TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kas trečias automobilis - lyg tiksinti bomba

2015 07 01 6:00
Nudėvėtomis žieminėmis padangomis vasarą Lietuvoje važinėja net prabangių automobilių savininkai.  LŽ archyvo nuotrauka

Birželio pradžioje kompanijos „Goodyear Dunlop“ tyrėjų komanda Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje lankė populiariausių prekybos centrų aikšteles ir tikrino ten pastatytų automobilių padangas - iš 1552 apžiūrėtų mašinų net 590, arba 38 proc., buvo su žieminėmis padangomis.

Anot "Goodyear Dunlop" pranešimo žiniasklaidai, kas trečias patikrinto automobilio vairuotojas birželio pradžioje dar važinėjo žieminėmis padangomis, nors jų stabdymo kelias, kaip įspėja specialistai, šiltuoju metų laiku pailgėja nuo kelių iki keliolikos metrų, mašiną valdyti tampa sudėtinga, o palijus pavojus kyla visiems eismo dalyviams.

„Santykinai geriausiai pasirodė Vilniaus ir Klaipėdos vairuotojai. Čia radome 31,5 proc. automobilių su žieminėmis padangomis. Blogiausi rezultatai užfiksuoti Šiauliuose ir Kaune. Šiuose miestuose tokių mašinų aptikome atitinkamai 45,8 proc. ir 42,7 procento”, – tyrimo rezultatus komentavo „Goodyear Dunlop“ pardavimų vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas.

Kartu jis priminė, kad išvardyti skaičiai – tai didžiausių Lietuvos miestų duomenys. Tuo metu užmiestyje, mažesniuose miesteliuose ir kaimuose situacija dar blogesnė. Manoma, jog ten daugiau kaip pusė vairuotojų visą sezoną naudoja vieną žieminių padangų komplektą, mat vasarą KET reikalauja keisti tik tas padangas, kurios turi dyglius, o nedygliuotomis leidžiama važinėti be apribojimų.

„Riedant tiek sausa, tiek šlapia danga žieminių padangų stabdymo kelias yra kur kas ilgesnis negu vasarinių. Prieš keletą metų „Goodyear Dunlop“ atliko tyrimą ir nustatė, kad važiuojant mieste 50 km/val. greičiu automobilis su premium klasės žieminėmis padangomis sustoja 2–5 metrais toliau negu su vasarinėmis. Kai kam gali pasirodyti, jog tie keli metrai nesvarbūs, tačiau avarinės situacijos atveju net ir keli centimetrai gali būti lemiami”, – aiškino M. Jasiūnas.

Pasak pašnekovo, padidinus greitį skirtumas tampa dar ryškesnis. Atliekant tyrimą nustatyta, kad važiuojant užmiesčio keliu 90–100 km/val. greičiu stabdymo kelias pailgėja net 12–15 metrų. Vadinasi, vairuotojas, pakeitęs žiemines padangas į vasarines, stabdydamas sustos mažiausiai trijų automobilių atstumu arčiau.

Kitas pavojus – mašinos valdymas. Pasak M. Jasiūno, žieminių padangų gumos mišinys yra minkštesnis, tačiau vasarą jis turi būti kietas, jei norima, kad sukibimas su kelio danga būtų geresnis, o automobilis - stabilesnis važiuojant didesniu greičiu ar posūkiuose. Būtent tai užtikrina vasarinės padangos.

Specialistas taip pat pabrėžė, kad minkštas žieminių padangų gumos mišinys nepritaikytas važinėti aukštesnėje kaip 7 laipsnių oro temperatūroje. Atšilus orams, o juolab prasidėjus karščiams toks gumos mišinys neatlieka visų savo funkcijų, automobilis tampa nestabilus važiuojant dideliu greičiu ar įveikiant posūkius – jis "plaukioja".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"