TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kaip baltarusiai rusus aplenkė: „Bajaj“ išbandys anksčiau

2016 06 30 12:08
Indijoje "Tata Bajaj Qute" su 13,5 AG motoru sugeba vežti dar ir krovinius ant stogo. Gamintojo nuotraukos

Baigiantis pavasariui Rusijos žiniasklaida pranešė, kad nuo rudens rusai jau turės galimybę savo šalyje įsigyti pigiausią pasaulyje automobilį indišką „Tata Bajaj Qute“. Tačiau, anot Baltarusijos portalo abw.by, baltarusiai brolius rusus aplenks.

Baltarusijos portalas cituoja Baltarusijos sostinėje Minske registruotos specialiosios uždarosios akcinės bendrovės „Motovelo“ prekybos tinklas“ direktorių Vladimirą Bogušą, kuris tikina, kad naująjį „Tata Bajaj Qute“ baltarusiai pardavinėti pradės maždaug per mėnesį, kitaip tariant – apytikriai iki liepos pabaigos. Į Rusiją vos 2 tūkst. JAV dolerių (1,8 tūkst. eurų) Indijoje kainuosiantį automobiliuką Indijos gamintojai žada atvežti tiktai rudenį.

Pigiausio pasaulio automobilio maksimalus greitis siekia vos 70 km/h, tačiau jo spidometras baigiasi ties 100 km/h padala.

Nuosmukio produktas

Pigiausią pasaulio automobilį Baltarusijos vairuotojams siūlys tas pats „“Motovelo“ prekybos centras“. Nėra didelė paslaptis, kad Rusijoje ir Baltarusijoje šiuo metu siaučia ekonominė krizė, kurių pati liūdniausia pasekmė – katastrofiškai sumažėjusios gyventojų pajamas. Dalis pasaulio gamintojų prisitaiko prie pasikeitusių sąlygų ir siūlo ūkio krizės krečiamiems kraštams paslaugų ir gaminių, kurie nėra kokybiški ar juolab saugūs, užtat – neįtikėtinai pigūs. Prie tokių priskirtinas ir Indijoje gaminamas bei rusams su baltarusiais pasiūlytas „Tata Bajaj Qute“.

Nors patys indai šią transporto priemonę reklamuoja kaip automobilį, iš tikrųjų tai yra kvadraciklas. „Tata Bajaj Qute“ ratus suka 216 kub. cm motoras, kuris tegeba „išspausti“ juokingus 13,5 AG. Užtat motociklo bazėje sukurta mašinytė 100 km/h sunaudoja vos 2,8 l degalų, o ji pati – pigesnė už gerą motociklą.

Kitas dalykas, kad „Tata Bajaj Qute“ yra visiškai nesaugus – atsparumo smūgiams programos „EuroNCAP“ testuose „Tata Bajaj Qute“ sugebėjo pelnyti vos vieną žvaigždutę iš penkių. Dėl to Vakarų žiniasklaida indų automobiliuką net yra pavadinusi „degtukų dėžute“.

Tačiau Rusijos ir Baltarusijos vairuotojams, kaip žinoma, „EuroNCAP“ testai įspūdžio nedaro.

Motociklo variklis įmontuotas galinėje "Tata Bajaj Qute" dalyje.

Baltarusiams kainų nenuleis

Vis dėlto baltarusiai, skirtingai nei rusai, atrodo, jaučia tam tikrą nepatogumą dėl to, kad jų šalis yra prilyginta neturtingoms trečiojo pasaulio valstybėms, kurių piliečiai tegali iš naujų lengvųjų mašinų įpirkti tik tokius naujus automobiliukus, kokie yra „Tata Bajaj Qute“ ar tik nedaug už jį brangesnis (Indijoje kainuoja 3 tūkst. JAV dolerių, arba 2,7 tūkst. eurų) „Tata Nano“. Iš dallies, matyt, ir dėl to paprastai labai santūri Baltarusijos žiniasklaida netrūko pažerti į jų šalį netrukus atkeliausiančiam „Bajaj“ ironiškų pastabų.

„“Bajaj Qute“ gabaritai kelia šypseną: mašinos ilgis sudaro 2752 mm, plotis – 1312 mm ir aukštis – 1650 mm. Mažojo indiško automobilio salonas (aišku, jei jį taip galima pavadinti) stebėtinai asketiškas: viduje matyti paprastutis dviejų stipinų vairas, skurdi apdaila, kuri kai kur net nepridengia metalinių korpuso detalių. Pavaros perjunginėjamos mažyte rankenėle priekiniame skyde. Ir tai galima daryti ne vien ranka, bet prireikus ir koja. Mat nuo žemesnių į aukštesnes pavarų perjungimas vyksta rankenėlę slenkant aukštyn, nuo aukštesnių į žemesnes – žemyn. Dar laimė, kad bent yra atbulinė pavara“, – su nemaža ironijos doze naujojo „Tata Bajaj Qute“ valdymo ypatybės aprašomos portale abw.by.

Portalo žurnalistai pastebi, kad bazinėje automobiliuko versijoje nėra salono šildymo krosnelės. „Ir kaip tokia mašina važinėti žiemą? – stebisi abw.by. – Sakykim, galima apsiauti veltinius ir apsivilkti kailinius. Tačiau ką vairuotojas darys, kai nuo šalčio ledas aptrauks priekinį „Bajaj“ stiklą? Visai jį pašalins? Beje, Rusijoje veikiantis „Tata“ atstovas žadėjo, kad mašina bus pritaikyta eksploatuoti mūsų platumoms. Bet kol kas tiktai vyksta procesas planuojant atlikti patobulinimus“.

Abw.by duomenimis, Rusijoje naujasis „Tata Bajaj Qute“ kainuos 4,7 tūkst. JAV dolerių (4,2 tūkst. eurų), arba daugiau nei dvigubai daugiau nei Indijoje, kadangi į kainą įskaičiuotas ir mašinos transportavimo tarifas. „Gamintojas reikalauja vieningos kainodaros regione“, – nelinksma perspektyva, jog baltarusiams vargu ar indai pasiūlys geresnes kainas nei broliams rusams, pasidalijo portalas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"