Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Kai labai norisi vairuoti

 
LŽ archyvo nuotr.
LŽ archyvo nuotr.

'Ar galima įregistruoti 1991 metų 'Daihatsu Cuore' kaip B1 kategorijos automobilį, nors jo svoris 640 kg? Daugelis sako, kad registruoja'... 'Noriu sužinoti, kur ir kaip priregistruoti palengvintą (iš stiklo pluošto pagaminti variklio gaubtas, sparnai, bagažinės dangtis) iki 550 kilogramų automobilį kaip tinkamą B kategorijai?'... 'Gal galite pasakyti, kokios markės ir modelio automobiliukai yra iki 550 kg svorio?'

Tai tik keli iš tų dešimčių klausimų, kuriuos VĮ "Regitra" gauna iš 18 metų nesulaukusių jaunuolių, trūks plyš siekiančių prie vairo sėsti jau dabar, nelaukiant, kol galės mokytis vairuoti "tikrus", t.y. B kategorijos automobilius.

Registracijos tvarka

Automobiliai registruojami, jei jie turi tipo pripažinimą, išduotą Lietuvoje ar kurioje nors Europos Sąjungos šalyje, kuriame nurodyti jo techniniai duomenys. Jei automobilis perdirbamas, prieš tai reikia suderinti jo perdirbimą, o prieš perregistruojant - papildomai atlikti jo techninę ekspertizę ir nustatyti, ar jis atitinka techninius reikalavimus, keliamus naudojamoms transporto priemonėms, kartu, žinoma, ir nustatyti jo naują svorį. Šiuos reikalavimus, automobilių perdirbimo tvarką bei techninės ekspertizės taisykles nustato Susisiekimo ministerija, vykdymą kontroliuoja Valstybinė kelių transporto inspekcija (žr. internete www.vkti.lt). Tik po to galima kreiptis į "Regitros" padalinį.

"Taburetės su ratukais"

"Daihatsu Cuore" yra B kategorijos automobilis, tad "Regitroje" jo, kaip atitinkančio B1 reikalavimus, neregistruos. B1 kategorijai priskiriamos transporto priemonės (liežuvis neapsiverčia vadinti jų automobiliais) yra dar mažesnės nei šis japoniškas automobiliukas. Todėl šiandien jos ES šalyse nėra populiarios, išskyrus gal tik Prancūziją, kur egzistuoja ilgametės tokių mikroautomobilių naudojimo tradicijos.

Primename, kad ir ten jais važinėjantieji privalo turėti B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Pažymėjimo prancūzai kol kas nereikalauja tik iš asmenų, važinėjančių itin lėtaeigėmis, mopedams prilyginamomis modifikacijomis, turinčiomis mažesnius nei 50 kub. cm darbo tūrio variklius. Visi svarbiausieji šios klasės automobiliukų gamintojai taip pat registruoti Prancūzijoje. Rinkoje labiausiai žinomi firmų "Aixam", JDM, ,"Ligier", ,"Microcar", ,"Secmos" gaminami B1 kategorijos mikroautomobiliai, turintys 125-500 kub. cm darbo tūrio variklius. Kitose šalyse į šias prancūziškas "taburetes su ratukais" niekas rimtai nė nežiūri ir nesistengia jomis važinėti.

Norintieji gauti B1 kategorijos transporto priemonės vairuotojo pažymėjimą turi atminti, kad vėliau, norint tapti visaverčio (B kategorijos) automobilio vairuotoju, jiems teks grįžti į vairavimo mokyklą ir išeiti B kategorijos mokymosi kursą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"