TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kas balandį buvo pirmas: „Volkswagen“ ar „Toyota“?

2015 05 06 6:00
Netgi patys "Toyota" pardavėjai pripažįsta, kad svaiginantis šios markės skrydis į populiariausių balandžio mėnesio naujų automobilių viršūnę buvo trumpalaikis.   LŽ archyvo nuotrauka

Užvakar paskelbtais preliminariais rinkos tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, balandį naujų automobilių rinka Lietuvoje šoktelėjo 20 proc., o daugiausia tą mėnesį buvo įregistruota „Volkswagen“ markės lengvųjų automobilių – 289.

„Autotyrimų“ pateikta balandžio mėnesio statistika būtų labai graži, jei ne vienas akį rėžiantis neatitikimas. Naujausioje ataskaitoje tyrimų bendrovė nurodo, kad savo pateikiamus skaičius ji grindžia „duomenimis, gautais pagal Europos Sąjungos (ES) metodiką išanalizavus valstybės įmonės (VĮ) „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis“. Tačiau atsivertus šios internetinę svetainę regitra.lt joje pateikta informacija aistringiems statistikos gerbėjams gali ir žadą atimti.

„Regitros“ svetainėje nurodoma, jog balandį pirkėjai mūsų šalyje įregistravo 221 lengvąjį "Volkswagen" automobilį, o tai yra trečias rezultatas tarp populiariausių praėjusio mėnesio markių. Pagal VĮ „Regitra", vokišką markę aplenkė ir balandį 259 lengvuosius automobilius įregistravusi japonų „Toyota“, ir italų „Fiat“ (249). Tad kuo tikėti?

Klausimas svarbus ir todėl, kad regitra.lt skelbiami duomenys nuolat skiriasi nuo tų, kuriuos visuomenei pateikia „Autotyrimai“. Tarkim, pagal „Regitrą“, sausį Lietuvoje buvo registruoti 1405 nauji automobiliai, pagal „Autotyrimus“, - 1330. Vasarį šie skaičiai buvo atitinkamai 1055 ir 1191, kovą – 1262 ir 1328, balandį – 1710 ir 1905.

Skaičius lemia metodikos

Kalbėdami apie Lietuvos naujų automobilių statistikos ypatumus pardavėjai ir rinkos ekspertai buvo paslaptingi, prašė neminėti jų pavardžių.

LŽ kalbintas vienos iš 6 Lietuvoje veikiančių naujų „Toyotos“ automobilių importuotojų atstovas sakė, kad sureikšminti japonų markės laimėjimų balandį nereikėtų – anot pašnekovo, Lietuvos naujų automobilių rinkoje „Volkswagen“ kaip dominavo, taip ir toliau dominuos.

„Balandžio mėnesio sėkmę „Toyotai“ lėmė vienas vienintelis vienos jos importuotojų – Vilniuje veikiančios bendrovės „Mototoja“ - sandoris. Šiai importuotojai pavyko bendovei „Sanitex“ parduoti 173 automobilius „Toyota". Tokioje mažoje rinkoje kaip Lietuvos taip jau kartais atsitinka – vienas vienintelis sėkmingas sandoris gali lemti markei labai aukštą skrydį, tačiau jis yra labai trumpas, trunka mėnesį, kartais – ilgiau. Todėl siūlyčiau vertinimams rinktis ilgesnį laikotarpį. O realybė čia tokia, kad aiškus lyderis Lietuvoje yra „Volkswagen“, - sakė "Toyotos" pardavėjas.

Pasak LŽ pašnekovo, jo duomenimis, balandį oficialūs importuotojai Lietuvoje pardavė iš viso 272 naujus lengvuosius automobilius „Toyota“. Pardavimo rezultatas skiriasi ir nuo „Regitros“, ir nuo „Autotyrimų“ skelbiamų naujų japoniškų automobilių registravimo rezultatų. „Kiek žinau, „Regitra“ į savo duomenis neįtraukia reeksportuotų mašinų. Teoriškai galima būtų svarstyti, kad mažesnis registruotų „Toyotos“ automobilių skaičius „Regitros“ duomenų bazėje atsirado dėl to, jog galbūt dalį nupirktų automobilių „Sanitex“ išregistravo iš Lietuvos ir įregistravo Latvijoje, kur turi savo padalinį. Iš „Regitros“ pozicijų žiūrint tai gali būti vertinama kaip reeksportas“, - svarstė LŽ pašnekovas.

Jo nuomone, dėl to labiau reikėtų tikėti „Autotyrimų“ pateikiama statistika: „Automobiliai nors ir išvažiavo, bet mūsų šalyje registruoti vis dėlto buvo.“

Kodėl „gražina“ statistiką

Kitas naujų automobilių rinkos ekspertas, kuris taip pat panoro likti neįvardytas, patvirtino, kad „civilizuotą rinką dar tik kuriančiose šalyse, o prie tokių priskiriamos Estija, Latvija ir Lietuva, statistika dažniausiai būna iškreipta, nes neretai aukščiausioje pagal automobilių registraciją sąrašo vietoje atsiduria tie importuotojai ar atstovai, kurie daugiausia mašinų vėliau reeksportuoja atgal į Vakarus“.

„Anksčiau tuo garsėjo „Peugeot“ importuotojai Lietuvoje, dabar – tie, kurie į mūsų šalį gabena „Fiat“, kiek mažiau - „Renault“, „Nissan“, - sakė LŽ pašnekovas. - Tai matyti ir gatvėse. Jeigu automobilius reeksportuojantys tos ar kitos markės atstovai parduotų tiek mašinų, kiek deklaruoja valstybiniame registre, jų būtų pilnos gatvės. Betgi taip nėra.“

Kam reikalinga iš pradžių vežti mašinas į Lietuvą, o vėliau jas greitai išgabenti? „Gražesnė nei tikrovėje statistika leidžia atlikti daugiau užsakymų gamintojams. O šiems tai sudaro galimybes nestabdyti konvejerių, nors naujų automobilių registravimas ES, mano duomenimis, nuo 16 mln. 2007-aisiais nukrito iki 12,5 mln. pernai. Būtina atkreipti dėmesį, kad tokią schemą savo pardavimo grandinėje dažniausiai taiko ne privačių investuotojų valdomi, o tie gamintojai, kurių kontrolinį akcijų paketą turi valstybės. Gražūs skaičiai popieriuje gamintojams leidžia prašyti daugiau dotacijų ir kartu pagrįsti jų reikalingumą. Tuo pat metu gamintojai „pagražintos“ statistikos tikisi ir iš savo importuotojų bei atstovų“, - konstatavo ekspertas.

Daugiausia naujų automobilių pirmąkart Lietuvoje registravę gamintojai 2015 m. balandžio mėn pagal VĮ "Regitra"

1."Toyota"259
2."Fiat"249
3."Volkswagen"113
4."Škoda"184
5."Nissan"130
6."Opel"108
7."Dacia"51
8-9."Kia"45
8-9."Subaru"45
10.BMW42

Šaltinis: regitra.lt

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"