Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Kauniečiai labiau rūpinasi padangomis

 
2017 01 11 6:00
Du trečdaliai kauniečių vairuoja automobilius, kurių padangos nėra senesnės nei trejų metų, tarp vilniečių tokių – kas antras.
Du trečdaliai kauniečių vairuoja automobilius, kurių padangos nėra senesnės nei trejų metų, tarp vilniečių tokių – kas antras. LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvoje lengvųjų automobilių parkas yra seniausias Baltijos šalyse, tačiau mūsų vairuotojai neužmiršta pasirūpinti padangomis. Ypač daug dėmesio joms skiria kauniečiai. Du trečdaliai šio miesto vairuotojų važinėja automobiliais, kurių padangos – iki trejų metų arba visiškai naujos. Vilniuje tokių – kas antras.

Skirtumas tarp Kauno ir Vilniaus vairuotojų dar labiau išryškėja skaičiuojant 4–5 metų senumo padangas. Tokias naudoja kas penktas kaunietis (21,5 proc.) ir tik kas aštuntas vilnietis (12,9 proc.).

„Kauniečių polinkis investuoti į savo transporto priemones ir gerai rūpintis jomis yra tapęs legenda. Mūsų atliktas tyrimas šį stereotipą patvirtino: 66,5 proc. Kauno vairuotojų važinėja visiškai naujas padangas turinčiomis mašinomis, Vilniuje tokių mažiau – 56,8 procento. Šiuo atveju noras puoselėti automobilį tikrai pagirtinas, nes padangų kokybė ir „amžius“ tiesiogiai susiję su saugumu keliuose“, – pranešime spaudai tvirtino BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Rinktis naujesnes padangas ir atidžiau jas komplektuoti vairuotojus verčia tiek permainingas klimatas, tiek skeptiškai vertinamas kelininkų, kuriems kasmet žiema ateina netikėtai, operatyvumas. Tai paaiškina Klaipėdos – trečio pagal dydį Lietuvos miesto – situaciją. Palyginti šilto ir nuosaikaus jūrinio klimato veikiamame uostamiestyje naujomis padangomis gali pasigirti vos kas penkto automobilio (20 proc.) savininkas, antra tiek važinėja 4–5 metų senumo padangomis (26,7 proc.).

Su rūsčia žiema retai susiduriantys klaipėdiečiai iš Lietuvos didmiesčių gyventojų išsiskiria didžiausiu padėvėtų padangų kiekiu. Mašinų, turinčių 6–10 metų senumo „apavą“, čia yra net 44,4 proc., arba daugiausia, palyginti su Kaunu ir Vilniumi. Kaune tokių – kas dešimtas (10 proc.), Vilniuje – kas ketvirtas (28,2 proc.).

„Lietuvoje registruotų lengvųjų automobilių vidutinis „amžius“ siekia 15 metų. Akivaizdu, kad nemažai šalies vairuotojų dėl ribotų finansinių galimybių neišgali įsigyti naujos mašinos. Tačiau tai juos skatina daugiau dėmesio skirti kitiems svarbiems elementams, stiprinantiems saugumą kelyje. Nusipirkti komplektą padangų yra nepalyginti pigiau nei naujesnį automobilį, be to, ir šiam gali reikėti naujų padangų“, – kalbėjo A. Žiukelis.

Kuo padangos naujesnės, kokybiškesnės, tuo geresnis jų sukibimas su kelio danga, trumpesnis stabdymo kelias, o žiemą tai itin aktualu. A. Žiukelio teigimu, daug priklauso nuo to, kaip padangas sandėliuoja ne tik naudotojai, bet ir pardavėjai. Labai svarbu, ar jos laikomos sausoje patalpoje, ar ten kontroliuojama temperatūra, ar nėra veikiamos tiesioginių saulės spindulių, net tai, kaip yra padėtos sandėlyje. Padangas su ratlankiais rekomenduojama laikyti horizontaliai, be ratlankių – vertikaliai.

Padangų nusidėvėjimas ir saugumas itin priklauso nuo jų eksploatavimo. Reikia žiūrėti, ar tinkamai pasirenkamas slėgis, ar taisyklinga automobilio ratų geometrija, ar mašina neperkraunama.

600 automobilių padangų tyrimą BTA atliko 2016 metų gruodį Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"