje sankryža, jums dega raudonas draudžiantis signalas. Tam, kad netektų sustoti ir po to vėl be reikalo naudoti degalus įsibėgėjant iš naujo, lėtinkite greitį, apskaičiuodami jį taip, kad privažiavus prie stovinčių automobilių eilės galo, jie jau pajudėtų.

Riedėjimas

Pavaras reikia perjunginėti staigiai, tiesiog žaibiškai, kad kuo mažiau keistųsi alkūninio veleno apsisukimai.

Nesistenkite riedėti laisva eiga. Ekonomiškesnis už riedėjimą išjungus pavarą yra režimas, kai ratai suka variklį, nes tuomet variklį kontroliuojanti elektronika atjungia degalų įpurškimą į cilindrus.

Itin svarbu taip - neišjungiant variklio - riedėti nuokalnėn. Tai ne tik ekonomiška, taip saugiau.

Dar keliolika gramų degalų sutaupysite išjungę kuo daugiau elektrą naudojančių įrenginių - audiosistemą, ventiliatorių - tik, žinoma, ne apšvietimo prietaisus.

Atrodo, smulkmena, bet galbūt kaip tik tie keliolika gramų ir bus paskutiniai lašai, padėsiantys pasiekti taip reikalingą degalinę...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"