Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Kaip važiuotų ir kiek kainuotų mūsų automobiliai, jei jie būtų tobulėję kaip kompiuteriai?

 
Ford mustang 1982 m. Užsienio spaudos nuotraukos

Kompiuterių tobulėjimą spėjome patirti visi. Kiekvienas naujas mūsų įsigytas įrenginys šviesmečiais lenkia senąjį savo parametrais, o kaina lieka ta pati arba mažėja. Tuo tarpu nauji automobiliai nuolat brangsta, o ir greitėja ne taip jau greitai. Tai kas būtų nutikę, jei, tarkim, „Ford Mustang“ būtų tobulėjęs tuo pačiu tempu kaip ir „Apple“ staliniai kompiuteriai?

Iš pat pradžių būtina pasakyti, kad šis palyginimas nėra nei tikslus, nei teisingas. Kompiuteriams ir transporto priemonėms yra taikomi skirtingi reikalavimai, gamykloms reikalinga kitokia įranga, o kompiuterius ir automobilius veikia ir skirtingi veiksniai. Kompiuterių kūrėjams nereikėjo galvoti apie visuotinius saugumo reikalavimus, aerodinamiką, aplinkosaugą. Visgi, toks palyginimas vis tiek įdomus. Jis, mažų mažiausiai, parodo, kaip greitai tobulėjo kompiuteriai.

Apple 1977 metais.

Gerai žinomas automobilių kultūros puslapis jalopnik.com nusprendė pažiūrėti, kaip per 35 metus patobulėjo „Apple“ staliniai kompiuteriai ir „Ford Mustang“ sportinis automobilis su keturių cilindrų varikliu. 1982 metais „Apple“ stalinis kompiuteris pasižymėjo maždaug tokiais duomenimis: 48 kb RAM, 1 MHz procesoriumi ir 140 kb kietąjame diske. Dabar šie skaičiai atrodo juokingai, nes 2017-ųjų „Apple iMAC 21,5““ turi 8 GB RAM, 1,6 GHz procesorių ir gali sutalpinti net vieną terabaitą duomenų. Skirtumas neįtikėtinas, ypač turint omenyje, kad naujasis kompiuteris yra net 3,9 kartų pigesnis.

Tuo tarpu pagrindiniai 1982-ųjų „Ford Mustang“ duomenys atrodo taip: kuro sąnaudos – 12,8 l/100 km, įsibėgėjimas iki 60 mylių per valandą (96,6 km/h) – 16,2 s. Neatrodo įspūdingai dėl to, kad keturių cilindrų variklis išvystė tik 88 arklio galias. Tuo tarpu naujasis „Ford Mustang“ modelis turi žymiai daugiau galios (310 AG) ir iki 60 mylių per valandą įsibėgėja greičiau – per vos 5,5 s. Tačiau sunaudoja daugiau kuro (14,1 l/100 km) ir kainuoja pusantro karto brangiau. Taigi, akivaizdu, kad automobilių pasaulis vystėsi ne taip greitai, kaip kompiuteriai. Bet kiek kainuotų naujasis „Ford Mustang“, jei automobilių pasaulį veiktų tie patys dėsniai kaip ir kompiuterius?

Jalopnik.com palygino kompiuterio RAM su automobilio kuro sąnaudomi, procesoriaus dažnį su automobilio įsibėgėjimu iki 60 mylių per valandą ir kompiuterio atmintį su automobilio variklio galia.

Štai taip atrodytų „Ford Mustang“ specifikacijos:

Įsibėgėjimas iki 60 mylių per valandą – 0,0034 s.

Galia – 660764192 AG

Kuro sąnaudos – tokios mažos, kad beveik neįmanoma išmatuoti – 0,077 l/100 000 km nuvažiuoti

Kaina

– vos 4 140, 8 eurai.

O kas būtų nutikę, jei automobilių pasaulio greičiais būtų vystęsi kompiuteriai? Štai kaip atrodytų „Apple iMAC 21,5““ specifikacijos:

RAM – 43,2 kilobaitai,

Procesorius – 2,9 MHz,

Atmintis – 490 kilobaitai,

Kaina – 6 046,8 eurai.

Ką reiškia toks palyginimas? Ogi visiškai nieko. Taip nenutiko, nes negalėjo nutikti. Automobilių pramonė susiduria su visiškai kitokiais veiksniais, kurie didina kainą. Ir, aišku, galia, kuro sąnaudos, greitis negali gerėti iki begalybės. Tačiau, net jei automobilių gamintojai šio paraginimo neišgirs, vis tiek įdomu, kad yra žmonių, kurie tokius palyginimus kuria, net jei jie visai nerimti.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"