TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Keistuolis taikosi užkariauti Europą

2016 03 29 6:00
Bandyto "Jeep Renegade" didžiausia galia - 140 AG.   LŽ archyvo nuotrauka

Visiškai naujas „Jeep Renegate“ Lietuvoje buvo pristatytas dar praėjusių metų pradžioje, tačiau jį išbandyti kelyje išvažiavau tik šią žiemą. Sėdėdamas prie keistuolio „Renagate“ vairo supratau, kodėl džipas būtent taip pavadintas.

Žodis „renegate“ iš anglų į lietuvių kalbą išverstas reiškia „atskilėlis“. Viena vertus, visais keturiais ratais varomu „Jeep Renegate“, skirtingai nei kitomis miesto visureigių kategorijos mašinomis, net blogu oru be baimės galima išsukti į bekelę. Taigi „Renegate“ tarytum nėra tikra po miestą važinėti skirta lengvoji mašina, o savotiška atskilėlė. Tačiau šio džipo ir tikru „Jeep“ markės atstovu nepavadinsi. Mat joks kitas džipas, išskyrus „Jeep Renegate“, nėra sumontuotas didesnio pravažumo kompaktinio universalo „Fiat 500L“ pagrindu. Bet pirmam ir, tikėsimės, ne paskutiniam bendram Italijos koncerno „Fiat“ ir Amerikos kompanijos „Chrysler“ inžinierių bandymui sukurti visureigį europiečiams, panaudojant amerikietiško džipo įvaizdį, galima šykščiai ploti katučių. Modelis išėjo gana vykęs, nors dėl jo puikios ateities Europoje kyla nemažų abejonių.

Amerikietiško stiliaus

Oficialioji statistika yra palanki „Jeep Renegate“. Naujausi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys rodo, kad šiemet „Jeep“ registravimas Senajame žemyne, palyginti su praėjusiais metais, smarkiai pašoko. 2016 metų sausį-kovą Europos Sąjungoje buvo registruoti 15 292 nauji „Jeep“, arba net 30 proc. daugiau nei pirmą praėjusių metų ketvirtį. Tiesa, džipų modelių registravimo rezultatų ACEA neišskiria, dėl to gali būti, jog didžiulis augimas buvo senesnių „Jeep“ („Cherokee“, „Grand Cherokee“) nuopelnas, jie pernai irgi buvo atnaujinti.

Tyrimų bendrovė „DataCenter“ skelbia, kad 2015-aisiais Baltijos šalių pirkėjai įsigijo 59 „Jeep Renegate“. Kaip visiškai naujos ir nepažįstamos mašinos tai nebuvo labai blogas rezultatas. Ypač žinant, jog naujasis „atskilėlis“ yra skirtas siaurai tikslinei auditorijai: jauniems, bet jau neskaičiuojantiems pinigų džipų gerbėjams, kuriems reikalinga vienu metu ir impozantiška, ir pravaži mašina. „Jeep Renegate“ išorė išties pribloškia. Žiūrint į automobilį net gali atrodyti, jog tai yra senesnis džipų šeimos atstovas „Cherokee“ tarsi nupjauta užpakaline dalimi. Tik atidžiau įsižiūrėjęs pradedi suprasti, kad visureigio dizainas yra gana išbaigtas ir turi savitą logiką. Čia sumaniai užmaskuota tai, kas gali duoti bent menkiausią užuominą į „Fiat 500L“, tačiau panašumų į garsiuosius amerikietiškus „Jeep“ lengva įžvelgti.

Lyg lengvąja mašina

Dar pernai „Jeep Renegate“ buvau išbandęs bekelėje. Puikiai važiuoja ir, galima sakyti, nuo džipų tradicijų nėra nuklydęs. Be didelio vargo (taip pat ir automatiniu režimu) „atskilėlis“ nusileido stačia nuokalne, paskui lengvai apsisuko ir važiavo maždaug 40 laipsniu statumo įkalne. Vėliau dviem šoniniais ratais užvažiavo ant pasvirusio (45 laipsnių) imitatoriaus ir riedėjo juo neleisdamas vairuotojui net suabejoti, kad tai gali būti nesaugu.

Šiais metais oficiali „Jeep“ atstovė Lietuvoje bendrovė „Autobrava“ sudarė progą išbandyti „Renegate“ ir važinėjant asfaltuotais keliais bei žvyrkeliu. Sėdėjau prie „atskilėlio“ vairo, kurio ratus suka 2 l darbinio tūrio ir 140 AG dyzelinis motoras.

Apskritai džipu nuvažiavus maždaug 200 kilometrų įspūdis buvo geras. Ypač „Jeep Renegate“ tinka važinėti mieste ir žvyruotu keliu. Pakaba tokia stabili ir puikiai sureguliuota, kad net kelio nelygumus ar duobes visureigis įveikia taip, jog to nepastebi nei vairuotojas, nei šalia sėdintys keleiviai.

Tačiau greitkeliui automobilis pasirodė „per sunkus“, nerangus. Kaip, beje, ir „Jeep Wrangler“, „Jeep Cherokee“ ar „Jeep Grand Cherokee“ su silpnesniu varikliu. Bet skirtingai nei kiti „Jeep“ atstovai, „Ranegate“ yra miestui skirtas lengvasis visureigis. Ir „Fiat“ varikliai jam aiškiai per silpni. O tai jau gali sutrukdyti tikrų miesto mašinų gerbėjams įsiūlyti bent jau tą „atskilėlio“ modifikaciją, kurią bandžiau. Bet gal tikriems „Jeep“ markės gerbėjams tai ir nesvarbu?

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"