Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Kaitinamosios žvakės

 
Autoriaus archyvo nuotrauka
Autoriaus archyvo nuotrauka

Kaip veikia kaitinamosios žvakės ir kokią įtaką jos daro variklio darbui?

Kaitinamosios žvakės - neatskiriama dyzelinio variklio paleidimo sistemos dalis. Tai jos leidžia užvesti mašiną greitai ir be didelių sunkumų. Šaltu metų laiku į cilindrą įpurkštas dyzelinas neužsiliepsnotų, jei prieš paleidžiant variklį žemiau nulio atšalusios degimo kameros ir joje esančio oro nepakaitintų pieštukinė kaitinimo žvakė. Ji taip vadinama dėl to, kad iš tikrųjų savo forma primena pieštuką. Vos įjungus degimą ir prietaisų skydelyje pasirodžius raudonam spiralės simboliui, per kaitinimo žvakę ima tekėti elektros srovė. Ji per keliolika sekundžių įkaitina variklio cilindrų degimo kamerose esančių žvakių galus iki 1000 laipsnių. Kaip žinoma, kamera nėra didelė, todėl taip pat greitai įkaista. Apie tai "praneša" užgesęs spiralės simbolis. Dabar galima jungti starterį ir paleisti dyzelį, net jei lauke - 20 laipsnių žemiau nulio. Kai kaitinimo žvakės netikusios, mašinos nepavyksta užvesti ir esant gerokai aukštesnei temperatūrai.

Garantuoja greitą paleidimą

Neseniai garsus automobilių elektros įrangos gamintojas Vokietijos koncernas "Bosch" pristatė naujos kartos kaitinimo žvakę "DuraSpeed", turinčią keraminį kaitinamąjį elementą. Jis per kelias sekundes įkaista iki 1300 laipsnių ir garantuoja greitą dyzelinio variklio paleidimą net esant 28 laipsniams šalčio. Jei lauke teigiama temperatūra, elementas kaipmat išsijungia ir galima startuoti. Dar vienas "Bosch DuraSpeed" pranašumas - kad šio tipo žvakių, kai reikia, galima kurį laiką neišjungti net veikiant motorui. Juk žiemą šaltas dyzelis dirba neritmingai, o jei į cilindrus patenka nepakankamai įkaitęs oras, variklis ilgokai trūkčioja, nepasiekia viso galingumo.

Geriau sudega

Be to, kaitinimo žvakė, kai veikia ilgiau, negu reikia tik varikliui užvesti, padeda palaikyti degimo kameroje aukštą temperatūrą. Tada degalai geriau sudega, o jėgos agregatas dirba ritmingai ir mažiau "dūmija". Kuo aukštesnė temperatūra degimo kameroje, tuo geriau sudega į ją įpurkštas dyzelinas. Vadinasi, variklis, turintis "DuraSpeed" kaitinimo žvakes, dar ir truputį ekologiškesnis! Pirmas automobilis, kurio dyzelinis jėgos agregatas gamykloje komplektuojamas su naujos kartos kaitinimo žvakėmis, tai - 2 litrų keturių cilindrų "Renault Scenic". Netrukus "DuraSpeed" kaitinimo žvakės bus naudojamos gaminant ir kitus "Renault" bei "Nissan" dyzelinius variklius.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"