TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kaip žiemą nekankinti akumuliatoriaus

2015 10 12 9:56
Atidžiau reikia stebėti akumuliatoriaus būklę, kai kasdien nukeliaujate tik nedidelį atstumą - iki 3-5 kilometrų, tad generatorius nespėja akumuliatoriaus įkrauti ir jo galia pamažu senka. LŽ archyvo nuotrauka

Net jei amžinai netaupote ir „pavargusį“ akumuliatorių laiku išleidžiate į užtarnautą poilsį, pakeisdami nauju, visuomet nepakenks atminti keletą taisyklių, kurių laikantis ši automobilio energijos saugykla tarnaus ilgiau.

Automobilių dirbtuvių meistras Vaidotas Nemanis su LŽ skaitytojais pasidalijo keletu patarimų, kaip teisingai prižiūrėti automobilio akumuliatorių kiaurus metus. Pasak V. Nemanio, šios taisyklės aktualesnės galingesnius akumuliatorius turinčių dyzelinių automobilių (ar net sunkvežimių) šeimininkams, bet jas nepakenks žinoti ir benzinu varomų automobilių vairuotojams. Pirmiausia, meistro teigimu, prieš žiemą reikėtų atlikti akumuliatoriaus paruošimo darbus, t.y. išvalyti patį akumuliatorių ir jo kontaktus, patikrinti krovimo įtampą ir srovės nuotėkį automobiliui stovint.

„Jei akumuliatorius yra drėgnas ir nešvarus, jis ilgainiui ima greičiau išsikrauti. Juk korpusas nėra visiškai nelaidus, drėgmė skverbiasi į akumuliatorių, kas vėliau sukelia problemų. Dėl užterštų kontaktų gali kristi įtampa, o per didelė arba per maža įtampa galiausiai sugadina akumuliatorių. Dėl didesnio nei nei 50 mA srovės nuotėkio, tetruks kelias dienas, kol akumuliatorius išsikraus ir automobilio nebeužkursite“, – pastebėjo V. Nemanis.

Jei akumuliatorius išsikrovė tiek, jog automobilio užkurti nebepavyksta, teks jį įkrauti iš tinklo. Kraunant akumuliatorių, reikėtų atminti, jog tą daryti galima ne didesne srove nei dešimtadalis akumuliatoriaus talpos. Pavyzdžiui, 70 Ah akumuliatorių, dera krauto 7 A srove, 120 Ah – 12 A srove ir t.t. Taip apsisaugosite nuo akumuliatoriaus perkrovos, kuri gali jį sugadinti.

„Didžiausia apkrova akumuliatoriui tenka užvedant automobilio variklį. Jei užvedinėjate mašiną šaltą žiemos rytą, jog pečiuką, magnetolą, žibintus geriau įjungti šiek tiek po to, kai užkuriate automobilį, o ne iškart. Papildomą įrangą, naudojančią daug elektros energijos, pavyzdžiui, sėdynių ar vairo šildymą, derėtų pirmosiomis minutėmis laikyti išjungtą ir leisti generatoriui pilnai užkrauti akumuliatorių. Žinoma, pagundai šaltą žiemos rytą iškart susijungti visus šildytuvus atsispiria retas“, – sakė meistras.

Pasak pašnekovo, paleidus variklį reikia 1500–2000 aps./min. važiuoti bent penkiolika minučių, kad akumuliatorius vėl įsikrautų. O jei gyvename didmiestyje ir rytus leidžiame spūstyse, variklis didžiąją laiko dalį veikia laisvomis apsukomis – apie 900 aps./min. To nepakanka, kad akumuliatorius atgautų jėgas. Atidžiau reikia stebėti akumuliatoriaus būklę, kai kasdien nukeliaujate tik nedidelį atstumą – iki 3–5 kilometrų, tad generatorius nespėja akumuliatoriaus įkrauti ir jo galia pamažu senka. Kuo ilgiau važinėjate nusekusiu akumuliatoriumi, tuo didesnė tikimybė, kad jis netrukus išleis paskutinį atodūsį.

Automobilių su mechanine pavarų dėže šeimininkams jis taip pat priminė, prieš užvedant variklį taip pat nuspausti sankabos pedalą. Taip sumažėja starteriui tenkantis pasipriešinimas, o kartu saikingiau naudojama akumuliatoriaus srovė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"