TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kauno VLC iškils po metų

2013 05 24 8:08
Kauno VLC rangos darbų sutartį pasirašė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius S.Dailydka ir bendrovės "Fegda" vadovas Ž.Baublys. Algio Palionio nuotrauka

Vakar bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" viešąjį konkursą laimėjusi UAB "Fegda" pasirašė Kauno viešojo logistikos centro (Kauno VLC) intermodalinio terminalo rangos darbų sutartį. Darbus "Fegda" įsipareigojo atlikti per 14 mėnesių, jų vertė - apie 81 mln. litų. Projektas yra iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšomis.

Per pastarąsias dvi savaites tai antra sutartis, kurią pasirašė "Lietuvos geležinkelių" vadovas Stasys Dailydka ir bendrovės "Fegda" generalinis direktorius Žydrius Baublys. Gegužės 13-osios sutartimi "Fegda" įsipareigojo per septyniolika mėnesių pastatyti Vilniaus VLC. Jo statybos kainuos 127 mln. litų.

Per vakarykštį renginį sveikinimo kalbas sakė susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas, Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas, sutartį pasirašiusių bendrovių vadovai, kiti svečiai.

Anot A.Kupčinsko, Kauno VLC bus trečia pagal dydį investicija Kauno mieste po "Žalgirio" arenos ir mokslo parko "Santaka". "Tikimės, kad šis projektas duos postūmį kitiems dideliems projektams, susijusiems su Kauno laisvąja ekonomine zona ir oro uostu", - kalbėjo laikinosios sostinės meras.

Lietuviai nebepavejami

Ir Kauno VLC, ir Vilniaus VLC pripažinti kaip valstybei svarbūs ekonominiai projektai, o AB "Lietuvos geležinkeliai" Vyriausybės yra įpareigota juos įgyvendinti.

Kaip teigė AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka, logistikos centrų steigimas yra ypač svarbus šalies ekonomikos augimui ir transporto sektoriaus plėtrai. "Statomi viešieji logistikos centrai, "Rail Balticos" ir kiti infrastruktūros modernizavimo projektai leis įgyti konkurencinį pranašumą tarp kaimynių valstybių", - pabrėžė S.Dailydka.

Pasak "Lietuvos geležinkelių" vadovo, krovinių vežimo geležinkeliu "aplinka yra sudėtinga", ir jei nebus judama į priekį, "konkurentai gali pabandyti Lietuvą aplenkti". Susisiekimo ministras S.Girdauskas minėjo projektą santykiniu pavadinimu "Rail Baltica 2", kuris šiuo metu aktyviai stumiamas Briuselyje. Tai būtų savitas konkurentas ketvirtadienį Mockavoje (Lazdijų r.) pradėtam tiesti "Rail Balticos" geležinkeliui. Tvirtinama, kad naujuoju projektu būtų stengiamasi kuo didesnius krovinių srautus pritraukti į Lenkijos sostinę Varšuvą ir Estijos sostinę Taliną. Beje, projektą "Rail Baltica 2" asmeniškai kuruoja dabartinis Europos Komisijos komisaras transporto klausimams estas Siimas Kalasas.

Kita vertus, potencialiems konkurentams, kaip pažymėjo S.Dailydka, bus labai sunku. "Jų projektai kol kas tėra popieriuose, o pas mus procesas jau pajudėjęs. Tiesiamas "Rail Baltica", greitai iškils Kauno ir Vilniaus intermodaliniai terminalai", - tvirtino "Lietuvos geležinkelių" vadovas.

Jis atkreipė dėmesį, kad dėl sparčios intermodalinio transporto plėtros Lietuvoje yra nepatenkintųjų ne tik Vakaruose, bet ir Rytuose. "Manote, mes patinkame baltarusiams? Tikrai ne. Juk kroviniai, kurie galėtų tekėti, pavyzdžiui, per Brestą (Baltarusijos ir Lenkijos pasienio kontrolės postą - aut.), važiuoja per Keną. Tačiau krovinių savininkams juos gabenti per Lietuvą naudinga, nes dabar Kenoje išplėtojome tokias technologijas, kad užtenka pusvalandžio viso traukinio patikrai atlikti. Tuo metu tame pačiame Breste gali būti užgaišta ir parą, ir dvi, o tai kainuoja didelius pinigus", - tranzito geležinkeliu per mūsų šalį pranašumus vardijo S.Dailydka.

Jo tvirtinimu, pradėjus veikti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių VLC, taip pat nutiesus "Rail Balticą", didelės Lietuvos, kaip tarpinio punkto, galimybės gabenant krovinius iš Europos į Rusiją, Aziją ir kitomis kryptimis, taip pat atgal į Vakarų Europos šalis jau niekam neturėtų kelti abejonių.

Suvienijo jėgas

Kauno VLC intermodalinis terminalas bus statomas Palemono geležinkelio mazge, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda. Aplink šią vietą steigiamos logistikos įmonės ir yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona.

Pagal pasirašomą sutartį numatyta pastatyti ne tik patį terminalą su atitinkamomis saugojimo aikštelėmis, muitinės bei administracinėmis patalpomis, nutiesti 1520 mm ir 1435 mm pločio geležinkelio krovos ir privažiuojamuosius kelius, įrengti konteinerinį kraną, bet ir rekonstruoti kelią nuo automagistralės iki pat būsimo terminalo. Dėl šios priežasties įgyvendinant projektą partnerių teisėmis dalyvauja ir Kauno miesto savivaldybė bei Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Planuojama, kad pastatytas terminalas tenkins ne tik VLC poreikius, jis bus ir galutinis pirmuoju etapu ketinamos nutiesti europinės (1435 mm pločio) geležinkelio vėžės taškas. Konteineriais iš Pietų ir Vakarų Europos atvežami ir terminale perkraunami kroviniai galės toliau judėti Šiaurės bei Rytų link. Tam tikslui bus įrengti keturi geležinkelio krovos keliai (po du skirtingo pločio vėžių), vienas 40 tonų keliamosios galios ožinis konteinerinis kranas ir sandėliavimo aikštelė, kurioje tilps iki 1000 TEU.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"