TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Karščio banga smogė vairuotojų budrumui

2010 08 11 0:00
Policijos pareigūnai sako, kad tragiškiausios liepos mėnesio avarijos nesusijusios nei su alkoholio vartojimu, nei su chuliganišku vairavimu.
LŽ archyvo nuotraukos

Į Lietuvos kelius sugrįžo avarijų šmėkla - liepą, palyginti su ankstesniais mėnesiais, žuvo daugiausia žmonių šiemet. Vairuotojų ir keleivių krauju paženklintas mėnuo vėl priminė, jog dar anksti džiaugtis sumažėjusiu avaringumu.

Dar vasaros pradžioje už saugų eismą atsakingų institucijų vadovai džiaugėsi, kad Lietuvoje avaringumas palengva mažėja. Tačiau praėjęs mėnuo buvo kaip niekada tragiškas šiais metais - žuvo per 30 žmonių, šimtai buvo sužeista. Policija staiga išaugusį avaringumą sieja su kraštą alinančiais karščiais. Tuo metu kai kurie eismo ir transporto specialistai įsitikinę, jog vairuotojų drausminimo politika pasiekė piką, todėl esą nesiimant papildomų veiksmų nelaimių keliuose vėl gali padaugėti.

Vidurvasaris avarijų nešykštėjo.

Liepą eismo įvykiuose žuvo 36 žmonės. Tai tris kartus daugiau nei šaltąjį ir snieguotąjį vasarį. Lietuvos kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas LŽ sakė, kad sunku paaiškinti, kodėl praeitą mėnesį įvyko tiek daug skaudžių avarijų. "Išanalizavę eismo įvykius nustatėme, jog tragiškiausios nelaimės nesusijusios nei su alkoholio vartojimu, nei su chuliganišku vairavimu. Nemažai tokių avarijų įvyko lygiame ir sausame kelyje, esant geram matomumui. Todėl padidėjusį avaringumą sietume su liepos mėnesio karščiais. Matyt, oro sąlygos turėjo įtakos vairuotojams. Žmonės prie vairo negalėjo susikoncentruoti, sumažėjo jų budrumas", - dėstė pareigūnas. Jo nuomone, dalis vairuotojų paprasčiausiai nekreipė dėmesio į pasikeitusias oro sąlygas. "Ne vieną dieną asfaltuotų kelių paviršius buvo įkaitęs iki kritinės ribos. Neatmetu galimybės, jog vairuotojai galėjo to neįvertinti. Be to, geri orai skatina smarkiau spustelėti akceleratoriaus pedalą", - pridūrė D.Šalomskas.

Aplinkkelis - it užkeiktas

Liepos mėnesį net trys skaudžios avarijos įvyko Panevėžio rajone esančiame Panevėžio aplinkkelyje. Jų metu žuvo 4 žmonės. Per pastaruosius penkerius metus šiame kelio ruože iš viso eismo įvykiuose jau žuvo 18 žmonių.

Už eismo saugą atsakingos institucijos tik dabar susigriebė imtis priemonių, kurios padėtų sumažinti avaringumą šiame aplinkkelyje. LŽ duomenimis, Policijos departamentas, Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) jau sutarė, kaip tai bus daroma. "Šiame kelio ruože sustiprintas policijos patrulių darbas. Čia turėtų atsirasti ir greitį mažinantys kalneliai, svarstoma galimybė statyti šviesoforus arba žiedines sankryžas, naikinti nelegalų išvažiuojamąjį kelią iš Ežerėlio gyvenvietės", - LŽ teigė LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas Egidijus Skrodenis.

Jis patvirtino, kad liepą išaugusį avaringumą galima sieti su neįprastai karštais orais. Pašnekovo nuomone, esant 30 ir daugiau laipsnių temperatūrai, automobilio sukibimas su kelio danga tampa prastesnis, be to, karštis neigiamai veikia ir vairuotojų budrumą.

Priprato prie "bizūno"

Ne visi padidėjusį avarijų skaičių sieja su liepos mėnesio karščiais. Vairavimo mokyklos "Juronas" vadovas ir instruktorius Vytautas Šantaras LŽ sakė, kad griežtos nuobaudos Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams bei kurį laiką trukusi aktyvi šviečiamoji veikla tebuvo trumpalaikio poveikio priemonės. "Sugriežtinta atsakomybė už KET pažeidimus davė akivaizdžių rezultatų - tam tikrą laiką avaringumas iš tiesų mažėjo. Tačiau per tuos keletą metų lietuviai priprato prie "bizūno" ir gąsdinančių socialinių reklamų, todėl vėl pradėjo atsainiau žiūrėti į eismo saugumą. Taigi trumpalaikio poveikio priemonės išsikvėpė, tad reikia ieškoti naujų drausminimo elementų", - LŽ tvirtino V.Šantaras.

Pašnekovo nuomone, vien tik griežtos baudos ar inžineriniai sprendimai reikalingi, tačiau būtina taikyti ir alternatyvius sprendimus. Patyręs vairavimo instruktorius pabrėžė, jog svarbiausia nuo mažų dienų vaikams diegti pagrindinius saugaus eismo principus. "Darželiuose ir mokyklose tam turi būti skiriamas ypatingas dėmesys. Atsakingo elgesio kelyje taisykles privalu pažinti kuo anksčiau, nes paskui gali būti jau per vėlu. Deja, dabar švietimo įstaigose saugaus eismo propagavimas yra minimalus arba jo iš viso nėra", - piktinosi V.Šantaras.

Baudų didinti neketina

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento vadovas Vidmantas Pumputis nesutinka su teiginiais, neva griežtos sankcijos KET pažeidėjams nebedrausmina vairuotojų. Savo ruožtu liepos mėnesį įvykusias tragiškas nelaimes keliuose jis įvardija kaip nelaimingas aplinkybes. "Vasaros mėnesiai tradiciškai yra patys avaringiausi, tačiau jei lygintume ankstesnius metus, tai šiųmetė liepa pernelyg gąsdinti neturėtų. Pavyzdžiui, 2006 metų liepą Lietuvos keliuose žuvo net 76 žmonės - tai du kartus daugiau nei praėjusį mėnesį. Galbūt aukų būtų buvę mažiau, jei ne varginantys karščiai, kamavę eismo dalyvius net tris liepos savaites iš eilės", - LŽ kalbėjo V.Pumputis.

LŽ pasiteiravus, ar ateityje neketinama dar labiau griežtinti atsakomybės už KET pažeidimus, ministerijos atstovas atsakė, jog tam nėra pagrindo, nes šiuo metu nuobaudos vairuotojams ir taip vienos griežčiausių Europoje. "Apie baudų didinimą kalbėti tikrai ankstoka, tačiau toliau bus diegiami inžineriniai sprendimai, kurie padeda išvengti skaudžių eismo nelaimių ar bent sušvelnina jų pasekmes", - akcentavo V.Pumputis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"