TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Karas keliuose verčia atkurti Kelių policiją

2008 01 23 0:00
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Kelių policijos panaikinimas, viešosios tvarkos priežiūros ir eismo priežiūros sujungimas į vieną visumą padarė meškos paslaugą žmonėms, nelinkusiems į bendras gyvenimo taisykles, taip pat ir tinkamą elgesį keliuose.

"Pagerėjimo nematyti ir vykdant Europos Sąjungos reikalavimą per 2005-2010 metus perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių. Jis lieka lyg tolimas ir nepasiekiamas miražas."

"Kiek dar aukų turi nusinešti karas keliuose, kad politikai, valstybės pareigūnai imtųsi spręsti saugaus eismo problemas?" - klausė Lietuvos prezidentas Valdas Adamkus po Skuodo tragedijos. Ir praėję metai nuo buvusiųjų nesiskyrė avarijų keliuose ir žuvusių žmonių skaičiumi. Todėl visiškai nesvaru, ar praėjusiais metais statistinis procentas padidėjo ar sumažėjo. Pagerėjimo nematyti ir vykdant Europos Sąjungos reikalavimą per 2005-2010 metus perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių. Jis mūsų tautiečiams lieka lyg tolimas ir nepasiekiamas miražas.

Privertė atsistatydinti

Praėjusiais metais paaiškėjo vienos iš žinybų, užtikrinančios šalies eismo saugumą, vidaus negandos. Tragiškas įvykis Skuode privertė atsistatydinti kai kuriuos VRM vadovus. Vis dėlto pernai padėti pamatai ir geriems darbams. Per didžiausias batalijas Seime buvo priimti svarbūs dokumentai, galintys pagerinti blogą padėtį keliuose - ATPK pataisos ir naujas "Eismo saugumo automobilių keliais įstatymas". Naujieji dokumentai geriau parengti, juos kuriant dalyvavo įvairių žinybų specialistai ir mokslininkai.

Keičia valdymo kontrolę

ATPK numato griežtesnes bausmes Kelių eismo taisyklių pažeidėjams. Naujas "Eismo saugumo automobilių keliais" įstatymas iš esmės keičia eismo valdymo kontrolę. Vietoj iki šiol buvusio Eismo saugumo komisijos pirmininko - susisiekimo ministro - vadovaus premjeras. Jis galės daryti tiesioginę įtaką bet kurios žinybos, atsakingos už eismo saugumo gerinimą, vadovams ir galės iš jų reikalauti atsakomybės. Nauja ir tai, kad Eismo saugumo komisijai talkins Eismo saugumo taryba, konsultuojanti komisiją eismo saugumo klausimais. Pakeistos ir konkrečiai nustatytos atskirų žinybų, apskričių, savivaldybių funkcijos, didinančios eismo saugumą konkrečiose vietose.

Eismo nelaimių nemažėjo

Bandymai apeliuoti į saugų važiavimą, pagarbą sau ir kitiems per radiją, televiziją, laikraščius turėjo įtakos eismo dalyviams, tačiau tai nedavė lauktų rezultatų - eismo nelaimių nesumažėjo. Tiek senajame, šiuo metu dar galiojančiame, tiek naujajame "Eismo saugumo automobilių keliais" įstatyme už eismo priežiūrą keliuose atsakinga policija. Valstybės pareiga piliečiams - užtikrinti jų saugumą. Eismas keliuose apibūdinamas keletą metų kartojama "karo keliuose" fraze. Viešojo saugumo plėtros iki 2010 metų strategijoje akcentuojama, kad viešojo saugumo plėtros strategijos pagrindinis tikslas - užtikrinti viešąjį saugumą kaip vieną iš esminių sąlygų saugiam Lietuvos žmonių gyvenimui ir bendrai gerovei augti.

Nacionalinio saugumo būklės ir plėtros 2006 metų ataskaitoje akcentuojama, kad išlieka nepatenkinama eismo saugumo šalies keliuose būklė, ir eismo saugumas šalies keliuose tampa nacionalinio saugumo užtikrinimo rizikos veiksniu. Ne kiek ne geresnė padėtis buvo ir praėjusiais metais. Todėl rengiant 2007 metų ataskaitą joje galima kartoti tuos pačius žodžius. Tuo metu keturioliktoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006-2008 metų programoje minima, kad Vyriausybės veiklos prioritetas bus ir viešosios tvarkos užtikrinimas. Tačiau neaišku, ar eismo saugumas yra viešosios tvarkos užtikrinimo dalis.

Padarė meškos paslaugą žmonėms

Naujai paskirtas VRM ministras Regimantas Čiupaila viename interviu prasitarė, kad šiuo metu itin geri kriminalistų darbo rezultatai, o viešąją policiją jau sunku net kritikuoti. Kiekvienoje valstybėje keičiantis santvarkai ir kuriantis naujam valdymui kriminalinis pasaulis nesnaudžia. Todėl logiška, kad per pirmuosius nepriklausomybės metus buvo skiriamas toks didelis VRM vadovų dėmesys kovai su kriminaliniais nusikaltėliais. Valstybės keliuose ir gatvėse trūksta elementarios eismo priežiūros. Kelių policijos panaikinimas, viešosios tvarkos priežiūros ir eismo priežiūros sujungimas į vieną visumą padarė meškos paslaugą žmonėms, nelinkusiems į bendras gyvenimo taisykles, taip pat ir tinkamą elgesį keliuose. Masiniai KET pažeidinėjimai piktina tvarkingus vairuotojus ir daro didžiulę žalą jauniems, tik pradėjusiems vairuoti. Važiuok dabar skersai ar išilgai Lietuvėlę - ir nei vieno ekipažo, kad tave sustabdytų, maloniai pasisveikintų, patikrintų dokumentus, duotų pūstelėti. Kai tai žino kelių "ereliai", tai kodėl nesiausti?

Kelia abejonių

Dar neprieita iki oficialių pareiškimų, kad reikalinga specializuota eismo priežiūros tarnyba. Žinoma, VRM vadovų iniciatyva panaikinus reikalingą padalinį po kelerių metų vėl jį atkurti bei iš jų laukti tokios iniciatyvos lyg ir nelogiška. Užtat teisingai pasielgė Seimas, įpareigojęs vyriausybę iki pavasario sesijos pateikti pasiūlymus Kelių policijai atkurti. Naujasis generalinis komisaras Visgirdas Telyčėnas - taip pat kriminalistas. Tad ar užteks jam geros valios jau savo veiklos pradžioje teigiant, kad eismo saugumas bus vienas iš jo veiklos prioritetų. Tačiau įvertinus šalies vairuotojų skaičiaus didėjimo mastus, tokios policijos vadovo mintys kelia abejonių, ar generaliniam komisarui neteks pernelyg didelis krūvis siekiant užtikrinti bendrąjį visuomenės saugumą.

Situacija verčia atskirti

Policijos padalinys, užtikrinantis eismo saugumą, turi imtis ne tik pačios eismo priežiūros, bet atlikti ir gerokai sudėtingesnes funkcijas. Pagrindinė iš jų - tinkamas ir efektyvus eismo priežiūros valdymo sistemos sukūrimas ir nuolatinis jos vykdymas. Ko šiandien labiausiai trūksta eismo tvarkai įtvirtinti? Techninių priemonių ar personalo? Štai Vilniuje patruliuoja vienas ekipažas nepaženklintu automobiliu ir fiksuoja pažeidimus gatvėje. Jų, specialistų teigimu, reikėtų kokių 5 ar 6. Šiandienė eismo priežiūros tarnyba - specializuota, išsiskirianti iš kitų vidaus tarnybų padalinių savo veiklos specifika. Situacija verčia kuo greičiau atskirti kelių priežiūros tarnybą nuo viešosios tvarkos policijos.

Laukia rimtas išbandymas

Atkurtos kelių policijos padalinio vadovu galėtų būti vienas iš generalinio komisaro pavaduotojų. Taip nebūtų pažeista "Eismo automobilių keliais" įstatymo nuostata, kad eismą prižiūri policija. Generalinis komisaras ir toliau galėtų pakankamai dėmesio skirti dabar pasiektam kriminalistų darbo lygiui palaikyti.

Šiandien pagrindinis eismo priežiūros tarnybos patrulių darbas - įforminti eismo įvykius. Naujų vadovų laukia rimtas išbandymas. Kuriant kelių policijos struktūrą iškils darbuotojų problema. Ministras R. Čiupaila prikalbino generalinį komisarą V. Telyčėną grįžti į žinybą. Žmogus sutiko, pasirinkdamas prastesnes darbo ir socialines sąlygas. Tad kodėl pačiam generaliniam komisarui V. Telyčėnui nepasekus ministro pavydžiu ir nepakvietus buvusių Kelių policijos pareigūnų grįžti į ankstesnį darbą.

Ar išsipildys vizija?

Tačiau pagrindinį personalą teks išsiugdyti, šiam darbui žmones pradėjus rinktis jau nuo gimnazijos suolo, užtikrinant garantuotą darbo vietą su socialinėmis garantijomis ir skaidria karjeros darymo sistema. Tuomet gali pradėti pildytis naujojo generalinio komisaro V. Telyčėno vizija, kad į policininko vietą pretenduos 20 žmonių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"