TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kam pirkti mažą naują automobilį, jei galima didelį seną?

AFP/Scanpix nuotrauka

Nors kuro kainos kaskart kyla į naujas aukštumas, lietuvių niekaip nepavyksta pasodinti prie mažesnių ir taupesnių automobilių vairo.

„Nemėgsta lietuviai mažų automobilių, galbūt tik didmiesčiuose jaunimas, moterys žingsnis po žingsnio prie jų pripranta, o provincijoje vis dar renkasi „Audi 100“ kalibro automobilius“, – tinklalapiui LRT.lt sako automobilių ekspertas Valdas Valiukevičius.

Estijoje požiūris kitoks

Kaip teigia Valdas Vilūnas, LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas, seni, 5-10 metų automobiliai dominuoja todėl, kad lietuviai dažniau investuoja į tradicinius automobilių modelius nei mažiau žinomus, tačiau naujus ir patikimus, mažesnio litražo.

„Kadangi naujų automobilių pardavimas yra labai smukęs, tai žmonių pasirinkimas yra paprastas ir primityvus – kam pirkti mažą naują automobilį už 50 tūkst., jei galima už 40 tūkst. didelį seną? Toks yra pagrindinis lietuvių pasirinkimas“,– LRT.lt tvirtina V. Vilūnas.

Kad lietuviai nemėgsta mažų automobilių, sutinka ir kitas automobilių ekspertas, žurnalistas V. Valiukevičius, kurio teigimu, galbūt tik didmiesčiuose jaunimas ir moterys, ypatingai tie, kurie gyvena daugiabučiuose ir susiduria su parkavimo problemomis, po truputį renkasi mažesnius automobilius. „O provincijoje vis dar renkasi „Audi 100“ kalibro automobilius, kurie yra dideli, patogūs ir nebrangus“, – priduria automobilių ekspertas.

V. Valiukevičiaus tvirtinimu, kuo labiau į Rytus, tuo provincialumo daugėja. „Nuvykime į Baltarusiją, Ukrainą ar Rusiją – ten automobiliai didesni, važinėja amerikietiški visureigiai su V5 motorais. Kuris važinėja didesniu, tas yra „kietesnis“, turi pirmumo teisę gatvėje ir t.t.“ – aiškina automobilių ekspertas.

Savo ruožtu V. Vilūnas priduria, kad visai kitoks požiūris į automobilius yra Estijoje. „Latvių požiūris galbūt panašus į lietuvių, bet mūsiškis – labai įdomus“, – tęsia pašnekovas.

„Kiekviena šeima turi savo gyvenimo modelį“

Tuo metu LRT.lt kalbintas vilnietis Audrius K. sako, kad jo vairuojamas „VW Passat“ – ne pirmasis universalas, kurį jis turi. „Anksčiau taip pat vairavau tokį automobilio modelį, tik senesnį. Dabar renkuosi tik universalus, nes dažnai keliaujame su šeima, turiu vaiką, todėl reikia didesnio automobilio“, – tvirtino vilnietis.

Anot pašnekovo, didesnis automobilis geresnis ir dėl kitos priežasties – kelyje jis yra stabilesnis.

„Pats turiu tris vaikus, tai kiekviena šeima turi savo gyvenimo modelį ir automobilį renkasi pagal savo poreikius. Tie, kurie mėgsta važinėti, keliauti, kurių giminės gyvena kitoje Lietuvos pusėje, renkasi didesnius automobilius, universalus ar minivenus. Tie, kurie niekur nevažiuoja, automobilį perka už kelis tūkstančius litų, ir jiems tai – tik transporto priemonė iš taško A į tašką B“, – sako LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas.

Įtaką daro sezoniškumas

„Tendencijų nėra, viskas priklauso nuo sezono“ – tinklalapiui LRT.lt komentuoja Kauno automobiių turgaus vadovas Valentinas Naujanis. Esą moterys dažniau dairosi mažesnių automobilių su automatine pavarų dėže, tačiau neretai prekyboje trūksta tokių automobilių.

Pasak V. Naujanio, vyresnio amžiaus žmonės ar iš provincijos dažniau renkasi „Audi“, „Volkswagen“, „Toyota“, „Škoda“ markės automobilius. Yra ir tokių, kurie renkasi automobilius ne pagal jų dydį, bet pagal jau pamėgtą modelį.

„Kai kuriems patinka didesni automobiliai, pavyzdžiui, S klasės „Mercedes-Benz“, tačiau tokių nėra daug, nes jų kaina – nemaža“, – aiškina pašnekovas.

Anot automobilių turgaus direktoriaus, šeimyninių automobilių prekybos pagyvėjimo šiemet dar nematyti, tačiau tokius automobilius mėgsta įsigyti emigrantai.

„Praėjusiais metais emigrantai įsigijo nemažai minivenų. Galbūt dėl kelionių, nes tokio tipo automobilius daugiausiai pirkdavo pavasarį. Apibendrinant galima pasakyti, kad įtaką pirkimui labiau lemia ne pragyvenimo lygis, bet sezoniškumas. Pavyzdžiui rudenį, kai atsiranda pravažiuojamumo problema, žmonės dairosi visureigių, o pavasarį tokius automobilius parduoti sunkiau“, – pokalbį baigia V. Naujanis.

Savo ruožtu V. Valiukevičius priduria, kad smarkiai mažėja naujų sedanų pardavimai, todėl gamintojai praktiškai atsisako gaminti tokio tipo automobilius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"