Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Keičiasi lietuvių autoparko vaizdas

 
2017 06 19 6:00
Lietuvos vairuotojai populiarėjančiuose "Volvo" automobiliuose vertina saugumą, tačiau įpirkti pirkti naują šios markės mašiną dėl jų brangumo ryžtasi tik vienetai.     "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Pastaraisiais metais Lietuvoje mažėja lengvųjų „Volkswagen“, „Audi“ ir „Renault“ markės automobilių, daugėja „Opel“, „Toyota“, BMW ir „Volvo“.

Naują tendenciją šalies autoparke skelbiasi atskleidusi Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“. „Volkswagen“ ir „Audi“ šiuo metu yra populiariausios markės mūsų šalyje – pirmoji užima 17 proc., antroji – 13 proc. rinkos.

Tiesa, asociacijos specialistai nepateikė įžvalgų, kodėl keičiasi lietuvaičių skonis. Kiek anksčiau Lietuvos gyventojų pasirinkimo motyvus bandė išsiaiškinti portalas autoplius.lt. Pasirodo, daugiau nei 4 iš 5 apklaustųjų (82,5 proc.) mūsų vairuotojų rinkdamiesi naudotą mašiną pirmiausia dėmesį kreipia į kainą, 58,9 proc.– į mašinos pagaminimo metus, 52,6 proc. – į transporto priemonės taupumą, 30,9 proc. – į jos eksploatacines išlaidas. Gali būti, kad eksploatuoti, pavyzdžiui, Vokietijos techninės apžiūros asociacijos (TUV) naudotų 7–12 metų mašinų patikimumo reitingų lyderę „Toyota“ yra pigiau nei prancūzišką „Renault“. Tačiau greičiausiai reikia atlikti atskirą tyrimą, kad išsiaiškintum, kodėl tautiečiams ėmė labiau patikti važinėtas „Opel“ už važinėtą „Volkswagen“?

„Transekstos“ tvirtinimu, 2016 metais iš populiariausių naudotų automobilių markių seniausios buvo „Audi“ (vidutiniškai šios mašinos buvo 18,5 metų senumo) ir „Volkswagen“ (16,3 metų). Lietuvos vairuotojų naudojamų „Toyota“ markės automobilių vidutinis senumas – 11,3 metų, ir tai – geriausias rezultatas iš visų mašinų. Tuo tarpu „Volvo“ yra vidutiniškai 13 metų, BMW – 13,7 metų, „Peugeot“ – 13,8 metų, „Opel“ – 14 metų; „Ford“ – 14,1 metų, „Mercedes Benz – 13,8 metų,“Renault“ – 15,2 metų senumo.

Priešingai nei skelbiama žiniasklaidoje, pastaruoju metu Lietuvoje toliau daugėjo dyzelinu varomų mašinų. „Transekstos“ duomenimis, 2016 metais dyzelinius motorus turėjo 67,1 proc., benzininius – 22,7 proc. lengvųjų automobilių. Dar 9,7 proc. jų buvo varomi dujomis ir vos 0,5 proc. – elektra ar kombinuotai – elektra ir tradiciniais degalais. Asociacijos skaičiavimu, 2017-ųjų pradžioje, palyginti su 2012 metais, dyzelinių automobilių rinkos dalis mūsų šalyje buvo išaugusi nuo 53 proc. iki 67,1 procento.

Didžiausią dyzelinių automobilių dalį 2016-aisiais turėjo „Volkswagen“ (76,8 proc.), „Opel“ (75,8 proc.), BMW (74,7 proc.), „Mercedes Benz“ (74,4 proc.), „Peugeot“ (73,2 proc.) automobilių markės. Su dujine įranga daugiausiai buvo „Audi“ (17 proc.) ir „Renault“ (13,4 proc.).

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"