TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kaune pradėjo veikti išmanioji sankryža

2013 09 18 6:00
Išmanioji sankryža Kaune palengvins autobusų vairuotojų darbą. Kauno savivaldybės nuotrauka

Šią savaitę Kaune, M.K.Čiurlionio gatvėje prie geležinkelio stoties, pradėjo veikti moderni išmanioji sankryža. Sistemos, suteikiančios prioritetą viešajam transportui, įdiegtos daugelyje JAV ir Vakarų Europos miestų.

Pasak rangovų, Kauno miesto patirtimi minimaliomis sąnaudomis įgyvendinti efektyvius rekonstrukcijos projektus galėtų pasinaudoti ir kitos šalies savivaldybės.

Padės autobusų vairuotojams

Tokia sankryža, anot Kauno savivaldybės ir rangovų atstovų, leis maršrutinių autobusų vairuotojams saugiai išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės į labai intensyviu eismu pasižyminčią gatvę ir išvengti spūsčių bei įvykių, per kuriuos dažnai nukentėdavo autobusai.

Sankryžos modernizavimo darbai buvo pradėti birželį ir atlikti mažiau nei per tris mėnesius. Rekonstruotoje sankryžoje įrengta moderni šviesoforų sistema suteikia prioritetą į M.K.Čiurlionio gatvę įvažiuojantiems maršrutiniams automobiliams. Čia esančioje aikštelėje stojančių autobusų vairuotojams išdalytos nekontaktinės kortelės. Autobusui privažiavus prie sankryžos sistema, reaguodama į kortelę, sustabdo eismą M.K.Čiurlionio gatvėje, uždega žalią signalą maršrutiniam transportui ir leidžia jam netrukdomam judėti.

Išmanioji sankryža pagal veikimo principą ir modelį kol kas yra vienintelė tokia Lietuvoje.

„Visiška tokio pobūdžio sankryžų rekonstrukcija paprastai reikalauja itin daug lėšų. Dėl šalies keliams skiriamo menko finansavimo daugelio gatvių ir sankryžų rekonstrukcijos projektai yra sunkiai įgyvendinami. Todėl džiaugiamės galėję Kauno miestui pasiūlyti tiek veiksmingą, tiek palyginti nebrangų problemos sprendimo būdą. Jis padės spręsti eismo saugumo ir efektyvumo problemas Kauno gatvėse," - pa­žy­mė­jo san­kry­žą projektavusios bend­ro­vės „Kelp­ro­jek­tas“ ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Algimantas Medžiaušis".

Tikisi mažiau avarijų

„Lietuvos didmiesčiuose automobilių kasmet gausėja, o tai lemia didėjančias spūstis ir avaringumą, be to, tampa kur kas sudėtingiau efektyviai valdyti viešojo transporto eismą. Siekiant ne tik garantuoti eismo dalyvių saugumą ir patogų susisiekimą, bet ir didinti viešojo transporto patrauklumą, svarbu užtikrinti tokių intelektinių transporto sprendimų pritaikymą didesniu mastu“, - teigė prie projekto prisidėjusios bendrovės „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys.

Ši sankryža Kaune jau seniai kėlė susirūpinimą dėl eismo įvykių, per kuriuos dažnai nukentėdavo autobusai. Moderni šviesoforų sistema padės šią problemą spręsti. Be to, naujasis šviesoforas suderintas su tame ruože esančia šviesoforine sankryža ‒ tai leis išvengti galimų eismo spūsčių.

Vietovė, kurioje yra rekonstruota sankryža, priklauso istorinei Kauno miesto daliai, tad visi projektiniai sprendiniai turėjo būti rengiami griežtai laikantis Valstybės saugomų kultūros paveldo objektų apsaugos reikalavimų. Atsižvelgiant į ribotus finansinius išteklius ir aplinkosaugos reikalavimus, kai kurios medžiagos, pavyzdžiui, bortai ar asfalto danga, buvo panaudotos antrą kartą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"