TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Karštas savaitgalis: muitinė dvigubina degalų kontrolę

2014 02 13 17:45
Vežėjai tikisi, kad dėl griežtesnės patikros savaitgalį grūstys muitinės postuose nekils. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Premjero Algirdo Butkevičiaus ketinimai kovoti su į Lietuvą krovininių vilkikų bakuose įvežamais pigesniais rusiškai ir baltarusiškais degalais, kurių šešėlinė prekyba klesti šalies viduje, iš žodžio virsta kūnu. Muitinės departamentas pranešė, kad nuo penktadienio, vasario 14 dienos, visuose muitinės postuose pareigūnai reikalaus sunkvežimių vairuotojų deklaruoti įvežamų degalų kiekį.

Dvigubai sustiprins patikrą

Sugriežtinta tvarka taikoma jau nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio. Tačiau tris mėnesius pareigūnai deklaruoti degalus prašė tik dalies vairuotojų pasirinktinai, o nuo penktadienio nemokamai muitinės poste dalijamuose keleivių blankuose visi privalo nurodyti ne tik transporto priemonės odometro rodmenis, bet ir kuro bako talpą, degalų rūšį (išskyrus dujas) ir degalų kiekį.

„Situaciją stebime ir griežtesnę patikrą vykdome jau tris mėnesius. Nuo penktadienio pildyti duomenis apie kuro bako talpą ir degalų kiekį reikalausime visų, o muitinės pareigūnai griežčiau tikrins kuro bakus ir kuro kiekį juose, ar keleivių blanke nurodyti duomenys nėra klaidingi. Pagal Europos Sąjungos normas, normaliu režimu turime patikrinti dešimtadalį per muitinę keliaujančių krovinių. Tačiau ryt, galima sakyti, tikrinsime dvigubai daugiau vilkikų“, - ketvirtadienį sakė Lietuvos respublikos muitinės atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė-Šatkauskienė.

Jos teigimu, muitinės pareigūnai sunkvežimius sugriežtinus patikrą tikrins „sveiko proto ribose“, kad prie muitinės postų nesusidarytų vilkikų grūstys. Tiesa, neneigiama, kad papildomų trikdžių nuo penktadienio gali kilti.

„Transporto srautas gali sulėtėti, trikdžių tikėtina bus. Ar penktadienį ir savaitgalį susidarys krovininio transporto eilės pasienyje, priklausys nuo transporto srauto. Greičiausiai vilkikai papildomai bus tikrinami, nukreipiant juos į atskirą juostą, kad nestabdytų eismo. Papildoma patikra trunka apie 10-15 minučių, tad didelių trukdžių tranzito sraute neturėtų tikimės nekils“, - teigė G.Vitkauskaitė-Šatkauskienė.

Nustatė šimtą pažeidėjų

Atlikdami sugriežtintas patikras atskiruose muitinės postuose, muitinės pareigūnai per gruodžio-sausio mėnesius tikrino apie du tūkstančius vilkikų. Nustatyti 99 atvejai, kai deklaruojamas kuro kiekis nesutapo su pateiktu keleivių blankuose. Už tai papildomai paskaičiuota sumokėti 110 tūkst. litų mokesčių. Palyginus šiuos skaičius su premjero A.Butkevičiaus pateiktais paskaičiavimais, pagal kuriuos vien iš Baltarusijos per parą atkeliauja 1 mln. litrų degalų, 110 tūkst. papildomų įplaukų į biudžetą gali pasirodyti kukli suma.

Mutinės atstovės teigimu, jei būtų priimtas sprendimas apriboti įvežamų degalų kiekį vilkikų bakuose iki 200 litrų, o kartu ir privalomas kiekvieno bako tikrinimas, tam, kad muitinės postai nevirstų nuolatinės grūsties vieta, kiekvienam postui papildomai reikėtų bent keturių pareigūnų, kurie vykdytų šią užduotį.

Priešinasi degalų kiekio ribojimui

Lietuvos vežėjai tuo tarpu pažymi, kad nėra nusistatę prieš sugriežtintą tikrinimo tvarką, tačiau valdžios svarstymus įvesti 200 litrų įvežamų degalų ribą, iš Rusijos ir Baltarusijos atkeliaujantiems vilkikams, vertina kategoriškai neigiamai.

„Esame už protingą, pasirinktinę kontrolę, bet prieš kokius nors dirbtinius ribojimus, tokius kaip 200 litrų bake. Jei muitinė nepavers šios degalų bakuose kontroliavimo iniciatyvos visuotiniu vilkikų stabdymu ir degalų bakų matavimu su liniuotėmis, tokios priemonės atrodo priimtinos. – pažymėjo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

„Linavos“ prezidento teigimu, pareigūnų užfiksuoti vilkikų odometro parodymai ir pagrįstas degalų kiekis bake tik patvirtins, kad daugelis vežėjų tvarkingai dirba savo darbą. Muitinė turi galimybę pagal šiuos duomenis sudarinėti rizikos profilius ir tvarkingiems vežėjams taikyti tik pasirinktinę kontrolę.

Penktadieniais ir savaitgaliais didžioji dalis vilkikų iš Rusijos ir Baltarusijos grįžta į Lietuvą, tad vežėjai viliasi, jog papildomos muitinės procedūros nesukels sumaišties tranzito sraute.

Mutinės departamentas vežėjams primena, kad į Lietuvos Respubliką įvežti degalai, esantys transporto priemonės kuro talpyklose negali būti naudojami kitoje transporto priemonėje nei toji, kurioje jie buvo įvežti, ir negali būti iš tos priemonės išpilti ir sandėliuojami, išskyrus tos transporto priemonės būtino remonto metu (apie tai nedelsiant informavus artimiausią muitinės įstaigą); jų taip pat negalima perleisti, už atlygį ar nemokamai.

Nesankcionuotas degalų išpylimas bei neleistina prekyba įvežtais degalais, esančiais transporto priemonės kuro talpyklose, baudžiama teisės aktų nustatyta tvarka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"